MTI

A kínai BYD Szegeden hozza létre első európai autógyárát

Szegeden építi meg első európai üzemét a világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító kínai BYD. Ez a magyar gazdaságtörténet egyik legjelentősebb beruházása lesz, amelynek nyomán több ezer új munkahely jön létre - jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.

A tárcavezető arról számolt be, hogy a globálisan idén minden negyedik elektromos autót eladó vállalat a világpiaci sikerei nyomán újabb gyárakat épít, és így Európában is sokáig helyszínt keresett ehhez. A cég igazgatósága pedig végül a Nemzeti Befektetési Ügynökséggel lefolytatott 224 tárgyalási fordulót követően előző nap úgy döntött, hogy Szegeden építi fel első üzemét a kontinensen, amely hazánkban immár a hatodik autógyár lesz. Az idén szeptemberig több mint 20 ezer milliárd forintnyi bevételt regisztráló, nagyjából 630 ezer főnek munkát adó BYD nem akkumulátorokat, hanem elektromos autókat fog előállítani Magyarországon, és ez a projekt a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházása lesz, amely nyomán több ezer új munkahely jön létre - tette hozzá.

A kormány pénzügyi támogatást nyújt a beruházáshoz, viszont ennek mértékét csak az Európai Bizottság jóváhagyását követően hozzák majd nyilvánosságra. "Ez a beruházás is aláhúzza, hogy Magyarország vezető szerepet játszik a technológiai forradalomban. Nagyon régen volt már olyan, hogy ilyen alapvető globális technológiai megújulásban Magyarország az élen ment volna, most ez történik" - mutatott rá. Valamint köszönetet mondott képviselőtársainak, a szegedi városvezetésnek és a Nemzeti Befektetési Ügynökségnél dolgozó kollégáinak az együttműködésért. "Az elmúlt 224 tárgyalási forduló alatt világosan bebizonyítottuk azt, hogy egy nemzetgazdaság van, és ennek a nemzetgazdaságnak a sikerében mindannyian érdekeltek kell, hogy legyünk, függetlenül attól, hogy milyen politikai nézeteket vallunk vagy milyen pártban politizálunk" - fogalmazott.


A miniszter hangsúlyozta, hogy az utóbbi évek során válságok sorozatán ment keresztül a világ, viszont volt egy folyamat, amely minden bizonytalanság ellenére is töretlenül, stabilan ment előre, ez pedig az európai és a globális gazdaság egyfajta gerincoszlopának számító autóipar elektromos átállása. Szavai szerint ez a folyamat meghatározó lesz a következő világgazdasági korszak szempontjából, és ez az új iparág dönti majd el, hogy a világ mely országai lesznek ennek a nyertesei és melyek a vesztesei. "Hogy melyik ország mely kategóriába kerül, azt pedig az dönti el, hogy mely országok tudják magukhoz vonzani ezen új autóipari korszak beruházásait" - mondta. Végül pedig emlékeztetett, hogy a három prémium német autómárka már jelen van Magyarországon, és az Audi, a BMW, illetve a Mercedes is ide helyezte elektromobilitási stratégiája egy jelentős részét.

A szegedi önkormányzat közleményében azt írta, a dinamikusan fejlődő világcég Szegeden, a város határában lévő mintegy 300 hektáros ipari parkban, az ELI-ALPS lézeres kutatóintézet és a Science Park szomszédságában építi fel az elektromosautó-gyárát, ahonnan az európai piacot szolgálja majd ki. A több ezer új munkahelyet létrehozó BYD az kkumulátorgyártás és a vegyipari tevékenységek kivételével a teljes gyártási folyamatot Szegeden valósítja meg. A világ vezető elektromos és plug-in hibrid autó gyártója Szegedet a nemzetközi szintű kutatói háttere, tudományos rangja, kiváló infrastruktúrája, kedvező elhelyezkedése, zöld szemlélete miatt választotta európai gyártóközpontjának - áll az önkormányzati közleményben.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #8
    Önmagaddal vitatkozol. #5 vs. #7.
    Ha holnaptól nem jönne áru Kínából Nyugatra, Kína is és Nyugat is megfeküdne tőle.
  • nirriti #7
    Lehet te csak a kínai cuccokat veszed, de nem csak ott gyártanak dolgokat és ugye az ocsó kínai cucc még csak nem is jó legtöbb esetben különösen ha az a legolcsóbb.
    Azt meg ugye mindenki aki kicsit is informált vágja, hogy az ipari kémkedés az arrafele nemzeti sportnak számít és semmiféle szellemi tulajdont nem tartanak szentnek ha profitról van szó. (Cisco vs Huawei, stb...)

    Manapság például nagy divat kínából kivinni a termelést India-Vietnam irányába mer ott olcsóbb a munkaerő és a környezet barátságosabb....
    Apple telefonok például csak hogy valami ismerősre gondolj egyre nagyobb arányban indiában készülnek.

    Földgömböt pl nem is ajánlom, hogy vegyél ha kínában készült mer csak az ő verziójukat kaphatod a határvonalakkal amik nem ugyanott vannak mint a valóságban meg a 10 szaggatott vonallal a tengeren ami csak szerintük létezik... Földrajzból meghúznak ha komolyan veszed őket. És mielőtt megpróbálod előadni, hogy gyártanak ott hiteles földgömböt is ha azt akarsz rendelni inkább nézz utánna... Csak olyat gyárthatnak törvényileg ami megfelel a CCP térképeinek, a tisztességeseket máshol gyártják.
  • Tetsuo #6
    Ők a bevételtől esnének el, mi meg az árutól. Te csak a bevételt vetted fogyelembe...
  • nirriti #5
    Eurostat szerint 3x annyi import van kínából mint export szóval nekik jobban fájna pénzügyileg ha mindkét irányba megszűnne az áruforgalom.
  • M2 #4
    "az EU meg akar be is tilthatja a kinai tulajdonu gyarakat "

    Azért attól az EU is befosna, ha Kína elkezdené kitiltani a termékeit, szóval nagyot csodálkoznék, ha ilyen megtörténne.
  • kvp #3
    Ez az amikor a volt szocialista vezetorol hirtelen kiderul, hogy megis csak fideszes. Vagy lehet a kinai befektetok nem politikai, hanem gazdasagi alapon hozzak meg a donteseket.

    "Szegeden nincs megfelelő helyi munkaerő, valószínűleg nagyrészt külföldiek fognak ott dolgozni."

    Pecs kornyekerol kellene munkaerot toborozni, ott vannak meg jelentos tartalekok. Valoszinuleg azert kerult Szegedre a gyar, mert egyreszt kozel van a kinai ellatasi lanchoz (lasd a Piraeus-Belgrad-Budapest vasutvonalat es a veletlenul pont most atadott Szabadka-Szeged vonalat, igy a Piraeus-Szeged kapcsolat mar most keszen all), Raadasul Szegedrol konnyebben elerheto az osszes uj eszak-kelet magyarorszagi aksi gyar is. Masreszt pl. Pecshez kepest a kinai befektetokel nem ellenseges a varos vezetese. A muszaki kepzesi hatter is ott van, tehat helyben vannak a frissen vegzett mernokok a gyar szamara. Ez utobbi fontosabb mint a szalagmunkasok, mivel az utobbiakat joreszt ki tudjak valtani robotokkal is.

    Meglatjuk mi lesz belole, az EU meg akar be is tilthatja a kinai tulajdonu gyarakat ahogy az ukran haboru kitorese utan allamositotta az EU-s orosz tulajdonban levo cegeket is. Persze az csak egy jovobeli Kina elleni katonai-gazdasagi szankciok reszekent tortenhet meg es valoszinuleg csak egy fegyveres konfliktusra (lasd Tajvan) adott valaszkent.
  • noland #2
    Ennek a Botkának amilyen boxoló feje van...Dr Kotász.
  • Tetsuo #1
    Szegeden nincs megfelelő helyi munkaerő, valószínűleg nagyrészt külföldiek fognak ott dolgozni.