Berta Sándor
Egymilliárd regisztrált tagja van a Facebooknak
Mérföldkőhöz érkezett a világ legnépszerűbb portálja: a regisztrált tagok száma meghaladta az egymilliárdot. A gyengébb tőzsdei szereplés sem tette népszerűtlenebbé a platformot.
A hírt néhány mondatos bejegyzésében jelentette be Mark Zuckerberg, a Facebook társalapítója és vezérigazgatója. Bár az egymilliárdos határt már szeptember 14-én átlépték, azonban mostanáig vártak a hír bejelentésével. "Hihetetlen dolog egymilliárd embernek segíteni, ez alázattal tölt el és olyasmi, amire az életemben a legbüszkébb vagyok" - írta a 28 éves milliárdos, aki köszönetét fejezte ki a felhasználóknak és a csapatának. Hangsúlyozta, hogy minden egyes nap azért dolgozik, hogy a közösségi oldal egyre jobb legyen.
Ugyanakkor a szolgáltatásnak még vannak tartalékai, elég csak arra gondolni, hogy 1,3 milliárd kínainak nincs Facebook-fiókja. Zuckerberg már arra gondol, hogy milyen üzleti jövője lehet a társaságnak. "A következő öt vagy tíz évet tekintve nem az lesz a kérdés, hogy a Facebook eléri-e két- vagy hárommilliárdos határt. Ennél sokkal nagyobb kérdés, hogy ezután milyen szolgáltatásokat építhetünk fel, mivel minden cég szeretné megszerezni azt a tudást, hogy kinek kik a barátai" - fejtette ki az üzletember. A közösségi portál azért harcol, hogy gyorsabban növelje a bevételeit.
A Facebooknak jelenleg 20 államban vannak kirendeltségei, illetve adatparkjai és több mint 70 nyelven érhető el maga a honlap. Indulásakor, 2004-ben csupán egyetemisták tartották egymással a kapcsolatot segítségével, mára viszont a világon minden hetedik ember használja. Az elmúlt pár hétben több új termék jelent meg: a kisebb rajongói oldalak számára létrehozott Promoted Post, a webshopok és kiskereskedelmi hálózattal rendelkezők számára útnak indított kupon termék, a Facebook Offers, valamint a lap saját keresőjében történő kiemelt megjelenést kínáló Sponsored Result.
Zuckerberg ugyanakkor elismerte, hogy a részvények árfolyama kiábrándítóan alakult a számukra, aminek javítására szerinte egyetlen dolgot tehetnek: megpróbálnak arra összpontosítani, hogy a vállalat hosszú távon egyre többet érjen. A kínai megjelenéssel kapcsolatban pedig azt nyilatkozta: "Remélem, hogy egy bizonyos ponton ezt megtehetjük majd, de ez egy hosszú távú dolog. Meg kell mutatnunk, hogy mindezt olyan módon tehetjük majd meg, amivel mindenki szerencsés lehet, mi is."
A bejelentéssel egy időben néhány érdekes adatot is megjelentett a Facebook. A Like funkciót 2009-es elindítása óta 1,13 trilliószor használták az emberek. A platformon jelenleg 140,3 milliárd baráti kapcsolatot tartanak nyilván és eddig körülbelül 265 milliárd fotót töltöttek fel, valamint 62,6 millió dalt több mint 22 milliárdszor játszottak le. A regisztrált tagok átlagéletkora 22 év. A legtöbb regisztrált tag Brazíliában, Indiában, Indonéziában, Mexikóban és az Egyesült Államokban van. A mobil készülékekről 600 millióan jelentkeznek be a közösségi portálra. A hamis regisztrációkkal nem foglalkozott ünnepi bejegyzésében.
A hírt néhány mondatos bejegyzésében jelentette be Mark Zuckerberg, a Facebook társalapítója és vezérigazgatója. Bár az egymilliárdos határt már szeptember 14-én átlépték, azonban mostanáig vártak a hír bejelentésével. "Hihetetlen dolog egymilliárd embernek segíteni, ez alázattal tölt el és olyasmi, amire az életemben a legbüszkébb vagyok" - írta a 28 éves milliárdos, aki köszönetét fejezte ki a felhasználóknak és a csapatának. Hangsúlyozta, hogy minden egyes nap azért dolgozik, hogy a közösségi oldal egyre jobb legyen.
Ugyanakkor a szolgáltatásnak még vannak tartalékai, elég csak arra gondolni, hogy 1,3 milliárd kínainak nincs Facebook-fiókja. Zuckerberg már arra gondol, hogy milyen üzleti jövője lehet a társaságnak. "A következő öt vagy tíz évet tekintve nem az lesz a kérdés, hogy a Facebook eléri-e két- vagy hárommilliárdos határt. Ennél sokkal nagyobb kérdés, hogy ezután milyen szolgáltatásokat építhetünk fel, mivel minden cég szeretné megszerezni azt a tudást, hogy kinek kik a barátai" - fejtette ki az üzletember. A közösségi portál azért harcol, hogy gyorsabban növelje a bevételeit.
A Facebooknak jelenleg 20 államban vannak kirendeltségei, illetve adatparkjai és több mint 70 nyelven érhető el maga a honlap. Indulásakor, 2004-ben csupán egyetemisták tartották egymással a kapcsolatot segítségével, mára viszont a világon minden hetedik ember használja. Az elmúlt pár hétben több új termék jelent meg: a kisebb rajongói oldalak számára létrehozott Promoted Post, a webshopok és kiskereskedelmi hálózattal rendelkezők számára útnak indított kupon termék, a Facebook Offers, valamint a lap saját keresőjében történő kiemelt megjelenést kínáló Sponsored Result.
Zuckerberg ugyanakkor elismerte, hogy a részvények árfolyama kiábrándítóan alakult a számukra, aminek javítására szerinte egyetlen dolgot tehetnek: megpróbálnak arra összpontosítani, hogy a vállalat hosszú távon egyre többet érjen. A kínai megjelenéssel kapcsolatban pedig azt nyilatkozta: "Remélem, hogy egy bizonyos ponton ezt megtehetjük majd, de ez egy hosszú távú dolog. Meg kell mutatnunk, hogy mindezt olyan módon tehetjük majd meg, amivel mindenki szerencsés lehet, mi is."
A bejelentéssel egy időben néhány érdekes adatot is megjelentett a Facebook. A Like funkciót 2009-es elindítása óta 1,13 trilliószor használták az emberek. A platformon jelenleg 140,3 milliárd baráti kapcsolatot tartanak nyilván és eddig körülbelül 265 milliárd fotót töltöttek fel, valamint 62,6 millió dalt több mint 22 milliárdszor játszottak le. A regisztrált tagok átlagéletkora 22 év. A legtöbb regisztrált tag Brazíliában, Indiában, Indonéziában, Mexikóban és az Egyesült Államokban van. A mobil készülékekről 600 millióan jelentkeznek be a közösségi portálra. A hamis regisztrációkkal nem foglalkozott ünnepi bejegyzésében.