Berta Sándor
A Facebookon hasznosabbak a képek a linkeknél
Egy tanulmány szerint a cégek gyakran rossz stratégiát folytatnak a Facebookon. A hivatkozások elhelyezése helyett sokkal többet érnének a képek megjelentetésével.
A vi knallgrau közösségi médiaügynökség és a grazi Joanneum Szakfőiskola munkatársai által készített anyag rámutatott: teljesen elhibázott az a stratégia, amikor a vállalatok naponta különböző linkeket jelentetnek meg a népszerű közösségi oldalon. Sokkal hasznosabb, ha három naponként elhelyeznek a profiljukban egy fotót vagy egy galériát, melléjük pedig legfeljebb 3 sor szöveg kapcsolása ajánlott.
A csoport tagjai négy héten keresztül tanulmányozták száz vállalat tevékenységét és több mint 2000 bejegyzést elemeztek ki. Kiderült, hogy általában jobb ritkábban bejegyzéseket tenni, mert sokkal nagyobb a valószínűsége a reklám vagy az üzenet további megosztásának. Ráadásul vasárnap jóval többen nézik meg a hirdetéseket, mint hétköznap, ennek ellenére csupán a bejegyzések 5 százaléka kerül fel a Facebookra a hét utolsó napján.
Beigazolódott az is, hogy a tartalom szempontjából az emberek többre becsülik a képeket, mint a hivatkozásokat vagy a videókat és felesleges olyan kérdéseket elhelyezni a reklámanyagban, hogy "mit gondoltok róla?" A felmérések viszont népszerűek és érdekesek a látogatók számára. A terjesztés szempontjából a legfontosabbnak az számít, hogy az adott bejegyzés egyszerű és közérthető legyen mindenki számára, valamint konkrét dolgokra vonatkozzon és az érzelmekre hasson. Jelenleg a közösségi portálokon elhelyezett bejegyzéseknek csupán a 10 százaléka próbál meg hatni a felhasználók érzelmeire. A tapasztalatokat figyelembe véve nem lehet véletlen, hogy az internetezők többsége egész egyszerűen figyelmen kívül hagyja a közösségi platformokon megjelentetett reklámokat.
A vi knallgrau közösségi médiaügynökség és a grazi Joanneum Szakfőiskola munkatársai által készített anyag rámutatott: teljesen elhibázott az a stratégia, amikor a vállalatok naponta különböző linkeket jelentetnek meg a népszerű közösségi oldalon. Sokkal hasznosabb, ha három naponként elhelyeznek a profiljukban egy fotót vagy egy galériát, melléjük pedig legfeljebb 3 sor szöveg kapcsolása ajánlott.
A csoport tagjai négy héten keresztül tanulmányozták száz vállalat tevékenységét és több mint 2000 bejegyzést elemeztek ki. Kiderült, hogy általában jobb ritkábban bejegyzéseket tenni, mert sokkal nagyobb a valószínűsége a reklám vagy az üzenet további megosztásának. Ráadásul vasárnap jóval többen nézik meg a hirdetéseket, mint hétköznap, ennek ellenére csupán a bejegyzések 5 százaléka kerül fel a Facebookra a hét utolsó napján.
Beigazolódott az is, hogy a tartalom szempontjából az emberek többre becsülik a képeket, mint a hivatkozásokat vagy a videókat és felesleges olyan kérdéseket elhelyezni a reklámanyagban, hogy "mit gondoltok róla?" A felmérések viszont népszerűek és érdekesek a látogatók számára. A terjesztés szempontjából a legfontosabbnak az számít, hogy az adott bejegyzés egyszerű és közérthető legyen mindenki számára, valamint konkrét dolgokra vonatkozzon és az érzelmekre hasson. Jelenleg a közösségi portálokon elhelyezett bejegyzéseknek csupán a 10 százaléka próbál meg hatni a felhasználók érzelmeire. A tapasztalatokat figyelembe véve nem lehet véletlen, hogy az internetezők többsége egész egyszerűen figyelmen kívül hagyja a közösségi platformokon megjelentetett reklámokat.