Gyurkity Péter

Árcsökkentéssel csábítja a vásárlókat a Tesla

Elon Musk cége ismét megvágta egyes autók árát, eközben azonban több újítással is készülnek.

A Tesla kapcsán nem is olyan régen számoltunk be arról, hogy megkérdőjelezhetetlen a cég előnye, a napokban azonban több új hír is befutott, mégpedig szinte egyszerre, köszönhetően az új bejelentéseknek és az eddig megfigyelt friss fejleményeknek. Most ezeken futunk végig, hogy lássuk, miként is képzelik el házon belül a közeljövőt.

A Reuters saját beszámolójából azt tudjuk meg, hogy a tengerentúlon 4 és 9 százalék közötti mértékben vágták meg a Model S és a Model X egyes változatainak árait, amely ezzel idén már az ötödik ilyen lépést jelenti. A Bloomberg anyagában eközben arra hívják fel a figyelmünket, hogy az ismételt árcsökkentések már a kínai BYD-t is érzékenyen érintik, ahogy az a gyártó részvényárfolyamán is meglátszik, hiszen itt már 18 százalékos zuhanást figyelhetünk meg. Kíváncsian várjuk, meddig tudja Musk folytatni ezt a sorozatot, illetve hogy a kínai rivális (amely a hibridek bevonása esetén magabiztos előnyt élvez) hogyan válaszol majd erre.


A Tesla befektetői napján (amely fent beágyazva is megtekinthető) ezalatt két érdekes újításról tettek említést, részben az elhangzó kérdésekre válaszolva. Az elsőből kiderül, hogy legkésőbb 2025-ig kétirányú töltéssel egészítenék majd ki a cég egyes autóit, ezzel a meglévő akkumulátorral egy másik járművet tölthetnénk fel, illetve akár a hálózatba is visszatáplálhatnánk a feleslegesnek tűnő áramot. Ennél jóval hamarabb, az elkövetkező hetekben-hónapokban, új V4-szupertöltőket telepítenek az európai országokban, amelyek egyben hosszabb kábellel érkeznek majd meg, még kényelmesebbé téve az itteni tulajdonosok töltési manővereit.

A régión belül egyébként a meglévő szupertöltők nagyjából fele támogatja az egyéb gyártók autóit, ez az arány pedig a jövőben nyilván tovább javul majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #6
    Ez elsosorban nem a halozati visszataplalasrol szol, hanem arrol, hogy az auto kepes gordulo powerwall-kent mukodtetni egy hazat. Tehat ha pl. mar hosszabb ideje gordulo aramszunet van az adott teruleten (lasd: Kalifornia) es eppen a nap sem sut elegge, akkor a kocsival el lehet gurulni egy olyan toltoallomashoz ahol eppen van aram, majd feltoltve haza lehet vinni es attolteni a helyi taroloba vagy egyenesen a jarmurol mukodtetni a hazat.

    Tovabba hasznos utazaskor, igy ha pl. egy lakokocsit vontatunk, akkor este az is kaphat tapot az autorol, igy nem kell meg abba is kulon aksicsomagot szerelni, viszont a lakokocsi tetejen levo napelemek nap kozben tolthetik a mellette parkolo autot.

    Harmadik ertelmes felhasznalasa az utmenti segitsegnyujtas, tehat az egyik autos adhat at toltest a masik autosnak, hogy az sajat kerekein el tudjon jutni a legkozelebbi toltoig.

    Az otletet eloszor Nikola Tesla valositotta meg az elektromos autojanal. A megmaradt leirasok alapjan egy rontgencsoves inverterrel es 110V-os valtoaramu motorral mukodo auto volt, ami leparkolva kepes volt akar egy hazat is ellatni arammal. (Az, hogy rontgen csoveket hasznalt kapcsolouzemu erositonek a Rontgennel tortent levelvaltasabol maradt meg, ugyanis Tesla nem ertette miert okoz hoszigetelo burokaton keresztul is egesi seruleseket a sajat keszitesu erosito csoveinek hasznalata. Innen jott idosebb koraban a "halalsugar" otlete, ami az elerheto szabadalom alapjan egy sima kisenergiaju linearis gyorsito volt, gyakorlatilag egy nagymeretu arnyekolatlan katodsugarcso. Ha valaha megepitettek volna akkor kiderult volna, hogy nem annyira halalos, legkorben kicsi a hatotavja, ellenben tul sok energiat igenyel. Btw. egy rontgen cso egyebkent tenyleg nagyon hatekony kapcsolouzemu elektroncsokent ha kerul bele kapcsolt oldali elektroda par is. Az evtizedekkel kesobb elterjedt elektroncsovek mar sokkal kisebb jarulekos rontgensugarzassal mukodtek, cserebe sokkal kisebb hatekonysaggal rendelkezdtek.)
  • Tetsuo #5
    Oké, de a saját autóm akksiját akkor sem cseszném el a helyi hálózat puffereként; ráadásul ha használnám másnap délelőtt, nem tudom leüríteni este.
    Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2023.03.13. 15:12:33
  • RJoco #4
    Texas-ban nagyon nem mindegy, hogy mikor és mennyiért veszik az áramot.
    Ott nem úgy van, mint nálunk, hogy fix tarifáért adják. Egyik napról a másikra igen csak sokszorosára nőhet az ára.
    Más államokban nem tudom, mi a helyzet.

    A cikknek eleve nem sok értelme volt itt (EU) és a cím is csak a klikkeléshajhászást szolgálja.
    Emellett a hálózatba visszatáplálás sem olyan egyszerű és azért a szolgáltatónak kell fizetnie. Nézd csak meg, hogy mi megy a napelemeknél.
    Szóval ezt nálunk nagyon nem sokan fogják kihasználni. Ha egyáltalán elérhető lesz ez a frissítés.
  • Tetsuo #3
    A tulajdonosnak nincs értelme erre pazarolni az akksit. A hálózat üzelemtetője örülne persze.
  • defiant9 #2
    Amikor 'csúcstermelés' van napenergiából és olcsó is az elektromosság akkor az autó akksija betárolja, az esti energia csúcsban a garázsban állva leadja. Ezzel képes tompítani a teljes erőművi igényt.

    Distribution of hourly energy consumption for a typical family
  • Tetsuo #1
    "...Illetve akár a hálózatba is visszatáplálhatnánk a feleslegesnek tűnő áramot."
    - Micsoda? Ennek meg mi értelme van?