Berta Sándor
Hol tárolják a járműadatokat?
Az autóipar a gyártók szerverein őrizné és dolgozná fel az egyes gépkocsik információit, azonban ezzel közel sem mindenki ért egyet.
Az adatokkal való kereskedés a jövő egyik nagy piaca lehet és egyáltalán nem mindegy, hogy kikhez kerülnek majd az autók által rögzített értékek és az adott cégek miként dolgozhatják fel azokat. A biztosítótársaságok után a német TÜV is úgy vélte, hogy ha a különböző gyártók a saját szervereiken tárolhatnák a vásárlóik járműveinek adatait, akkor az könnyen visszaélésekre és manipulációkra adhatna okot. A szervezet részben a biztonság miatt aggódik, részben szeretné, hogy ha az információkkal való kereskedelem jövője biztosított lenne.
Richard Goebelt, a VdTÜV vezetőségi tagja kijelentette, hogy az ő szemszögükből három tényezőt kell biztosítani: a gépkocsik üzembiztonságát, az adatbiztonságot és az adatvédelmet, illetve az autósok magánéletét. A korszerű járművekben számos elektronikus vezérlőeszköz van, amelyek a kibertámadások esetén sebezhetők lehetnek. Az ágazat koncepciója alapján ha a gyártók őrizhetnék a saját szervereiken a gépkocsik adatait, akkor a többi gyártó kerülőúton hozzáférhetne ezekhez az információkhoz.
Goebelt közölte, hogy álláspontjuk alapján az adatfeldolgozásnak a járművekben és nem a szervereken kell megvalósulnia. Az autó egy mindennapos használati tárgy és nem hasonlítható például egy ipari létesítményhez. Amennyiben az adatokat csak a szerveren lehetne lehívni és a gépkocsikban lévő elektronikus, illetve digitális interfészeken keresztül nem, akkor ők sem tudnának megbizonyosodni arról, hogy az adatok semlegesek és azokat nem változtatták-e meg valamilyen formában.
Az adatokkal való kereskedés a jövő egyik nagy piaca lehet és egyáltalán nem mindegy, hogy kikhez kerülnek majd az autók által rögzített értékek és az adott cégek miként dolgozhatják fel azokat. A biztosítótársaságok után a német TÜV is úgy vélte, hogy ha a különböző gyártók a saját szervereiken tárolhatnák a vásárlóik járműveinek adatait, akkor az könnyen visszaélésekre és manipulációkra adhatna okot. A szervezet részben a biztonság miatt aggódik, részben szeretné, hogy ha az információkkal való kereskedelem jövője biztosított lenne.
Richard Goebelt, a VdTÜV vezetőségi tagja kijelentette, hogy az ő szemszögükből három tényezőt kell biztosítani: a gépkocsik üzembiztonságát, az adatbiztonságot és az adatvédelmet, illetve az autósok magánéletét. A korszerű járművekben számos elektronikus vezérlőeszköz van, amelyek a kibertámadások esetén sebezhetők lehetnek. Az ágazat koncepciója alapján ha a gyártók őrizhetnék a saját szervereiken a gépkocsik adatait, akkor a többi gyártó kerülőúton hozzáférhetne ezekhez az információkhoz.
Goebelt közölte, hogy álláspontjuk alapján az adatfeldolgozásnak a járművekben és nem a szervereken kell megvalósulnia. Az autó egy mindennapos használati tárgy és nem hasonlítható például egy ipari létesítményhez. Amennyiben az adatokat csak a szerveren lehetne lehívni és a gépkocsikban lévő elektronikus, illetve digitális interfészeken keresztül nem, akkor ők sem tudnának megbizonyosodni arról, hogy az adatok semlegesek és azokat nem változtatták-e meg valamilyen formában.