SG.hu

A BMW mégsem kér havidíjat az ülésfűtésért

A BMW-tulajdonosok mostantól nyugodt szívvel melegíthetik a feneküket, hiszen a hideg téli hónapokban nem kell havidíjat fizetniük az ülepük kényelméért.

A német autógyártó elvetette az ülésfűtés előfizetésére vonatkozó terveit, mert az ügyfelek körében nagyon negatív visszhangja volt annak, hogy külön fizessenek azért, hogy feloldják az autójukban már meglévő funkciót. Pieter Nota, a BMW értékesítési és marketing igazgatósági tagjának a müncheni IAA Mobility konferencián elmondta, hogy az ülésfűtés előfizetése az autógyártó szélesebb körű, mikrotranzakciókkal kapcsolatos kísérletei közé tartozik - csak éppen nem túl sikeres. "Úgy gondoltuk, hogy egy extra szolgáltatást nyújtunk az ügyfélnek azzal, hogy felajánljuk a későbbi aktiválás lehetőségét, de a felhasználói elfogadottság nem túl nagy" - mondta Nota. "Az emberek úgy érzik, hogy duplán fizettek - ami valójában nem igaz, de a percepció a valóság, szoktam mondani. Szóval ez volt az oka annak, hogy ezt leállítottuk."

A nyilvánosság számára akkor derült ki, hogy a BMW megpróbálja fizetős fal mögé zárni a fűthető üléseket, amikor a funkció felbukkant a vállalat digitális áruházaiban különböző országokban. Régiótól függően az első ülések fűtésére szóló havi előfizetés nagyjából 18 dollárba került, és lehetőség volt egy évre (180 dollár), három évre (300 dollár) vagy 415 dollárért "korlátlan" hozzáférésért fizetni. A fűtött ülés és -kormánykerék valószínűleg továbbra is extra költséggel jár majd - de csak opcionális csomagként, a vásárlás helyén, a márkakereskedésben. Más funkciókat, például a fejlett vezetőtámogató képességeket és az adaptív felfüggesztést egyes régiókban továbbra is előfizetésként kínálják. A BMW digitális áruházaiban olyan országokban jelent meg, mint az Egyesült Királyság, Németország, Új-Zéland, Dél-Korea és Dél-Afrika. A fűtött kormánykerékre vonatkozó előfizetés szintén kikerült a vállalat ConnectedDrive áruházából, tette hozzá a szóvivő.

Arra a kérdésre, hogy milyen szolgáltatásokért számíthat fel díjat a cég, Nota azt mondta: "A szoftveralapú szolgáltatásokat, például egy parkolást segítő termék letöltését nagyon jól fogadják. Az emberek tudják, hogy ez a letölthető szoftver pénzbe kerül. Ez ugyanolyan, mintha egy filmet töltenének le vagy egy alkalmazás extra funkcióját aktiválnák. Ezt elfogadják, és mi ezt egyre sikeresebbé tesszük".

Nem ez volt az első alkalom, hogy a BMW sikertelenül próbálkozott az előfizetésekkel. A vállalat megpróbált éves díjat kérni azoktól az ügyfelektől, akik az Apple CarPlay-t szerették volna használni autójukban, először egyszeri 300 dolláros opcióként, majd később évi 80 dolláros díjként. Az autógyárak túlnyomó többsége ingyenesen kínálja a CarPlay-t, valamint az Android Auto-t. A BMW azzal is kísérletezett, hogy az egész autót előfizetéssé tegye, és elindította az Access by BMW nevű szolgáltatást, amelyben az ügyfelek havonta körülbelül 2000 dollárt fizetnek a BMW járművekhez való hozzáférésért. Mindkét program - az Access by BMW és a CarPlay előfizetés - végül leállt. Az előfizetések mégis egyre népszerűbbek az autóiparban, a vállalatok új szolgáltatásokkal kísérleteznek havi vagy éves díj ellenében, és a szoftverfrissítések lehetőségei nyomán új módszerekkel alakítanák át üzleti modelljüket.

Általánosságban úgy tűnik, hogy az emberek hajlandóak fizetni olyan dolgokért, amelyekkel egyébként nem rendelkeznének, mint például az aktív biztonsági funkciók. De ha elkezdenek díjat kérni olyan funkciók feloldásáért, amelyek egyébként egyszeri díjjal is kiválthatók, akkor valószínűleg a jövőben is kínos pillanatokat kell átélniük a szóvivőknek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #9
    Pontosan. Ezt hivjak product as a service economy-nak, a free to pay jatekokbol atvett mikrotranzakcios modellel kiegeszitve. A WEF kifejezesevel elve: "You'll own nothing and you'll be happy'

    Ez az amikor az okos bejarati ajto nyitasonkent tranzakcios dijat ker a felhasznalotol vagy egy jatek grafikus motorja telepitesenkent szamlazza a licenszdijat. Az embereknek nem tetszik, de a gazdasagi szereplok szamara ez az idealis uzleti modell, mert a berleti modellel osszessegeben nagyobb osszeget lehet elkerni az emberektol mintha egyben elore fizetne egy vevo.
  • Kelta #8
    Azért ez döbbenetes ötlet, mintha vennék egy poharat, de ha iszok belőle decinként is fizetnem kéne, a pohár gyártójának
  • Fefy #7
    Sok esetben nem csak a féklámpa, de a gázpedál is csak a szoftvert vezérli. Sőt, ha nagyon tovább akarunk menni, akkor létezik olyan autó, ahol a kuplung is csak egy sima potméter (ha jól emlékszem talán a Paganinak van ilyen kuplungja), szóval nem olyan meglepő ez.
  • kvp #6
    "Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy mikor jelennek meg a unlock csomagok, amikkel simán aktiválni lehet a kocsiba lévő extrákat. :) mert lesznek."

    Ha lesznek, akkor az egy biztonsagi res. Akkor az unlock-kal egyutt johet egy rootkit is es ne lepodjunk meg, ha az unlock-olt kocsi hirtelen elkezd muzulman vallasi zenet jatszani es sofor nelkul a tomegbe hajt. De igen, ismerve a mostani szoftverek biztonsagi szintjet, lesznek ilyen exploit-ok...

    "Aztán most már inkább fizikai gombok vannak a fontos funkciókhoz a képernyő mellett."

    Ezek az uj gombok soft gombok, tehat fizikai input device-okrol van szo, mint pl. egy szamitogep billentyuzete. Attol, hogy fizikai gomb van hozza, meg ugyanugy egy szoftver masolja a fizikai kapcsolo erteket a digitalis buszra, amit utanna egy mikrovezerlo olvas es hajt vegre. Attol meg, hogy van hozza gomb, ugyanugy kiirhatja a szoftver a kijelzore, hogy ha hasznalni akarod az ablaktorlot vagy az indexet, akkor elotte fizesd ki a havidijat. Nem hiszem, hogy pl. az indexert barki is fizetne a nemet luxusautok tulajai kozzul, ugyse hasznaljak.

    Egyebkent ma mar a feklampak is szoftveresek, ezert ha bug-os a kod, akkor pl. nem kapcsol be a feklampa. Hurra...

    https://www.youtube.com/watch?v=U0YW7x9U5TQ

    "Meg elég egy EU döntés és a közlekedés biztonsági dolgokért ne kérhetnek havidíjat, pl. tolató kamera, tolató radar, holtér figyelő rendszer stb..."

    Igen, ezeket amugy is kotelezove kellene tenni minden uj autoba, mint a savelhagyas figyelmeztetot es a veszfek asszisztenst. A vegen marad a kormanyfutes es az allithato szinu RGB ledsor mint fizetos extra...
  • Macropus Rufus #5
    Mondjuk arra kíváncsi vagyok, hogy mikor jelennek meg a unlock csomagok, amikkel simán aktiválni lehet a kocsiba lévő extrákat. :) mert lesznek.
    De sztem ez is olyan lesz mint a pár éve minden autóba berakott érintő kijelző. Aztán most már inkább fizikai gombok vannak a fontos funkciókhoz a képernyő mellett. Itt is ez lesz. Most milyen nagy buli, aztán 1-2 év és a vásárlói visszajelzések miatt meg fogják szüntetni egy jó részüket. Meg elég egy EU döntés és a közlekedés biztonsági dolgokért ne kérhetnek havidíjat, pl. tolató kamera, tolató radar, holtér figyelő rendszer stb...
  • Bruce_Willis #4
    "Az emberek úgy érzik, hogy duplán fizettek - ami valójában nem igaz"

    Hogy ez mekkora gyökér..
    Már hogyne lenne igaz?
    Olyan szolgáltatásért kérjenek havidíjat, ha már ennyire kapzsik, amely szolgáltatás nekik is pénzbe kerül. Amely mögöttes háttérmunkát igényel, vagy felhőben tárolt adatokra támaszkodik.

    A parkolást segítő asszisztens havidíjassá tétele sem indokolt, sőt gusztustalan.
    Csak olyan formában lenne elfogadható, hogy ha valaki szeretné frissíteni, fizessen a fejlesztésért, de az alapszoftvernek előfizetés nélkül is működnie kellene, ha valaki kifizeti, mint extrát.
  • csicso82 #2
    Aki BMW-t vesz az meg is érdemli.
  • kvp #2
    Mert nem duplan hanem tobbszorosen fizetnek. Egyreszt be van epitve az alaparba a hardver ara, masreszt kb. egy havi berleti dij a teljes hardverkoltseg. De a cikkben emlitett szoftver is benne van mar a kocsiban, csak aktivaljak a havidijert cserebe. Csak ahogy a nyiltkozo mondja, szoftver eseten jobban elfogadjak az emberek a mikrotranzakcios havidijas modellt.
  • tom_pika #1
    "Az emberek úgy érzik, hogy duplán fizettek - ami valójában nem igaz"

    És miért nem igaz? Elmagyarázná ezt nekem valaki!