Berta Sándor

Végleg lemondott a saját autó fejlesztéséről az Apple

A konszern más módon hasznosítaná a tapasztalatait.

A The New York Times arról számolt be, hogy az Apple menedzsmentjében végleg lekerült a napirendről egy saját közúti jármű kifejlesztésének az ötlete és a területtel foglalkozó részleg az autonóm vezetési rendszerekre összpontosít. A kapcsolódó technológiát hamarosan a PAIL (Palo Alto to Infinite Loop) nevű szolgáltatásnál fogja tesztelni a társaság. A PAIL önállóan közlekedő autókra épülne és a dolgozókat szállítaná az óriáscég különböző kirendeltségei között a Szilícium-völgyben. Az alkalmazott önállóan közlekedő gépkocsik egy külső gyártótól származnának, míg a szükséges technológiát az Apple biztosítaná. A vállalat így akar értékes tapasztalatokat szerezni a meglévők mellé és tovább optimalizálni a még fejlesztés alatt lévő járműszoftverét.

Az amerikai napilap több okot is megnevezett azzal kapcsolatban, hogy miért bukhatott el az Apple autóprojektje. Az egyik ok a világos koncepció hiánya volt arról, hogy pontosan mit is szeretne az Apple az önállóan közlekedő gépkocsival. Komoly vita volt arról is, hogy egy teljesen autonóm jármű készüljön vagy a sofőrnek is legyen lehetősége beavatkozni a vezetési folyamatba. A fejlesztőcsapat tagjait emellett rendkívüli módon irritálták a gyakran változó prioritások és a nem realisztikus határidők.

A szakemberek ennek ellenére számos ötletet részletesen kidolgoztak: voltak tervek például önállóan és hangtalanul kinyíló és záródó ajtókra, továbbá kormány és gázpedál nélküli belső térre, amelyben a kiterjesztett valóság technológiát támogató kijelzőket helyeztek el. Emellett sikerült radikálisan csökkenteniük a tetőkön elhelyezett, a környzetet figyelő LIDAR-egységek méretét. Végül felmerült a kerék újbóli feltalálása. Ez nem vicc, a Titan projekt egyik csapata ugyanis azzal foglalkozott, hogy olyan kereket készítsen, amely a hagyományos kerekekhez képest jobban alkalmas az oldalirányú mozgások végrehajtására.

A projekt meglehetősen előrehaladott volt, a cég áprilisban kapott engedélyt kaliforniai tesztelésre, A DMV adatai alapján a licenc három átépített, 2015-ös évjáratú Lexus RX450h SUV gépkocsira és hat vezetőre vonatkozott. Az Apple itt vizsgálta éles körülmények között a fedélzeti szoftverét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #5
    Főleg, hogy a cikk képe is egy Mazda 6 Coupe koncepció rajz. XD
  • dzsagon #4
    pedig jó szokásukhoz híven lopni tudnának sok helyről.
  • NEOreg3 #3
    kár, pedig szívesen cserélgettem volna évenként, hogy ne legyen ciki az előző évi modellel gurulni
  • bakkerman #2
    "Apple Car lightning kábel már 2.999.990 Ft-tól,csak az iStyle-ban! Ingyen házhozszállitással az ország bármely pontjára!"
  • wraithLord #1
    "Az amerikai napilap több okot is megnevezett azzal kapcsolatban, hogy miért bukhatott el az Apple autóprojektje."

    Biztos nem tudtak megegyezni a kínaiakkal, hogy 100 km hosszú lightning kábel legyártsanak, pláne úgy, hogy 500x-os haszonnal árulják. :D