Nem meglepő a Tesla Motors Texasba költözése

A döntés jelzésértékű, de Kaliforniának és a Szilícium-völgynek még nem kell nagyobb elvándorlástól tartania.

Elon Musk, a Tesla Motors alapítója és vezetője néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy a cég székhelye a texasi Austinba kerül át. A hír egyáltalán nem nevezhető meglepőnek, ha figyelembe vesszük, hogy Austin mostanra az egyik legvonzóbb amerikai egyesült államokbeli beruházási célponttá vált. A város az egyik leggyorsabban növekvő metropolisz és az egyik legdinamikusabb növekvő gazdasági régió az USA-ban. A helyi egyetem kiváló és az évek óta egyre kiterjedtebb a helyi technológiai ipar. Ez két olyan érv, amely miatt egyre több vállalat költözik a texasi városba.

A Tesla Motors már tavaly augusztusban elkezdte építeni az austini létesítményét és a munka azóta is éjjel - nappal zajlik. Az új üzemben a termelésnek még az idén el kell kezdődnie. Travis megye a beruházásért cserébe a Tesla Motors számára a következő tíz éven belül elengedte 14 millió amerikai dollár adó fizetését, ha a konszern betartja az általa vállalt dolgokat. Ezzel párhuzamosan az érintett építési területet kezelő hivatal közel 50 millió amerikai dollár telekadó beszedéséről mondott le.

Cserébe a gyártó vállalta, hogy legalább 1,1 milliárd amerikai dollárt fektet be a régióban, továbbá, hogy az új munkaerő fele Travis megyei lakos lesz és legalább 15 dolláros minimális órabért fog fizetni. A két fél közötti tárgyalások közel sem voltak egyszerűek, a két legnagyobb problémát az időkényszer és a jogi előírások jelentették. A Tesla gyorsan dűlőre akarta vinni a dolgot, végül az első megbeszélésektől a döntésig hat hónap telt el.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sequoyah #1
    Miert lenne meglepo? Kalifornia gyakorlatilag tele van. Es ha tele van, akkor nyilvan egyes valalatoknak nem jut hely.

    Az uj startup vallalatok sokkal tobbet profitalnak abbol hogy ott vannak, es reszt vesznek a surges-forgasban, a tudasmegosztasban, es az innovacioban.
    A Tesla viszont kezd erett vallalatta valni, aminek mar profitot kell termelnie. Ez viszont mas allamban hatekonyabban lehet csinalni.