Berta Sándor
Robotautót mutatott be a Daimler
A német gyártó egy új koncepciójárművet fejlesztett ki: hálózatba kötött, autonóm közlekedik, megosztva használható és elektromos.
A smart vision EQ fortwo bemutatja, hogy milyen lehet a városi közlekedés jövője, valamint a személyre szabott, rendkívül rugalmas és maximálisan hatékonyan tömegközlekedés. Az önállóan közlekedő autó képes elhozni az utasát egy meghatározott helyről, az előoldali 44 hüvelykes, 105 x 40 cm méretű panel, a műszerfalon lévő 24 hüvelykes, 58,5 x 15,6 centiméteres kijelző és a nagy oldalsó vetítőfelületek pedig lehetővé teszik, hogy az utasok kikapcsolódhassanak. A gépkocsiból kimaradtak a kormány és a pedálok.
Annette Winkler, a Daimler vezetője kifejtette, hogy a jármű teljesen autonóm, maximálisan kommunikatív, barátságos, átfogóan személyre szabható és elektromos meghajtású. Emellett kifejezetten a megosztásra épül, vagyis, hogy többen használhassák egyszerre az autót. Amennyiben az új modellt ilyen területen alkalmazzák a felhasználóknak nem kell a következő szabad gépkocsit keresniük, hanem az találja meg az illetőt. Ez részben a rajintelligencia és az annak köszönhető előrejelzések miatt valósul meg.
Az új járművek képesek hálózatba kötötten közlekedni, így stabil lehet a kihasználtság, s ezzel párhuzamosan csökken a forgalom és kevesebb parkolóhelyre van szükség. A felhasználók mobil készülékeken keresztül hívhatják az autókat. A fényszórók és a hátsó lámpák képesek különböző információkat továbbítani, valamint a környezettel kommunikálni. A gépkocsi ajtajait fóliákkal vonták be. Amennyiben senki nem ül a járműben, akkor az aktuális időjárással vagy időponttal kapcsolatos információk, valamint helyi események és hírek jelenhetnek meg a fóliákon. Aki akar, az kapcsolatba léphet más közlekedőkkel. A lehetséges utasok a rögzített profilok és az aktuális kívánságok alapján választhatók ki.
A smart vision EQ fortwo lítium-ionos akkumulátorai 30 kilowattórásak. Amennyiben az autó nem szállít utasokat, akkor önállóan elmehet egy töltőállomásra, de akár az áramhálózathoz is csatlakozhat.
A smart vision EQ fortwo bemutatja, hogy milyen lehet a városi közlekedés jövője, valamint a személyre szabott, rendkívül rugalmas és maximálisan hatékonyan tömegközlekedés. Az önállóan közlekedő autó képes elhozni az utasát egy meghatározott helyről, az előoldali 44 hüvelykes, 105 x 40 cm méretű panel, a műszerfalon lévő 24 hüvelykes, 58,5 x 15,6 centiméteres kijelző és a nagy oldalsó vetítőfelületek pedig lehetővé teszik, hogy az utasok kikapcsolódhassanak. A gépkocsiból kimaradtak a kormány és a pedálok.
Annette Winkler, a Daimler vezetője kifejtette, hogy a jármű teljesen autonóm, maximálisan kommunikatív, barátságos, átfogóan személyre szabható és elektromos meghajtású. Emellett kifejezetten a megosztásra épül, vagyis, hogy többen használhassák egyszerre az autót. Amennyiben az új modellt ilyen területen alkalmazzák a felhasználóknak nem kell a következő szabad gépkocsit keresniük, hanem az találja meg az illetőt. Ez részben a rajintelligencia és az annak köszönhető előrejelzések miatt valósul meg.
Az új járművek képesek hálózatba kötötten közlekedni, így stabil lehet a kihasználtság, s ezzel párhuzamosan csökken a forgalom és kevesebb parkolóhelyre van szükség. A felhasználók mobil készülékeken keresztül hívhatják az autókat. A fényszórók és a hátsó lámpák képesek különböző információkat továbbítani, valamint a környezettel kommunikálni. A gépkocsi ajtajait fóliákkal vonták be. Amennyiben senki nem ül a járműben, akkor az aktuális időjárással vagy időponttal kapcsolatos információk, valamint helyi események és hírek jelenhetnek meg a fóliákon. Aki akar, az kapcsolatba léphet más közlekedőkkel. A lehetséges utasok a rögzített profilok és az aktuális kívánságok alapján választhatók ki.
A smart vision EQ fortwo lítium-ionos akkumulátorai 30 kilowattórásak. Amennyiben az autó nem szállít utasokat, akkor önállóan elmehet egy töltőállomásra, de akár az áramhálózathoz is csatlakozhat.