Berta Sándor

Kihez kerüljenek a hálózatba kötött autók baleseti adatai?

A kérdésben komoly vita alakult ki a gépkocsigyártók és a biztosítótársaságok között.

Az Allianz biztosító meg akarja akadályozni, hogy egyedül a járműgyártók férhessenek hozzá a hálózatba kötött autók baleseti adataihoz. A társaság azt szorgalmazza, hogy legyen egy olyan független szervezet, amely ezeket az információkat tárolná. Amennyiben ez nem valósul meg, úgy a biztosítótársaságoknak gazdasági hátrányokkal kell szembenézniük és nehezebbé válik a munkájuk is.

Joachim Müller, az Allianz vezetője kiemelte, hogy egyetlen érdekcsoportnak sem szabad kizárólagos hozzáférést biztosítani az autonóm gépkocsik baleseti adataihoz. Egy független szervezetnek ugyanakkor nem fűződne gazdasági érdeke ezekhez az információkhoz és a hozzáférés minden piaci szereplő számára biztosítható lenne szabványos interfészeken keresztül. Az állam ráadásul szabályozhatná a költségeket és a független adatkezelő felelőssége lenne, hogy az adatokat senki se manipulálja.

Müller hozzátette, hogy számukra is rendkívül fontos a baleseti okok kiderítése, hiszen a káresemények során meg kell állapítaniuk, hogy az ügyfeleik felelősek-e az adott ügyekben. A balesetben érintettek egyikének sem praktikus az, hogy ha az adatokhoz kizárólag a járműgyártók férhetnek hozzá. Ráadásul abban az esetben a költségek minden fél számára aránytalanul magasak lennének. Az Allianz mellett a TÜV szakszövetség és a konkurens biztosítók, például a HUK-Coburg is aggodalmukat fejezték amiatt, hogy csak az autógyártók férhetnek majd hozzá a baleseti információkhoz, ami egyrészt lehetőséget adhat a visszaélésekre, másrészt megnehezítheti a balesetek felderítését.

A kérdés fontosságára az az eset is rávilágított, amikor az Uber egyik önállóan közlekedő gépkocsija egy éjszakai tesztút során elütött egy nőt, aki éppen áthaladt az úttesten. Ez volt az első halálos gázolás, amelyben egy robotautó is érintett volt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • AgentKis #1
    Hát a Cukorhegy bácsihoz kerüljenek azok is! Lehessen célzott autóalkatrész meg művégtag reklámokkal "etetni" a károsultakat. Meg olyan hirdetésekkel, hogy milyen biztonsági felszereléssel ellátott kocsit "érdemes" venni 5csilliárdért!
    Utoljára szerkesztette: AgentKis, 2018.05.03. 14:23:28