Berta Sándor
Kína ismét engedélyezte a robotautók tesztelését
Az ázsiai állam tavaly óta biztonsági okokból szüneteltette a helyi utakon az önállóan közlekedő gépkocsik tesztjeit.
A tilalmat most ugyan feloldották, de szigorú biztonsági előírásokat vezettek be - mindez a Pekingi Városi Közlekedési Bizottság közleményéből derült ki. A dokumentum alapján a távol-keleti államban regisztrált vállalatok egy különleges engedély birtokában a jövőben bizonyos feltételek mellett ismét kipróbálhatják az autonóm járműveiket előre meghatározott utakon. Az egyetlen probléma, hogy ezeket az utakat egyelőre még nem jelölték ki.
A felfüggesztésnek elvileg addig kellett érvényben maradnia, amíg a politikai döntéshozók, a rendőrség és az ipar képviselői nem állapodnak meg egymással új szabályokról. Nos, az új előírások között van, hogy a gyártók kötelesek automata és emberi vezető üzemmódot egyaránt integrálni az autóikba, továbbá azokra felelősségbiztosítást kötni és egy sofőrnek is helyet kell foglalnia a kormánynál azért, hogy a vészhelyzetekben be tudjon avatkozni.
Kevesebb autóval talán a szmog is csökkenni fog
A hírnek a külföldi gyártók mellett a helyi nagyvállalatok is örülhetnek, hiszen például Robin Li, a Baidu vezérigazgatója nemrég azt nyilatkozta, hogy jövőre elkezdődhet az Apollo platformot használó önállóan közlekedő gépkocsik sorozatgyártása. Így az új modelleket már a pekingi utakon is tesztelheti majd a társaság. Érdekesség, hogy a menedzsert júliusban lekapcsolták a rendőrök, miután a pekingi 5-ös körgyűrűn élő stream-kapcsolat keretében jelentkezett be az óriáscég egyik autonóm járművéből.
A tilalmat most ugyan feloldották, de szigorú biztonsági előírásokat vezettek be - mindez a Pekingi Városi Közlekedési Bizottság közleményéből derült ki. A dokumentum alapján a távol-keleti államban regisztrált vállalatok egy különleges engedély birtokában a jövőben bizonyos feltételek mellett ismét kipróbálhatják az autonóm járműveiket előre meghatározott utakon. Az egyetlen probléma, hogy ezeket az utakat egyelőre még nem jelölték ki.
A felfüggesztésnek elvileg addig kellett érvényben maradnia, amíg a politikai döntéshozók, a rendőrség és az ipar képviselői nem állapodnak meg egymással új szabályokról. Nos, az új előírások között van, hogy a gyártók kötelesek automata és emberi vezető üzemmódot egyaránt integrálni az autóikba, továbbá azokra felelősségbiztosítást kötni és egy sofőrnek is helyet kell foglalnia a kormánynál azért, hogy a vészhelyzetekben be tudjon avatkozni.
Kevesebb autóval talán a szmog is csökkenni fog
A hírnek a külföldi gyártók mellett a helyi nagyvállalatok is örülhetnek, hiszen például Robin Li, a Baidu vezérigazgatója nemrég azt nyilatkozta, hogy jövőre elkezdődhet az Apollo platformot használó önállóan közlekedő gépkocsik sorozatgyártása. Így az új modelleket már a pekingi utakon is tesztelheti majd a társaság. Érdekesség, hogy a menedzsert júliusban lekapcsolták a rendőrök, miután a pekingi 5-ös körgyűrűn élő stream-kapcsolat keretében jelentkezett be az óriáscég egyik autonóm járművéből.