Gyurkity Péter
Gyorsan apad a Tesla előnye
Érik a helycsere az e-autóknál, eközben pedig a harmadik helyezett már jócskán lemaradt.
A tisztán elektromos és hibrid autók kapcsán nemrég számoltunk be arról, hogy augusztusban 60 százalékkal nőttek az eladások, ami mindenképpen szép eredménynek számít. Eközben előbbi kategóriában gyors ütemben jön fel a BYD, amely már a Tesla előnyét is nagyrészt ledolgozta.
A kínai gyártó a két kategória összesítésében már beelőzte a Teslát, a tisztán elektromos autóknál azonban még Elon Musk cége vezet. Az augusztusi adatok után most befutottak a teljes harmadik negyedévre vonatkozó számok, ezek pedig azt mutatják, hogy a Tesla előnye apadóban van, és bár a gyártó még megőrizte első helyét, ennek megtartása egyáltalán nem garantált – még akkor sem, ha idén egyedül ők szállítanak majd le 1 milliónál is több e-autót. A harmadik periódusban is szépet javítottak, 42 százalékkal több példányt adtak el, mint egy évvel korábban, ez pedig csaknem 344 ezer autó értékesítését jelentette, a BYD azonban már majdnem megháromszorozta saját számát, 258 ezer darabra ugorva fel, durván 85 ezerre csökkentve a lemaradást. A harmadik helyen álló VW eközben alaposan lemaradt, hiszen ők csak 22 százalékkal tudtak javítani, ami 149 ezer darabra volt elég.
Utóbbi gyártó küszködése a komponenshiány, valamint az európai nehézségek eredménye, ehhez már az ukrajnai konfliktus is jelentős mértékben járult hozzá. Ami az év elejétől mért teljesítményt illeti, itt a Tesla már 900 ezer felett áll, a nagy kínai rivális 582 ezer feletti számot mutathat fel, a Volkswagen pedig 366 ezerrel a harmadik, ami nyilván nem jelent veszélyt az első kettőre. Könnyen lehet viszont, hogy ez utóbbiak hamarosan helyet cserélnek, bár az még erősen kérdéses, hogy a BYD mennyiben tudja fenntartani az utóbbi hónapokban látott nagyon gyors növekedés ütemét.
2022 még mindenképpen a Tesla éve lesz, meglátjuk, hogy jövőre mennyiben változnak az erőviszonyok.
A tisztán elektromos és hibrid autók kapcsán nemrég számoltunk be arról, hogy augusztusban 60 százalékkal nőttek az eladások, ami mindenképpen szép eredménynek számít. Eközben előbbi kategóriában gyors ütemben jön fel a BYD, amely már a Tesla előnyét is nagyrészt ledolgozta.
A kínai gyártó a két kategória összesítésében már beelőzte a Teslát, a tisztán elektromos autóknál azonban még Elon Musk cége vezet. Az augusztusi adatok után most befutottak a teljes harmadik negyedévre vonatkozó számok, ezek pedig azt mutatják, hogy a Tesla előnye apadóban van, és bár a gyártó még megőrizte első helyét, ennek megtartása egyáltalán nem garantált – még akkor sem, ha idén egyedül ők szállítanak majd le 1 milliónál is több e-autót. A harmadik periódusban is szépet javítottak, 42 százalékkal több példányt adtak el, mint egy évvel korábban, ez pedig csaknem 344 ezer autó értékesítését jelentette, a BYD azonban már majdnem megháromszorozta saját számát, 258 ezer darabra ugorva fel, durván 85 ezerre csökkentve a lemaradást. A harmadik helyen álló VW eközben alaposan lemaradt, hiszen ők csak 22 százalékkal tudtak javítani, ami 149 ezer darabra volt elég.
Utóbbi gyártó küszködése a komponenshiány, valamint az európai nehézségek eredménye, ehhez már az ukrajnai konfliktus is jelentős mértékben járult hozzá. Ami az év elejétől mért teljesítményt illeti, itt a Tesla már 900 ezer felett áll, a nagy kínai rivális 582 ezer feletti számot mutathat fel, a Volkswagen pedig 366 ezerrel a harmadik, ami nyilván nem jelent veszélyt az első kettőre. Könnyen lehet viszont, hogy ez utóbbiak hamarosan helyet cserélnek, bár az még erősen kérdéses, hogy a BYD mennyiben tudja fenntartani az utóbbi hónapokban látott nagyon gyors növekedés ütemét.
2022 még mindenképpen a Tesla éve lesz, meglátjuk, hogy jövőre mennyiben változnak az erőviszonyok.