SG.hu

Telefon irányítja az önvezető autót

A Huawei önvezető autó irányítására használta fel az okostelefonjába épített mesterséges intelligenciát.

A vállalat „RoadReader” elnevezésű projektjének keretében egy önvezető Porsche Panamerát kapcsoltak össze a Mate 10 Pro chipsetével, amelynek segítségével a jármű valós helyzetben is képes volt megérteni a környezetét, és felismerni a tárgyakat – így például elkerülni egy kutyával való ütközést.

A jelenleg fejlesztés alatt álló önvezető autók többsége a kifejezetten erre a célra tervezett chipkészletek képességeire támaszkodik, amelyeket külön beszállítók készítenek az autógyártóknak. A Huawei most a RoadReader elnevezésű projektjének keretében azt tesztelte, hogy a cég okostelefonjaiba épített, mesterséges intelligencia által hajtott chipset-je képes lenne-e egy önvezető autót is kiszolgálni. A teszt során kiderült, hogy a Huawei által átalakított Porsche Panamera, amely a Mate 10 Proban már jelenlévő AI-képességeket használja fel, ellentétben más vezető nélküli autókkal, nem csupán észleli az akadályokat, hanem meg is érti környezetét.


A jármű a telefon segítségével képes volt különbséget tenni több mint ezer élő és élettelen dolog - kutya, macska, labda vagy bicikli - között, és megtanulja, hogy mit kell tennie az egyes esetekben. A folyamatban a Huawei által fejlesztett alkalmazáson és az okostelefonon kívül nincs szükség más technológiára, csak az autóba épített, szenzoros automata robotrendszerre, amely vezeték nélküli kapcsolaton keresztül a fékezést, sebességet és a kormányzást vezérli.

„Okostelefonunk kiváló teljesítményt nyújt a tárgyak felismerésének területén. Kíváncsiak voltunk, lehetséges-e, hogy rövid idő alatt felhasználjuk az AI képességeit különböző tárgyak felismerésére és elkerülésére”, mondta Andrew Garrihy, a Huawei nyugat-európai marketing vezetője (Chief Marketing Officer, Huawei Western Europe). „Ha technológiánk képes ennek elérésére mindössze öt hét alatt, akkor még mennyi minden lehetséges?” – tette fel a kérdést.


Az önvezető autók közlekedéséhez elengedhetetlen a szupergyors, késleltetés nélküli mobilhálózat (az úgynevezett 5G), a központosított, megfelelően gyors és nagyteljesítményű számítási szerverkapacitás, a kiváló, járművekbe épített érzékelőkkel ellátott fedélzeti rendszer és az ismétlődő helyzetekből tanuló mesterséges intelligencia. A Huawei évek óta több járműgyártóval áll kapcsolatban önvezető járművek fejlesztésében akár az AI-jal ellátott szerverinfrastruktúra, akár a gyors mobilhálózati technológiát illetően. A német Audival, Volkswagennel zajlanak már közös autós tesztek, az elektromos járműveket gyártó BYD-val pedig a cég idén januárban kezdte meg a mozdonyvezető nélküli vasúti próbautakat Kínában. A Barcelonában most bejelentett RoadReader önvezető autó alkalmazás pedig immár nemcsak a vállalati és üzleti, hanem a végfelhasználókat is célozza.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Nagydög #3
    comma.ai
  • kvp #2
    Itt a lenyeg az, hogy mar egy jobb telefon ereje is eleg lehet egy onvezeto autoba. Ez azert fontos, mert igy az onvezeto kepesseg csak egy jobb telefon es a szenzorok araval dobja meg az auto arat. Ez is jelentos, de uj autonal nem annyira nagy tetel.

    Lassan eltunik a penugyi korlat, a jogi korlatokat mar tisztazzak, a technologia pedig fejlodik. Ha valami olcso, legalis jo es anyagilag megeri, akkor pedig altalaban el fog terjedni. Szinte mar csak a politika szolhat bele...
  • Sir Cryalot #1
    Na hátha valamelyik cég túltolja az ingyenreklámosdit és lecsapnak az árgus szabályozáskényszeresek .