Berta Sándor

Az EU-val való megegyezésre törekszik a Google

Közös megegyezéssel zárulhat le az Európai Bizottság és a Google vitája, a tengerentúli társaság ugyanis hajlik arra, hogy enged a követeléseknek és a jövőben jobban elkülöníti a találati listákban vetélytársai hivatkozásait.

A Financial Times értesülései alapján a Google hajlandónak mutatkozik arra, hogy a konkurenseinek ajánlatait és keresési találatait ne szorítsa a háttérbe, és az eddiginél világosabban jelölje meg saját eredményeit. Többek között ezek olvashatók abban a javaslatcsomagban, amit a társaság azért juttatott el az Európai Bizottsághoz, hogy az állítsa le az ellene folytatott eljárást. A vizsgálatokat még 2010-ben a Microsoft és más riválisok, például a TripAdvisor és az Expedia bejelentései alapján indította el az Európai Bizottság. A most felvetett engedmények összhangban vannak a testület által korábban kért változtatásokkal, ezek egyike ugyanis éppen az volt, hogy a jövőben a keresési eredményeknél az eddigieknél jobban elkülönüljenek egymástól a Google ajánlatai és a vetélytársak tartalmai. Ezáltal megszűnne az a helyzet, hogy a cég ajánlatai előtérbe kerülnek.


A Nokia 5800 találati listája - az élen szerepelnek a Google saját szolgáltatásai, a Google Product Search, a Google News és a YouTube

Az új szabályok különösen azokra a területekre vonatkoznának, ahol a Google pénzt kereshet a keresési eredmények környezetében elhelyezett hirdetések segítségével. Amennyiben például egy étteremmel kapcsolatos keresési eredményről van szó, akkor nem csak a Google találatának, hanem három másik konkurens hivatkozásnak is meg kell majd jelennie. Joaquín Almunia, az EU versenyügyi biztos elmondta, hogy a javaslatcsomagot eljuttatja a Google vetélytársainak és egyelőre az ő álláspontjuktól függ, hogy folytatódik-e az eljárás vagy sem.


Termékkeresők látogatottsági változása; azáltal, hogy keresőjével átterelte a forgalmat saját szolgáltatásához, a riválisok elől elszívta a levegőt. Ugyanez igaz minden olyan területre, ahol jelen van: turizmus, munkakeresés, ingatlankeresés stb.

Az már 2012 májusában világossá vált, hogy az amerikai vállalat vagy módosítja gyakorlatát vagy EU-büntetést fizet. Április elején a német, a francia, a spanyol, az olasz, a holland és a brit adatvédelmi hivatal azzal vádolta meg a konszernt, hogy megsértette az adatvédelmi előírásokat. A társaság viszont azt állítja, hogy a felhasználási feltételei teljes összhangban vannak az európai uniós joggal. Majd a Fairsearch.org nevű szervezet Brüsszelben panaszt nyújtott be a cég ellen, mondván az visszaél az Android a piaci helyzetével és ezért az Európai Bizottság vizsgálja meg a kérdést. A Fairsearch tagja a Tripadvisor és az Expedia mellett a Microsoft, a Nokia és az Oracle is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ugh #9
    Remelem megfingatjak a googlet ugy, hogy arrol koldul.
    Vazz tavaly vagy negyedmillirad dollar adot siboltak el viszont visszaigenyeltek..
    No comment.
    Nallam az apple lekerult az utalati lista elso helyrol es elore lepett a google.
  • Papichulo #8
    Sajna olyan nagy a lemaradásom az informatikában, hogy nincs mindenre időm utána olvasni.

    Akkor en innen ajanlanek valamit: Top 6 Linux Distributions for Children :)

    Kulonosen erre hivnam fel a figyelmet, nem tunik tulzottan bonyolultnak ;)
  • csimmasz #7
    kösz mindenkinek, olvastam anno valami google féle kereső okosítást de erre nem emlékeztem, meg mintha néhány opció megszünt volna nemrégiben.
    Sajna olyan nagy a lemaradásom az informatikában, hogy nincs mindenre időm utána olvasni.
  • Lazarus #6
    specification, review, forum kulcsszavak
  • Cat #5
    A második kép nagyon szépen mutatja hogyan fojtják meg a multik a kis cégeket.
  • Papichulo #4
    Vagy van valami trükk erre?

    Van, alapfoku google search tanfolyam, ezaltal jol megfogalmazott keywordok ;)

    Bar most kiprobaltam par brand, par termekevel es nem ilyenek voltak a SERP-en.
  • kvp #3
    Ha az embert termekre keres, de nem vasarolni akar, akkor a 'wiki' kulcsszo beirasa a kereses vegere a wikipedia oldalat helyezi az eloterbe. Innen tobbnyire elerheto a gyarto oldala is, de a 'site:<gyarto oldala>' kereses eseten peldaul csak a gyarto weboldalan keres. Viszont a legtobb ember ha egy adott termekre keres, akkor vasarolni akar meghozza a leheto legolcsobban, ezert is vannak elol a vasarlasi lehetosegeg. Viszont a hiroldali keresoben az adott termekrol szolo uj hirek vannak osszegyujtve, ez foleg frissen bejelentett termekek eseten elonyos.
  • csimmasz #2
    Nekem az a legnagyobb bánatom, hogy arármilyen termékre keresek a legtöbbször webshopokat meg olyan oldalakat hoz be ami kereskedelmi ahelyett, hogy magáról a termékről adna leirást.
    Vagy van valami trükk erre?
  • NovaTerra #1
    Na ná, hogy törekszik a megegyezésre. Akármekkora cég a google, ők sem akarnak több száz millió euró bírságot fizetni.