Berta Sándor

Európai csomag­szállítását fejleszti az Amazon

A vállalat több ezer elektromos tehergépkocsi beszerzését tervezi és több ezer töltőállomást is kiépít.

Az amerikai kereskedelmi konszern jelenleg 3000 elektromos teherautót használ Európában a csomagok kézbesítésére és most bejelentette, hogy a következő öt esztendőben egymilliárd eurót akar költeni az európai csomagszállítási rendszere fejlesztésére. A projekt részeként még inkább előtérbe kerülhet az elektromos járművek beszerzése és alkalmazása, így az ilyen gépkocsik száma 2025-re több mint 10 000 lesz. A társaság a kisebb modellek mellett 1500 elektromos teherautót is forgalomba akar állítani, ebből több mint hétszázat az Egyesült Királyságban és azokat elsősorban arra használná, hogy a különböző logisztikai központokból eljuttassák az árucikkeket a címzettekhez. A szállítási-logisztikai centrumok egyharmada Németországban található.

Az Amazon ezzel párhuzamosan jelezte, hogy 2040-re nullára akarja csökkenteni a nettó szén-dioxid-kibocsátást. Andrew Jassy vezérigazgató kiemelte, hogy a közlekedési hálózat szén-dioxid-mentessé tétele az egyik legnagyobb kihívást jelentő terület. A nettó nulla kibocsátás eléréséhez jelentős és tartós beruházásokra lesz szükség. Az óriáscég a nagyvárosokban gyakrabban szállítaná ki a csomagokat gyalog vagy teherbiciklivel, hogy csökkentse a kézbesítő járművek használatát. A vállalat szerint jelenleg 20 európai városban vannak ilyen "mikrocsomópontok" a négykerekű járművek nélküli szállításra, 2025-re pedig kétszer ennyi lesz.

A cég zöld erőműveket is építtet és egy 350 megawatt kapacitású északi-tengeri szélerőműparkot 2025-ben csatlakoztatna a hálózathoz. A program keretében az Amazon több mint 300 millió fontot költ majd az Egyesült Királyságban és 400 millió eurót Németországban. A beruházások célja az innováció ösztönzése a teljes ágazatban és több ezer nyilvános töltőállomás létrehozása, amely a szélesebb értelemben vett szállítási ágazat számára is lehetővé teszi a szén-dioxid-kibocsátás gyorsabb csökkentését.

Andy Jassy kijelentette, hogy az elektromos furgonok, a távolsági teherautók és a kerékpárok ezreinek üzembe állítása segíteni fog nekik abban, hogy még inkább eltávolodjanak a hagyományos fosszilis tüzelőanyagoktól és tovább ösztönözzék a közlekedési és autóipart Európában. A kerékpárok és a gyalogos kézbesítés fenntarthatóbb módon teszi lehetővé a csomagok eljuttatását a vásárlókhoz. A mikromobilitási csomópontok kivonják a hagyományos kézbesítő kocsikat az utakról, ami enyhíti a városközpontok forgalmi torlódásait és javítja a levegő minőségét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!