Gyurkity Péter
Mozilla: telefonálás a böngészőből
A telefonnal történő szinkronizációt, valamint híváskezdeményezést kínálna az alapítvány saját böngészőjén keresztül, mégpedig minden kiegészítő és beépülő nélkül, fontos partnerekkel.
A Mozilla már február elején jelezte, hogy a Firefox böngésző érdekes továbbfejlesztésén dolgoznak, erről pedig a napokban újabb részleteket árultak el. Kiderült, hogy a böngészőből kezdeményezett telefon- és videóhívásokat tennék elérhetővé a szoftverben, néhány saját és külső megoldásra támaszkodva.
Az alapítvány szakemberei a jelenleg is kidolgozás alatt álló WebRTC (Web with Real Time Communication) szabványra alapoznák a fejlesztést, amely a böngészőn belül elérhetővé teszi a híváskezdeményezést, a felhasználók közötti egyszerű fájlcserélést, illetve számos egyéb funkciót. Munkájuk során az Ericsson Web Communication Gateway platformja, az AT&T API Platform, valamint a Mozilla Social API áll rendelkezésükre, a két partner ezzel nagyban hozzájárul a megoldás véglegesítéséhez. Az elképzelés szerint a fent említett funkciók minden kiegészítő és külön beépülő nélkül jelennének meg a böngészőn belül, vagyis a program birtokában minden lényeges lépést azonnal elintézhetnénk.
Lehetőségünk lesz továbbá a meglévő telefonnal való szinkronizációra, az ott tárolt híváslista és kapcsolati lista elérésére, valamint szinte bármilyen állomány gyors megosztására, mégpedig akár a folyamatban lévő videochat ablakán keresztül. Az illetékesek szerint nemcsak a barátok és ismerősök közötti vagy a családon belüli kapcsolattartásban, de akár az online vásárlás során is segítségünkre lehet a megoldás, hiszen itt szintén azonnali kommunikációt kezdeményezhetünk az ügyfélszolgálattal.
Az Ericsson és a Mozilla az MWC látogatóinak külön bemutatót tartott a héten Barcelonában, bár azt még nem tudni, hogy a végleges változat mikor bukkan majd fel.
A Mozilla már február elején jelezte, hogy a Firefox böngésző érdekes továbbfejlesztésén dolgoznak, erről pedig a napokban újabb részleteket árultak el. Kiderült, hogy a böngészőből kezdeményezett telefon- és videóhívásokat tennék elérhetővé a szoftverben, néhány saját és külső megoldásra támaszkodva.
Az alapítvány szakemberei a jelenleg is kidolgozás alatt álló WebRTC (Web with Real Time Communication) szabványra alapoznák a fejlesztést, amely a böngészőn belül elérhetővé teszi a híváskezdeményezést, a felhasználók közötti egyszerű fájlcserélést, illetve számos egyéb funkciót. Munkájuk során az Ericsson Web Communication Gateway platformja, az AT&T API Platform, valamint a Mozilla Social API áll rendelkezésükre, a két partner ezzel nagyban hozzájárul a megoldás véglegesítéséhez. Az elképzelés szerint a fent említett funkciók minden kiegészítő és külön beépülő nélkül jelennének meg a böngészőn belül, vagyis a program birtokában minden lényeges lépést azonnal elintézhetnénk.
Lehetőségünk lesz továbbá a meglévő telefonnal való szinkronizációra, az ott tárolt híváslista és kapcsolati lista elérésére, valamint szinte bármilyen állomány gyors megosztására, mégpedig akár a folyamatban lévő videochat ablakán keresztül. Az illetékesek szerint nemcsak a barátok és ismerősök közötti vagy a családon belüli kapcsolattartásban, de akár az online vásárlás során is segítségünkre lehet a megoldás, hiszen itt szintén azonnali kommunikációt kezdeményezhetünk az ügyfélszolgálattal.
Az Ericsson és a Mozilla az MWC látogatóinak külön bemutatót tartott a héten Barcelonában, bár azt még nem tudni, hogy a végleges változat mikor bukkan majd fel.