Ötvös Tibor

Bemutatkozott az Xbox One

Végre megtörtént. A Microsoft is megmutatta, mivel készül a következő generációra, így már mindenki szabadon eldöntheti, hogy a PS4 vagy az Xbox One mellett teszi le a voksát. De lássuk, mi is történt a pár perce véget ért konferencián.

Helyi idő szerint este 7 órakor kezdődött el a konferencia. Az elején az Xbox redmondi birtokára vethettünk egy gyors pillantást, majd a Microsoft konzol-részlegének fontosabb szereplői és pár ismertebb személy (köztük Steven Spielberg) reklámozta az új konzolt. A rendező jelenlétének később lesz még szerepe.

Don Mattrick nyitja az élő showt. Ahogy az várható volt, először az Xbox múltjáról halhattunk éltető mondatokat. Az már most kiderült, hogy a generációváltás ellenére a kiadó tovább támogatja az Xbox 360-at is. Ez nagyon pozitív lépés. Ennél pozitívabb, hogy az Xbox One nevet kapott gép élőben, testi valójában is megjelent a színpadon. Őszintén megmondva elég kocka, igazából egy DVD lejátszóra hasonlít. Ezzel együtt bemutatkozott az új Kinect és a kontroller is. A közönség ezt nagyon díjazta.

Klikk ide! Klikk ide!

Yusuf Mehdi veszi át a szót. Az Xbox One képes lesz kapcsolatba lépni a szobánkban található összes szórakoztató eszközzel. Ráadásul hang-vezérelt lesz. Mindössze az Xbox On mondattal Yusuf be is kapcsolta a gépet, a konzol pedig felismerte a hangját és rögtön a profilját töltötte be. Itt láthattuk, hogyan tárolja a filmeket, játékokat és zenéket a gép.

Elképesztően gyorsan képes az Xbox One váltani a filmek, játékok, zenék és a tévéműsorok között. Minden hang-vezérelt, bármikor válthatunk bármely szórakoztató médiára. A Skype is része lesz a rendszernek és kis ablakban bármikor hívhatjuk ismerőseinket. Az egész rendszer úgy működik majd, mint egy, hazánkban is kapható mediabox. Ez a része nagyon meggyőző. Valóban gyors, már csak az a kérdés, hogy milyen nyelvek lesznek elérhetők az angolon kívül (a magyarra gondoltunk természetesen).

Klikk ide! Klikk ide!

Marc Whitten az Xbox One hardware részéről beszél: 8 GB RAM, USB 3.0, Blu-Ray meghajtó, 64-bites architektúra. A Kinect 1080p-s kamerát kapott, másodpercenként 2GB adatot tud továbbítani, a kontrollerrel pedig összhangban van. Amint felemeljük a fizikai kontrollert, a Kinect reagál erre és akár a két kiegészítővel együtt is irányíthatunk játékokat. Ráadásként három operációs rendszer lesz a konzolban. Végül pedig a Cloud-rendszer is megjelenik, az új Live-ot pedig 300 ezer szerver erősíti. Azonban nem lesz szükség folyamatos netes kapcsolatra és nem lesz kompatibilis az X360 játékokkal az Xbox One.


Andrew Wilson, az EA-tól lép a színpadra. Először az EA Sports termékei mutatkoznak be. A Fifa 14, az Madden, UFC és NBA Live 14 mindegyike az elkövetkezendő egy évben meg fog jelenni. Mindegyiket a cég új motorja, az EA Sports Ignite hajtja majd, mely szeretné az élő világot megteremteni a tévénken. Ezután híres sportolók mesélnek arról, hogy az ő sportágukban mi az, amit át kellene ültetni a játékokba.

Exkluzív Fifa 14 Ultimate Team módot kap az Xbox One, mely csak ezen a gépen lesz elérhető. És most végre mozgásban is láthatjuk a játékokat. Érdemes megnézni a videót majd, nagyon szépnek tűnnek a programok. Kérdés, hogy ezek magából a játékból származnak vagy átvezető jelenetek.

Phil Spencer, a Microsoft Studios vezetője jelenik meg. A Forza Motorsport 5 az első bemutatott játék. Nem néz ki rosszul, sőt. De láthatóan egy átvezető jelenettel van dolgunk. De ha így néz majd ki a végleges játék, akkor le fogjuk tenni majd a hajunkat. Nyitócím lesz. Az Alan Wake és Max Payne készítője, a Remedy is fejleszt a gépre. Ez a Quantum Break.


A jelek szerint ezúttal is egy érdekes programmal lesz dolgunk, melyet mozgásban is láthattunk pár pillanatig. A bullet-time visszatér és a természetfeletti erők is fontos szerepet kapnak majd a végeredményben. Részletek az E3-on. A Microsoft az első évben 15 exkluzív címet dob piacra, ebből 8 teljesen új franchise lesz.

Nancy Tellem a tévés lehetőségekről beszél. Ez a rész annyira nem érint minket, mivel hazánkban valószínű nagyon kevesen néznek tévét a Live rendszerében. Bonnie Ross már érdekesebb, aki amellett, hogy gyönyörű, bejelenti a Halo televíziós sorozatot, amit Steven Spielberg készít.

Mattrick tér vissza és az NFL-lel kötött exkluzív megállapodásról beszélt, mely minket szintén nem nagyon érint. Az Xbox One még az idén megjelenik. Pontos dátumot is nem kaptunk. A végére maradt egy világpremier, a Call of Duty: Ghosts, melynek minden DLC-je időlegesen Xbox One exkluzív lesz.


Az Activisiontól Eric Hirshberg lép a színpadra, aki beharangozza a Ghosts első jelenetét, de előtte természetesen kicsit isteníti a játékot. A játék egy teljesen új motort kap, a történet szerint pedig Amerika széthullott, nincs kormány, nincsenek erők, egy titokzatos ellenfél veszi át a hatalmat, mi pedig gerilla-harcosként ténykedünk kis csapatunkkal.

Társat is kapunk egy németjuhász személyében, akire folyamatosan felügyelnünk kell majd. Az új motor kétségtelenül állkoppantó látványt hoz majd és a világ reagál a jelenlétünkre. A multiban megjelennek a dinamikus elemek (földrengések, pályát átrendezhető robbantások stb.) és a szabadon átalakítható karakterek. A fejlődést bizonyítandó egy olyan jelenetet is láthattunk, ahol a Modern Warfare 3 és a Ghosts karakterei láthatók egymás mellett. El kell ismerni, hogy igen nagy a különbség, szinte ég és föld. Még a körmünk alá beragadt piszkot is jól lehet majd látni. És most jön az igazi játékmeneti videó, mely feljebb megtekinthető.

És ezzel vége is a shownak, ami a játékok tekintetében csalódásként is elkönyvelhető. Ez azonban annak köszönhető, hogy az E3 viszonylag közel van és a showban többször is elhangzott, hogy ott valóban játékokra koncentrálnak majd. Mindenesetre a harc elkezdődött és ennek csak mi, játékosok lehetünk a nyertesei.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Frissítés: Közben elkezdtek szállingózni a játékokról szóló hírek is. A Ubisoft megerősítette, hogy az Assassin's Creed 4: Black Flag és a Watch Dogs is jön Xbox One-ra. A Square Enix elárulta, hogy a Thief nyitó cím lesz a Microsoft gépén, a Destiny saját verziót kap az új konzolon, az újonnan alakult Black Tusk pedig az E3-on leplezi le első alkotását. A Battlefield 4 pedig október 29-én jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • narumon #189
    No pl erről beszéltem amikor azt mondtam, hogy korai még következtetéseket levonni. MS visszavonta a korábbi dolgokat, azaz a konzol lehet örökké offline (kivéve, hogy megvételkor aktiválni kell), a használt játékok szabadon eladhatóak.
  • narumon #188
    No az újabb infok szerint csak 24 óráig lehet játszani internet nélkül. Szerintem ez nekem így felejtős lesz...
  • narumon #187
    Azért a launch címek nekem nem tűnnek gyengének - azt is mondhatnám, hogy erős a lineup.
  • M2 #186
    XBOX, LAUNCH SPIDER MAN!
  • NEXUS6 #185
    Jaaaaa!

    Hát majd meglássuk. Ha a hw gyártók majd kitalálják a skálázható, direkt szerverekbe szánt GPU-t, sőt nagyobb átlagos grafikai teljesítményt tudnak majd az ilyennel összehozni a neten átküldött képpel, mint egy asztali kütyüvel, akkor mindenképpen az lesz.
    De egyelőre még nem ez a helyzet.
  • M2 #184
    Én amikor áttérésről beszélek, a következő 10 év folyamatára gondolok, ami alatt fokozatosan növekszik a felhőre eső számítási arány. A végén pedig az új konzolgeneráció már csak képet jelenít meg (vagy nem is lesz konzolgeneráció mert minden készülék képes lesz rá).
    A konzol gyártók nem gyártanak többé konzolt, hanem birtokolnak több ezer szervert és szolgáltatnak. Egyik hónapban a Microsoft-nál fizetsz elő X játékra, másikban a Sony-nál Y játékra.

    A folyamatot persze fel tudná gyorsítani egy-egy új szereplő belépése a piacra, ez lehet a Google a hatalmas szerverparkjával vagy az Apple a rengeteg pénzével és kliensével.
  • NEXUS6 #183
    "Tőlem bármilyen mélyre ledughatod a fejed a homokba, mert ezen bizony nem álmodoznak, hanem dolgoznak ezerrel."

    Aha. Ezért csinált a Sony meg az M$ is egy hw tekintetében egy combosabb játék PC-vel felérő konzolt. A Sony megvette a Gaikai-t, amin majd a PS3 játékokat fogja futtatni, hogy biztosítsa a kompatibilitást. Tartok tőle, hogy a M$ is hasonló céllal csinálja a saját kis felhőparkját. Szal nem kevés az, amit a felhővel manapság meg lehet csinálni, de nem ugyan az a szint, mint egy asztali, erős hw tud.

    "Francokat. Szerveren bent csücsülhet az egész játék egy piszok gyors memóriában, előre generált adatbázisokkal. Ha ez egy-két terabyte, akkor annyi. Töltési idő is a múlté. Kalózkodás, warezelés, illegális használat szintén. Nincs még milliárdnyi legyártott műanyag "hulladék" amiket szállítani is kell - a gyártásról nem is beszélve.

    Ma már a hálózat sem gond, HD filmek keringenek mindenfelé, a játéknak sem kell sokkal nagyobb adatforgalom (felfelé kell még küldeni a kontroller adatokat)."
    Örülök, hogy a szíveden viseled a környezeti kérséseket is. De pl. a töltési idő az egy dolog a grafikai minőség meg egy másik.
    A CiiNOW is arra tér át, hogy nem pusztán a képet küldik a kliensnek, hanem grafikai alapelemeket. Így csökkentve a sávszélességet, a felhőnél jelentkező számítási igényt, és viszonylag növelve a minőséget.

    Ha annyira buli lenne a felhő-géming, akkor a Gaikai vásárolta volna meg a Sonyt és nem fordítva, gondolom!
    ;)

    "Itt is rosszul számolsz, ugyanis beruházol egy hardverbe, amit aztán az idő 5 százalékában használsz. A szerver olyan, mintha a maradék 95% időben átadnád másnak, hogy játsszon rajta. A nyereség persze nem nálad fog realizálódni."
    Remek, ma már mindenki úton útfélen szerverparkokat épít, és ki használja őket? Hát én, meg a többi júzer. Kinek adsz el ilyen fölös képességeket, ha van egyáltalán, a NASA-nak? Miért neki neincs szerverparkja? Dehogynem!
    Egy szerverparkot aztán ugyan úgy a csúcs igénybevételre kell számolni, mintha a konzolokkal biztosítanád a szolgáltatást. Mert mi van, ha a tervezettnél többen akarnak jáccani? Simszitizés a köbön?
    ;)

    "Sokkal jobb grafikát kapsz és többet fogsz érte tejelni. C’est la vie."
    És az a jobb grafika honnan lesz? A konzolban most van egy csúcs grafikát biztosító hw. Egy ugyan ilyenhez mégha virtuálisan összekapcsolaható, de alacsonyabb teljesítményű GPU-kat is használunk összességében ugyan az, vagy nagyobb számítási képesség kell, mint ami a konzolban van.

    Namost előbb utóbb persze eljut a felhő-géming is arra a szintre, hogy mindenkinek egy a jelenlegi, vagy annál jobb szintű grafikát biztosítson. De mikor, 5 év múlva? Akkor viszont hol lesznek a legerősebb asztali hw-ek?
  • narumon #182
    Látom sokan még mindig nem értik, hogy a felhőszolgáltatás egy KIEGÉSZÍTŐ dolog. Nem egy buta dobozt kapsz ami nem tud semmit a net nélkül, óvatos becslések szerint is 1.25 TFlops a számítási teljesítménye az Xone-nak. Ez nagyon nagyon nem kevés - szóval nem értem a szar grafikáról meg only casual gamekről hőbörgőket. Az X360 a maga 0.25!!!! TFlopsával is elég jól elvitte azokat a "szar" játékokat amikből 10 milliónyit adtak el. Most natívban ott van a fejlesztők alatt MINIMUM 5x teljesítmény többlet és néhányan azon aggódnak, hogy majd nem lesz rá értelmes játék meg jó grafika? Ez kissé szánalmas szerintem.
  • M2 #181
    "Tehát kapsz egy szarabb, lagosabb grafikát és ugyan annyit fogsz tejelni."

    Sokkal jobb grafikát kapsz és többet fogsz érte tejelni. C’est la vie.
  • M2 #180
    "A konzol esetén te ruházol be a hw-be"

    Itt is rosszul számolsz, ugyanis beruházol egy hardverbe, amit aztán az idő 5 százalékában használsz. A szerver olyan, mintha a maradék 95% időben átadnád másnak, hogy játsszon rajta. A nyereség persze nem nálad fog realizálódni.