Berta Sándor
Autók fedélzeti rendszere is lehet az Android
A legújabb kiszivárgott információk azt mutatják, hogy a Google hosszú távon tervez az autópiacon.
A Reuters arról számolt be, hogy a jövőben a keresőcég egy kifejezetten a gépkocsikba szánt Android-verzióval jelentkezhet. A fő különbség a jelenlegi Android Auto rendszerhez képest az lehet, hogy immár nem lenne szükség hozzá okostelefonra, hanem a szoftver közvetlenül a közúti járművek fedélzeti rendszere lenne.
Az első autók, amelyek Android Auto-kompatibilisek lesznek, 2015-ben jelenhetnek meg a piacon. A társaság számos autógyártóval kötött együttműködési megállapodást és megalapította az Open Automotive Alliance (OAA) nevű szervezetet, amelynek tagja az Audi, a General Motors, a Honda, a Hyundai és az nVidia. Az OAA legfontosabb célja, hogy felgyorsítsa a járműszektorban lévő innovációt. Az Android Auto rendszert 28 autógyártó és 16 további cég támogatja, az utóbbiak között van az Alpine és a Harman is.
Az új Android-változat már jövőre megjelenhet és az Android M nevű verzióval együtt jelentheti be a vállalat. Az integrált informatikai és szórakoztató megoldás előnye, hogy közvetlen hozzáférést biztosít nemcsak a különböző tartalmakhoz, de az információkhoz is, például a felszerelt szenzorok adataihoz. A platformra elkészített alkalmazások nem csupán dokumentálhatják, hanem ki is értékelhetik és más eszközökkel, illetve szolgáltatásokkal szinkronizálhatják egy-egy autós vezetési stílusát.
A Reuters információi alapján ugyanakkor a társaság még teljesítményproblémákkal küzd, mert az integrált Android Auto nem azonnal, a gépkocsi indításakor áll rendelkezésre, hanem csak fél perc után. Ez mind az autógyártók, mind a felhasználók számára elfogadhatatlan. Azonban még ha ezt az akadályt sikerül is legyőzni, a Google vezetőinek akkor is meg kell győzniük a gyártókat arról, hogy ne a saját megoldásaikat, hanem az ő platformjukat válasszák, ez pedig koránt sem lesz egyszerű.
A Reuters arról számolt be, hogy a jövőben a keresőcég egy kifejezetten a gépkocsikba szánt Android-verzióval jelentkezhet. A fő különbség a jelenlegi Android Auto rendszerhez képest az lehet, hogy immár nem lenne szükség hozzá okostelefonra, hanem a szoftver közvetlenül a közúti járművek fedélzeti rendszere lenne.
Az első autók, amelyek Android Auto-kompatibilisek lesznek, 2015-ben jelenhetnek meg a piacon. A társaság számos autógyártóval kötött együttműködési megállapodást és megalapította az Open Automotive Alliance (OAA) nevű szervezetet, amelynek tagja az Audi, a General Motors, a Honda, a Hyundai és az nVidia. Az OAA legfontosabb célja, hogy felgyorsítsa a járműszektorban lévő innovációt. Az Android Auto rendszert 28 autógyártó és 16 további cég támogatja, az utóbbiak között van az Alpine és a Harman is.
Az új Android-változat már jövőre megjelenhet és az Android M nevű verzióval együtt jelentheti be a vállalat. Az integrált informatikai és szórakoztató megoldás előnye, hogy közvetlen hozzáférést biztosít nemcsak a különböző tartalmakhoz, de az információkhoz is, például a felszerelt szenzorok adataihoz. A platformra elkészített alkalmazások nem csupán dokumentálhatják, hanem ki is értékelhetik és más eszközökkel, illetve szolgáltatásokkal szinkronizálhatják egy-egy autós vezetési stílusát.
A Reuters információi alapján ugyanakkor a társaság még teljesítményproblémákkal küzd, mert az integrált Android Auto nem azonnal, a gépkocsi indításakor áll rendelkezésre, hanem csak fél perc után. Ez mind az autógyártók, mind a felhasználók számára elfogadhatatlan. Azonban még ha ezt az akadályt sikerül is legyőzni, a Google vezetőinek akkor is meg kell győzniük a gyártókat arról, hogy ne a saját megoldásaikat, hanem az ő platformjukat válasszák, ez pedig koránt sem lesz egyszerű.