Berta Sándor

Pekingben tesztelheti robotautóit a Daimler

Egy Mercedes lehet az első külföldi autó, amely vezető nélkül cirkál a kínai főváros útjain. Az ázsiai szituációkat és környezetet akarják megismerni.

A jóváhagyás a teljesen automatizált, 4-es szintű gépkocsikra vonatkozik. A döntésnek köszönhetően a Mercedes-Benz immár valós forgalmi körülmények között is tesztelheti a járműveit azért, hogy a technológiát tovább tökéletesítse. Ráadásul minderre Pekingben kerülhet sor, egy olyan metropoliszban, amelyet egyedülálló és összetett városi közlekedési helyzetek jellemeznek.

Korábban a társaság engedélyt kapott az automatizált autók tesztelésére Németországban és az Amerikai Egyesült Államokban, s ezzel párhuzamosan Kínában is folytatta a tesztjeit. Az óriáscég a helyi partnereivel közösen a technológiáit a helyi közlekedési környezethez igazítja, hogy minden közlekedési résztvevő számára folyamatosan javítsa a biztonságot. Ahhoz, hogy a vállalat megkapja az engedélyt, a Mercedes-Benz gépkocsijait ellátták a Baidu Apollo rendszerével, majd azokat a Nemzeti Intelligens Mobilitás Kísérleti Zónában (Pekingben és Hopejben) próbálták ki.


A Daimler elsősorban biztonsági megoldásokat keres az automatizált vezetéshez. A társaság a Baidu mellett együttműködik a Csinghua Egyetemmel, amellyel közösen létrehozott egy kutatócentrumot is. A központ 2012 óta olyan jövőbe mutató, kutatóprojekteken dolgozik, amelyek célja a fenntartható, Kína-specifikus közlekedési megoldások megalkotása. A fő témák között van a biztonság növelése minden közlekedési résztvevő számára, a tipikus közlekedési szituációkról való adatgyűjtés, a védtelen közlekedési résztvevők képfeldolgozás-alapú felismerésének kutatása és a törésteszt-szimulációkhoz Kelet-Ázsiára jellemző emberi modellek létrehozása.

Hubertus Troska, a Daimler AG kínai tevékenységekért felelős igazgatósági tagja kiemelte, hogy az autonóm közlekedés fontos oszlopa a globális stratégiájuknak és a bejelentés egy nagy lépés a kínai innovációs erőfeszítéseik irányába. A helyi kutatási és fejlesztési tevékenységeik fokozatos kiépítésével bizonyítják, hogy elkötelezettek a kínai autógyártás továbbfejlesztése iránt. A mottójuk az, hogy Inspiráció Kínából, Innováció Kínának. Az ügyfeleiknek olyan technológiákat, termékeket és szolgáltatásokat akarnak kínálni, amelyek kifejezetten az ő igényeikhez vannak igazítva.


Prof. Dr. Hans Georg Engel, a Mercedes-Benz kínai kutatási és fejlesztési vezetője hangsúlyozta, hogy az automatizált közlekedés területén végzett intenzívebb kutatás fontos alapot jelent annak a technológiának a továbbfejlesztésére, amely a kínai közlekedési környezet különleges kihívásainak igyekszik megfelelni. Így akarják biztosítani azt, hogy a technológiáik és a termékeik azt a biztonságot és kényelmet nyújtsák, amit az ügyfeleik elvárnak.

2014-ben nyitották meg a Mercedes-Benz Kínai Kutatási és Fejlesztési Központját, amelynek elsődleges célja a helyi ügyféligényeinek jobb megismerése. A centrum ma már háromszor annyi mérnököt és szakembert foglalkoztat, mint 2014-ben. Kína tavaly decemberben végén engedélyezte újra a robotjárművek tesztelését. Az ázsiai állam 2016 óta biztonsági okokból szüneteltette a helyi utakon az önállóan közlekedő autók tesztjeit. A tilalmat ugyan feloldották, de szigorú biztonsági előírásokat vezettek be.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #5
    Ja, de eltelt vagy 500 év, mióta a legutóbbi innovációval előjöttek. Azóta csak lop csal hazudik...
    Egyébknt meg (autót) másolni legendásan bénán tudnak.
  • tom_pika #4
    Mi ezzel a baj? Ha a Daimler odaviszi, akkor megnézik. Miért viszi oda, ha félti?
  • NEXUS6 #3
    Így is van, mert a nyomtatáson, puskaporon, porcelánon, égetett téglán, rakétán, professzionális közigazgatási rendszeren, selymen, nyílpuskán.... kívül mit is adtak nekünk a kínaiak!
    XD
  • Macropus Rufus #2
    és ez pontosan így van. Aztán meg mindenki hanyat esik, hogy kína milyen innovatív. A túrot. Lopnak mint állat. Aztán tovább fejlesztik. Ezt csinálják mindennel. Ha anno nem települnek oda a tech óriások, kína még mindíg a "középkorban" lenne ami a technológiát illeti. De oda oda mentek. És ők ellopták. Aztán tovább fejlesztik. És most mindenki oda van meg vissza a kínai cuccokért. Kínának sok saját 5lete nincs, viszont a copy+paste nagyon jól megy náluk. ;)
  • kvp #1
    Ha jol ertem ez most azt jelenti, hogy a kinai allamnak lehetosege lesz ellopni a teljes feljesztesuket meg mielott azt a ceg befejezne. Nem biztos, hogy a technologia onkentes atadasa a konkurens cegeknek a legjobb megoldas a piacszerzesre.