Berta Sándor
Nvidia: keveset kerestünk volna a Sony PS4-en
A Sony túl kevés pénzt kínált a cégnek azért, hogy elkészítse a PlayStation 4 grafikus processzorát - mondta Tony Tamasi, a társaság tartalmakért és technológiákért felelős alelnöke.
A menedzser hangsúlyozta: az Nvidia ahelyett, hogy a Sony és a Microsoft számára készítene chipeket, inkább a saját projektjeire akar koncentrálni. A PlayStation 3-ba a Sony az nVidia grafikus chipjét építette be, a PS4-be azonban már nem az ő megoldásuk, hanem az AMD processzor és GPU-ja került.
"Arra a következtetésre jutottunk, hogy azon az áron nem akarunk üzletet csinálni, amennyi pénzt a Sony kínált nekünk. Az Xbox és a PS3 után már értjük a konzolfejlesztés gazdasági hátterét és hátrányait. Jelenleg számos dolgot fejlesztünk. Amennyiben egyetlen konzolon dolgoznánk, akkor fel kellene tennünk magunknak azt a kérdést, hogy melyik másik projektről mondjuk le? Csak bizonyos számú fejlesztőnk van és ha mi a Sony vagy a Microsoft számára készítünk chipeket, akkor az azt jelenti, hogy más eszközökbe valószínűleg nem tudunk chipeket készíteni" - jelentette ki Tamasi.
Az Nvidia január 8-án mutatta be a Tegra 4 chipet, amelyről már tavaly decemberben kiszivárgott néhány információ. Az első Tegra 4-re épülő eszközök augusztusban jelenhetnek meg a boltok polcain. Január végén kiderült, hogy a cég már nem csak beszállítóként jelenhet meg az okostelefonok és a táblagépek piacán, hanem saját készülékeket is piacra dobhat. Februárban pedig ismertté vált, hogy a társaság új központot épít, így akar elegendő helyet biztosítani a meglévő és a jövőbeli dolgozók számára.
A menedzser hangsúlyozta: az Nvidia ahelyett, hogy a Sony és a Microsoft számára készítene chipeket, inkább a saját projektjeire akar koncentrálni. A PlayStation 3-ba a Sony az nVidia grafikus chipjét építette be, a PS4-be azonban már nem az ő megoldásuk, hanem az AMD processzor és GPU-ja került.
"Arra a következtetésre jutottunk, hogy azon az áron nem akarunk üzletet csinálni, amennyi pénzt a Sony kínált nekünk. Az Xbox és a PS3 után már értjük a konzolfejlesztés gazdasági hátterét és hátrányait. Jelenleg számos dolgot fejlesztünk. Amennyiben egyetlen konzolon dolgoznánk, akkor fel kellene tennünk magunknak azt a kérdést, hogy melyik másik projektről mondjuk le? Csak bizonyos számú fejlesztőnk van és ha mi a Sony vagy a Microsoft számára készítünk chipeket, akkor az azt jelenti, hogy más eszközökbe valószínűleg nem tudunk chipeket készíteni" - jelentette ki Tamasi.
Az Nvidia január 8-án mutatta be a Tegra 4 chipet, amelyről már tavaly decemberben kiszivárgott néhány információ. Az első Tegra 4-re épülő eszközök augusztusban jelenhetnek meg a boltok polcain. Január végén kiderült, hogy a cég már nem csak beszállítóként jelenhet meg az okostelefonok és a táblagépek piacán, hanem saját készülékeket is piacra dobhat. Februárban pedig ismertté vált, hogy a társaság új központot épít, így akar elegendő helyet biztosítani a meglévő és a jövőbeli dolgozók számára.