Berta Sándor
Pekingben tesztelheti robotautóit a Daimler
Egy Mercedes lehet az első külföldi autó, amely vezető nélkül cirkál a kínai főváros útjain. Az ázsiai szituációkat és környezetet akarják megismerni.
A jóváhagyás a teljesen automatizált, 4-es szintű gépkocsikra vonatkozik. A döntésnek köszönhetően a Mercedes-Benz immár valós forgalmi körülmények között is tesztelheti a járműveit azért, hogy a technológiát tovább tökéletesítse. Ráadásul minderre Pekingben kerülhet sor, egy olyan metropoliszban, amelyet egyedülálló és összetett városi közlekedési helyzetek jellemeznek.
Korábban a társaság engedélyt kapott az automatizált autók tesztelésére Németországban és az Amerikai Egyesült Államokban, s ezzel párhuzamosan Kínában is folytatta a tesztjeit. Az óriáscég a helyi partnereivel közösen a technológiáit a helyi közlekedési környezethez igazítja, hogy minden közlekedési résztvevő számára folyamatosan javítsa a biztonságot. Ahhoz, hogy a vállalat megkapja az engedélyt, a Mercedes-Benz gépkocsijait ellátták a Baidu Apollo rendszerével, majd azokat a Nemzeti Intelligens Mobilitás Kísérleti Zónában (Pekingben és Hopejben) próbálták ki.
A Daimler elsősorban biztonsági megoldásokat keres az automatizált vezetéshez. A társaság a Baidu mellett együttműködik a Csinghua Egyetemmel, amellyel közösen létrehozott egy kutatócentrumot is. A központ 2012 óta olyan jövőbe mutató, kutatóprojekteken dolgozik, amelyek célja a fenntartható, Kína-specifikus közlekedési megoldások megalkotása. A fő témák között van a biztonság növelése minden közlekedési résztvevő számára, a tipikus közlekedési szituációkról való adatgyűjtés, a védtelen közlekedési résztvevők képfeldolgozás-alapú felismerésének kutatása és a törésteszt-szimulációkhoz Kelet-Ázsiára jellemző emberi modellek létrehozása.
Hubertus Troska, a Daimler AG kínai tevékenységekért felelős igazgatósági tagja kiemelte, hogy az autonóm közlekedés fontos oszlopa a globális stratégiájuknak és a bejelentés egy nagy lépés a kínai innovációs erőfeszítéseik irányába. A helyi kutatási és fejlesztési tevékenységeik fokozatos kiépítésével bizonyítják, hogy elkötelezettek a kínai autógyártás továbbfejlesztése iránt. A mottójuk az, hogy Inspiráció Kínából, Innováció Kínának. Az ügyfeleiknek olyan technológiákat, termékeket és szolgáltatásokat akarnak kínálni, amelyek kifejezetten az ő igényeikhez vannak igazítva.
Prof. Dr. Hans Georg Engel, a Mercedes-Benz kínai kutatási és fejlesztési vezetője hangsúlyozta, hogy az automatizált közlekedés területén végzett intenzívebb kutatás fontos alapot jelent annak a technológiának a továbbfejlesztésére, amely a kínai közlekedési környezet különleges kihívásainak igyekszik megfelelni. Így akarják biztosítani azt, hogy a technológiáik és a termékeik azt a biztonságot és kényelmet nyújtsák, amit az ügyfeleik elvárnak.
2014-ben nyitották meg a Mercedes-Benz Kínai Kutatási és Fejlesztési Központját, amelynek elsődleges célja a helyi ügyféligényeinek jobb megismerése. A centrum ma már háromszor annyi mérnököt és szakembert foglalkoztat, mint 2014-ben. Kína tavaly decemberben végén engedélyezte újra a robotjárművek tesztelését. Az ázsiai állam 2016 óta biztonsági okokból szüneteltette a helyi utakon az önállóan közlekedő autók tesztjeit. A tilalmat ugyan feloldották, de szigorú biztonsági előírásokat vezettek be.
A jóváhagyás a teljesen automatizált, 4-es szintű gépkocsikra vonatkozik. A döntésnek köszönhetően a Mercedes-Benz immár valós forgalmi körülmények között is tesztelheti a járműveit azért, hogy a technológiát tovább tökéletesítse. Ráadásul minderre Pekingben kerülhet sor, egy olyan metropoliszban, amelyet egyedülálló és összetett városi közlekedési helyzetek jellemeznek.
Korábban a társaság engedélyt kapott az automatizált autók tesztelésére Németországban és az Amerikai Egyesült Államokban, s ezzel párhuzamosan Kínában is folytatta a tesztjeit. Az óriáscég a helyi partnereivel közösen a technológiáit a helyi közlekedési környezethez igazítja, hogy minden közlekedési résztvevő számára folyamatosan javítsa a biztonságot. Ahhoz, hogy a vállalat megkapja az engedélyt, a Mercedes-Benz gépkocsijait ellátták a Baidu Apollo rendszerével, majd azokat a Nemzeti Intelligens Mobilitás Kísérleti Zónában (Pekingben és Hopejben) próbálták ki.
A Daimler elsősorban biztonsági megoldásokat keres az automatizált vezetéshez. A társaság a Baidu mellett együttműködik a Csinghua Egyetemmel, amellyel közösen létrehozott egy kutatócentrumot is. A központ 2012 óta olyan jövőbe mutató, kutatóprojekteken dolgozik, amelyek célja a fenntartható, Kína-specifikus közlekedési megoldások megalkotása. A fő témák között van a biztonság növelése minden közlekedési résztvevő számára, a tipikus közlekedési szituációkról való adatgyűjtés, a védtelen közlekedési résztvevők képfeldolgozás-alapú felismerésének kutatása és a törésteszt-szimulációkhoz Kelet-Ázsiára jellemző emberi modellek létrehozása.
Hubertus Troska, a Daimler AG kínai tevékenységekért felelős igazgatósági tagja kiemelte, hogy az autonóm közlekedés fontos oszlopa a globális stratégiájuknak és a bejelentés egy nagy lépés a kínai innovációs erőfeszítéseik irányába. A helyi kutatási és fejlesztési tevékenységeik fokozatos kiépítésével bizonyítják, hogy elkötelezettek a kínai autógyártás továbbfejlesztése iránt. A mottójuk az, hogy Inspiráció Kínából, Innováció Kínának. Az ügyfeleiknek olyan technológiákat, termékeket és szolgáltatásokat akarnak kínálni, amelyek kifejezetten az ő igényeikhez vannak igazítva.
Prof. Dr. Hans Georg Engel, a Mercedes-Benz kínai kutatási és fejlesztési vezetője hangsúlyozta, hogy az automatizált közlekedés területén végzett intenzívebb kutatás fontos alapot jelent annak a technológiának a továbbfejlesztésére, amely a kínai közlekedési környezet különleges kihívásainak igyekszik megfelelni. Így akarják biztosítani azt, hogy a technológiáik és a termékeik azt a biztonságot és kényelmet nyújtsák, amit az ügyfeleik elvárnak.
2014-ben nyitották meg a Mercedes-Benz Kínai Kutatási és Fejlesztési Központját, amelynek elsődleges célja a helyi ügyféligényeinek jobb megismerése. A centrum ma már háromszor annyi mérnököt és szakembert foglalkoztat, mint 2014-ben. Kína tavaly decemberben végén engedélyezte újra a robotjárművek tesztelését. Az ázsiai állam 2016 óta biztonsági okokból szüneteltette a helyi utakon az önállóan közlekedő autók tesztjeit. A tilalmat ugyan feloldották, de szigorú biztonsági előírásokat vezettek be.