4
-
Wittgen #4 Az egyetlen film, ahol ez működött és a film is jó volt: a Cloverfield. Az összes többi, már amit láttam, fos volt. Na jó, még a Holtak naplója elment a zombik miatt. -
Ender Wiggin #3 idegesítő műfaj. a hitelesség érdekében a film 90 százaléka érdektelen dialógussal megy el, miközben ide-oda rázkódik a kamera. bűn ezt nem műfajnak hívni, ezt csak azok választják, akik semmit nem tudnak a rendezésről, a színészetről. -
endrev #2 A színházi eredettel a franciák is szakítottak, mert állandóan belemásznak a szereplők arcába. A magyar operatőrök meg egyáltalán nem ismerik a kellő fényképezési technikát (ami a látvány beállításaira utal), legalább is a régiek. Az újak talán igen, csak ez eddig inkább csak a reklámokban mutatkozott meg. -
endrev #1 Hú de utálom.... :D A rejtélyes szemlélő nem rejtélyes, hanem én vagyok. A technika a színházra épít, az operatőri munka is ezen alapul, és a színházban a szemlélő a nézőtéren ül. És erre aztán egy egész szakma épül (fényképész, operatőr, dramaturg), amivel a kézikamerás IZÉ teljesen szakít, mivel nem ért hozzá. Ettől még nem lesz különálló műfaj, ne akarja elhitetni velem. A valóság naturalisztikus bemutatása nem műfaj, hanem a műfaj hiánya. Nem véletlenül léteznek azok a szakmai trükkök, amik a normál filmes történetmesélést és megjelenítést jellemzik, meg kellett volna tanulni.
Amúgy egyszer jó poén volt, a Cloverfield-nél. Egyszer.