Berta Sándor

Autók fedélzeti rendszere is lehet az Android

A legújabb kiszivárgott információk azt mutatják, hogy a Google hosszú távon tervez az autópiacon.

A Reuters arról számolt be, hogy a jövőben a keresőcég egy kifejezetten a gépkocsikba szánt Android-verzióval jelentkezhet. A fő különbség a jelenlegi Android Auto rendszerhez képest az lehet, hogy immár nem lenne szükség hozzá okostelefonra, hanem a szoftver közvetlenül a közúti járművek fedélzeti rendszere lenne.

Az első autók, amelyek Android Auto-kompatibilisek lesznek, 2015-ben jelenhetnek meg a piacon. A társaság számos autógyártóval kötött együttműködési megállapodást és megalapította az Open Automotive Alliance (OAA) nevű szervezetet, amelynek tagja az Audi, a General Motors, a Honda, a Hyundai és az nVidia. Az OAA legfontosabb célja, hogy felgyorsítsa a járműszektorban lévő innovációt. Az Android Auto rendszert 28 autógyártó és 16 további cég támogatja, az utóbbiak között van az Alpine és a Harman is.

Az új Android-változat már jövőre megjelenhet és az Android M nevű verzióval együtt jelentheti be a vállalat. Az integrált informatikai és szórakoztató megoldás előnye, hogy közvetlen hozzáférést biztosít nemcsak a különböző tartalmakhoz, de az információkhoz is, például a felszerelt szenzorok adataihoz. A platformra elkészített alkalmazások nem csupán dokumentálhatják, hanem ki is értékelhetik és más eszközökkel, illetve szolgáltatásokkal szinkronizálhatják egy-egy autós vezetési stílusát.

A Reuters információi alapján ugyanakkor a társaság még teljesítményproblémákkal küzd, mert az integrált Android Auto nem azonnal, a gépkocsi indításakor áll rendelkezésre, hanem csak fél perc után. Ez mind az autógyártók, mind a felhasználók számára elfogadhatatlan. Azonban még ha ezt az akadályt sikerül is legyőzni, a Google vezetőinek akkor is meg kell győzniük a gyártókat arról, hogy ne a saját megoldásaikat, hanem az ő platformjukat válasszák, ez pedig koránt sem lesz egyszerű.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tomboy013 #15
    Mert nyilván így történik az árazás... Kismillió költsége lehet a dolognak.
  • Elemir #14
    hagy fagyjon le ott is...
  • zola2000 #13
    Nos egy 30 ezer forintos tablet már használható, ha nem lehúzós gyártótól vesszük, hanem hardveráron névtelen gyártótól (kínából rendelve ma már okta coreos táblák jönnek ennyiért)

    Kocsiban nem kell bele külön akksi, de kell néhány extra érzékelő -> max 50ezer forint többmillió forintba kerülő autónál nem nagy tétel az.
  • Major #12
    Ez mind szép is jó, de egy 2,6 milliós suzukiba mikor lesz alap az ilyen fedélzeti számítógép 2030-ban?
  • culas25hc #11
    Nyilván nem a menetstabilizálást fogja az android rendszer végezni, hanem ahogy a cikk is írta, szórakoztatási és adat kiértékelési célokat szolgál. Tehát legfeljebb szól nekünk, (legalább is én így képzelem el), hogy a jelenlegi vezetési stílusban mi az egyes alkatrészek várható tönkremenetelének ideje, és mit változtassunk ha jót akarunk magunknak. De nem avatkozik be semmibe.
  • who am I 7 #10
    főleg net kapcsolat nélkül....azok a kedvenc hacker támadásaim, majd az anyós ülésen usb-vel rákötve ül majd a hacker (?) :D:D:D:D az ellen, nem az antivirus app kell majd
  • barret #9
    Aki ilyet akar,ilyet vesz magának. Ennyi. Piacgazdaság van.Majd a Szőke nő megveszi :D
  • CairoJack #8
    Venni kell egy W126 SEC-et és az élet szép lesz ismét. :):)
    Utoljára szerkesztette: CairoJack, 2014.12.29. 19:59:54
  • T2k #7
    Lehetetlent kérsz, a lagdroid alaptulajdonságát nem lehet megváltoztatni, vagy ha mégis az már nem lesz lagdroid.

    Amúgy jó ötlet ez a lagdroidot az autóba mozgalom, ideális pl. öngyilkosoknak, terroristáknak és természetesen idióták számára is remek választás.
  • Ender Wiggin #6
    talán a butatelefonok mellett a buta autók is divatba jönnek majd. túl sok már ezekből a szarokból. lassan élni is elfelejtünk, ha nincs rá egy app.