21
-
bmw #21 Amcsi motorok is szennyezoek de a dizel karosabb.... sokan ezt nem ertik meg...
Amugy en megszivtam ( pedig benzines, alap golf motor 1.4 16v 75le, 65 ezernel dugo csere, mint sok hasonlo morotu Volkswagenbe is... szervizelt auto meg mielott vki azt nem mondja, hogy nem szervizeltem, errol is nagy csond van pedig a marka szerviz mondja, hogy ez tipus hiba de a nagyszeru nemet gyarto nem ismeri el hibanak...) es soha tobbet Volkswagen vagy hozza tartozo auto....
Utoljára szerkesztette: bmw, 2016.07.31. 11:49:35 -
pakeszke #20 nekem ugy dereng mintha az USAban kaptak volna el az ajropai autokat
http://www.origo.hu/auto/20120814-buktak-a-luxusautok-az-uj-amerikai-toresteszten.html -
pakeszke #19 a VW erzekelte hogy mikor mernek!!!
es az milyen amikor lekapcsol a nox tisztitas 20 perc mulva(fiat)? csak mert a meresi ciklus az 20 percig tart?
vagy az milyen amikor cca 17 C / 10 C alatt kapcsol le a tisztito berendezes (mercedes), tudod a hivatalos meres az elorefutott helyisegben tortenik -
who am I 7 #18 és a FED örömkönnyekkel küzködve nyomtatta ki a sok FEDezetlen dollárt. micsoda egy puhapöts ez a germáni, nem az az agyament vénszipirtyó kellene az élére....vért hugyoznának az amcsik, ha euban és közelkeleten mindenhol EURért adnák a drágalátos olajat.
egyébként a 5-6 ezres hulladék amcsi motorok azok nem szennyezők? annyira érdekes....másik érdekes az, hogy mindegyik gyártó FALS értéket ad meg, ellenben nem csalnak a szoftverrel ilyen mértékben. lényegében, ha nem "csalnak" így vw-ék, akkor nem lett volna semmi az ügyből.
viszont nevetségesen soknak tartom a tételt/bírságot ANNAK FÉNYÉBEN, HOGY : amcsiban van a legtöbb legszennyezőbb motor, csak egy szoftver módosításról van szó, és a többi gyártó dízele is ugyanúgy túllépi 10-20x-osan is az értékeket. -
#17 Voltak japán típusok is, pl. Mitsubishi... -
gforce9 #16 teszteltek más autókat is
http://www.nyugat.hu/tartalom/cikk/volkswagen_botrany_bmw_x3_xdrive
Meg még volt pár típus ilyen-olyan csalásokkal, de vesszek meg ha eszembe jut melyik típusok voltak, de a VW-t fújták fel. Ha jól dereng majd 20%-a a teljes áruexportnak Németországban a VW-től eredeztethető, szóval ezzel marhanagyot lehet rúgni a német gazdaságon. Egy BMW-vel közel sem ekkorát. -
alex1976 #15 nem vagyok sem amcsi párti sem eus,de ami ma megy az autópiacon az szimpla politika. Szeretne mindenki labdába rúgni,közben a fejükre céloznak egymásnak és ez lesz belőle. Hát érdekelt hogy honnan veszem a példát. tudjuk hogy haladni kell a korral a robbanómotor elavult és a biztosíttók nem szeretnek fizetni.
NCAP-kontra-IIHS remélem kivehető a cikkből a mondanivaló
http://www.autonavigator.hu/sztori/tobb_europai_auto_elbukott_az_amerikai_toresteszten_az_ugyben_azota_megis_keves_tortent-11510 -
Ender Wiggin #14 De tudnál-e konkrét példát idézni? Mert, amit írtál a töréstesztettel az szimplán nem igaz. Szarul törő autók a középkategóriában és afelett csak Kínában léteznek. Ha valaki csal, akkor ők, mert létrehozták a C-NCAP-ot, a saját töréstesztelő intézetet, ami kesztyűs kézzel adott a múltban 4 csillagot olyan autóra, ami Európában nem is kapott egyáltalán csillagot érő értékelést. De már ez sem jellemző, azóta a legtöbb Európába bepróbálkozó kínai gyártó is legalább 3 csillagot ki tud hozni az itteni normákkal... Ugyanakkor a biztonság nem csak a törésteszt, hanem az egyéb felszerelés is, amihez sok nagy forgalmú vállalat Európában is eléggé lazán áll hozzá. Az ABS hiányára, vagy a hátsó dobfékekre gondolok pl., sok márka alapmodelljeiben még mindig az a széria, ami szánalmas 2016-ban. Az USÁ-ban ilyet nem találsz, csak olyan modelleken, melyek az európai piacról érkeznek (az olcsóbb Ford, Opel, Wauxhall stb.). -
alex1976 #13 ok nem tartozik a dízelhez az bizonyos..hmm ,valahogy csak sugallom mennyi csalás van az autóbizniszben BOCSÁNAT BOTRÁNY. -
Ender Wiggin #12 @gforce: mit értesz azalatt, hogy ugyanaz volt az eredmény? Azt, hogy a bevallott normánál 40x több volt a mérgező anyag a füstben vagy azt, hogy mikor fékpadra rakták az autókat úgy, hogy a nem meghajtott kerék nem forgott, akkor normálisnak mutatkozott minden, mert a chip visszavette a teljesítményt, érzékelvén, hogy nem utcai szituációban van az autó? Mert ez a két dolog nagyon nem ugyanaz!
@alex: nem tudom mennyire vagy képben az NHTSA-val vagy az IIHS-sel, de ők cirka 10 évvel az európaiak előtt kezdték értékelni az autókat (sőt, még koreában vagy ausztráliában is korábban indult ez a program, mint európában), és számos standard is nekik köszönhető. Ráadásul az értékelései sokkal szigorúbbak, vannak az N-CAP-nél előkelő pontot kapott autók, amiket amerikában csak 4 csillagra értékelték. Úgyhogy eléggé nagy tévedésben vagy... (ls totálisan nem tartozik a dízel témához).
Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.07.01. 16:31:15 -
alex1976 #11 elég volna törésteszteket végezni amerikai autókonn ,eus normákkal. El sem tudom képzelni ,milyen marketing húzás van mögötte. Mekkora botrány lenne,hogy egy amcsi kocsi 5 star-ból ,3-at kapna meg
-
#10 Sok diesel okádja a füstöt gyorsításkor,és nem a teherautókról beszélek...
A szép új csilli villi dieselekről .Ma is tolt egy Skodát előttem a füst,autó szélességben... -
#9 Na igen, de a TTIP-t mégis erőlteti a német kormány. -
SupraMKIII #8 A CO és társainál talán még veszélyesebb a korom.
Nem védeni akarom a VW-t (nálam jobban senki nem utálja), de azért vastagon hibás maga a társadalom, meg a marketing részlegek általában.
A probléma az elvárásokkal van. Aki ismeri a dizel motorokat, az tudja, hogy soha az életben nem lesznek megközelítőleg sem olyan tiszták, mint egy benzin motor - legalábbis amíg nem adják le az összegyűlt kormot tankoláskor a benzinkúton.
A döntéshozóknak és vezetőknek pedig ott érzem a felelősségét, hogy nem reklámozzák és erőltetik az LPG üzemű autók (nem, nem benzin/gáz, hanem LPG-re tervezett motor) elterjedését: Ezzel hasonló mutatók érhetők el mint a dizellel, de szinte csak kizárólag CO2 szennyezést terlmelnek, ami idővel kiszűrhető majd.
Utoljára szerkesztette: SupraMKIII, 2016.06.30. 09:54:22 -
gforce9 #7 A dízelfüstben egyéb is van mint co2. Ha jól dereng még 2 másik gyártónál is elvégezték ezt a tesztet és mindkettőnél ugyanaz volt az eredmény. Gyanítom minden piaci szereplő manipulálja az adatokat így vagy úgy. Hiszen, ha nem teszi, a rosszabb eredmények versenyhátrányt okoznak. Most így hirtelen passzol melyiknél. A fizika az fizika... csodát egyik sem tud tenni. Csak utóbbiakat nem verték nagydobra. A kérdés inkább az, hogy miért a VW-t csípték fülön és miért ennyi idő után? Talán azért, mert rúgni akartak 1-et Németországon és így közvetetten az EU-n, illetőleg a saját piacát "védi" az USA ezzel. Szép visszavágás abból a szempontból is, hogy az EU bekeményít az USA IT cégekkel szemben. -
Ender Wiggin #6 Úgy, hogy a VW csalt, nem sokan. A laboratóriumi mérés az nem csalás. De az, hogy fékpadot érzékelve lecsökkenti a motorteljesítményt, az igen. Egyébként nem volna szükség ezekre a machinációkra, ha nem a CO2-t kiáltották volna ki főbűnösnek mindenért. -
gforce9 #5 Mindegyik csal. -
Ender Wiggin #4 Európához képest környezetbarát. Dízel személyautókat pár államban nem is árulják és a csomó másikban sok korlátozás mellett lehet csak forgalomba helyezni őket. Kb. az össze autók 6% dízel az USÁ-ban (Európában ugye 60% felett van, kösznhetően a fillérbaszó kultusznak). És jóval több elektromos illetve benzin hibrid fut az utakon, mint Európában. Annak ellenére, hogy a modern dízel részecskék gyilkos voltának felismerése európai orvosokhoz köthető... -
#3 "15 milliárd dollárba került a dízelbotrány" ...eddig és csak Amerikában. -
tom_pika #2 Hát igen. USA-ban minden környezetbarát, csupa kis autó szaladgál a környezet megóvása érdekében (3-6 literes motorok), és ide mertek belepiszkítani ezek az aljas németek.
Sokkal durvább büntetést is megérdemelnének, ahogy nem figyel rájuk az ember mindjárt a világ elpusztítására törekednek valamilyen eszközzel... -
Ender Wiggin #1 Tökönszúrta magát a VW, mert a sok idióta akkor is megvette volna a dízelét, ha nem csal...