Gyurkity Péter
Apad a Tesla előnye a tisztán elektromos autóknál
A BYD szép ütemben jön fel, az amerikai cég azonban még őrzi első helyét.
Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy az egyre jobban terjeszkedő kínai rivális beelőzte a Teslát, akkor azonban ezt a plug-in hibridek és a tisztán elektromos autók kategóriáinak egybemosásával tudtuk csak kijelenteni. Most a kizárólag akkumulátorra támaszkodó típusok eredményeit hasonlíthatjuk össze, ebből pedig apadó előny látszik.
A szegmens három vezető gyártója az elmúlt napokban tette közzé saját második negyedéves jelentését, amelyekben konkrét számokat közöltek az újonnan leszállított járművek kapcsán. A Tesla például elárulta, hogy a nemrég lezárult periódusban összesen csaknem 255 ezer autót szállítottak le, ami 27 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adathoz képest. Mindezt a kínai lezárások és az ottani üzemnél keletkezett fennakadások ellenére sikerült összehozni, amivel egyben azt is elérték, hogy az első félévben a Kínából exportált NEV (New Energy Vehicle) darabszámának feléért voltak felelősek, ami legalább ilyen szép eredmény.
Rossz hír azonban Elon Musk cége számára, hogy a szintén kínai illetőségű BYD igen gyors ütemben jön fel. Ahogy azt a korábbi hírünkben írtuk, ez utóbbi szereplő már több mint 180 ezer, kizárólag akkumulátorra támaszkodó elektromos autót (BEV) adott el, amivel egyetlen év elteltével megháromszorozta saját eredményét. Őket nem érintette súlyosan a sanghaji lezárás, mivel üzemeik egyéb területeken helyezkednek el, a növekedés sebességét pedig várhatóan az elkövetkező időszakban is fenn tudják majd tartani. A harmadik helyre befutó Volkswagen már nem szerepelt ennyire jól, ők saját jelentésükben az első féléves számokat emelik ki, valószínűleg azért, mert a második negyedben 118 ezer ilyen járművet szállítottak le, ami alig 6 százalékos javulást jelent – az európai piacon jelentkező beszállítói problémák őket komolyan érintették.
A jövőben minden bizonnyal ez a hármasfogat vetélkedik majd az első helyért, meglátjuk, milyen további fejleményekkel.
Nem is olyan rég számoltunk be arról, hogy az egyre jobban terjeszkedő kínai rivális beelőzte a Teslát, akkor azonban ezt a plug-in hibridek és a tisztán elektromos autók kategóriáinak egybemosásával tudtuk csak kijelenteni. Most a kizárólag akkumulátorra támaszkodó típusok eredményeit hasonlíthatjuk össze, ebből pedig apadó előny látszik.
A szegmens három vezető gyártója az elmúlt napokban tette közzé saját második negyedéves jelentését, amelyekben konkrét számokat közöltek az újonnan leszállított járművek kapcsán. A Tesla például elárulta, hogy a nemrég lezárult periódusban összesen csaknem 255 ezer autót szállítottak le, ami 27 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi adathoz képest. Mindezt a kínai lezárások és az ottani üzemnél keletkezett fennakadások ellenére sikerült összehozni, amivel egyben azt is elérték, hogy az első félévben a Kínából exportált NEV (New Energy Vehicle) darabszámának feléért voltak felelősek, ami legalább ilyen szép eredmény.
Rossz hír azonban Elon Musk cége számára, hogy a szintén kínai illetőségű BYD igen gyors ütemben jön fel. Ahogy azt a korábbi hírünkben írtuk, ez utóbbi szereplő már több mint 180 ezer, kizárólag akkumulátorra támaszkodó elektromos autót (BEV) adott el, amivel egyetlen év elteltével megháromszorozta saját eredményét. Őket nem érintette súlyosan a sanghaji lezárás, mivel üzemeik egyéb területeken helyezkednek el, a növekedés sebességét pedig várhatóan az elkövetkező időszakban is fenn tudják majd tartani. A harmadik helyre befutó Volkswagen már nem szerepelt ennyire jól, ők saját jelentésükben az első féléves számokat emelik ki, valószínűleg azért, mert a második negyedben 118 ezer ilyen járművet szállítottak le, ami alig 6 százalékos javulást jelent – az európai piacon jelentkező beszállítói problémák őket komolyan érintették.
A jövőben minden bizonnyal ez a hármasfogat vetélkedik majd az első helyért, meglátjuk, milyen további fejleményekkel.