Berta Sándor

Évi 600 millió dolláros üzletet bukhat a HP

Úgy tűnik, hogy a Hewlett-Packard nem igazán számíthat pozitív dolgokra a következő hónapokban sem, sőt, még a General Motors (GM) vezetőivel kötött üzletet is elveszítheti.

A General Motors több mint 25 éve számít a HP kiemelt ügyfelének, főként IT-szolgáltatásokat vesznek igénybe. Mindez komoly bevételi forrást jelent a Hewlett-Packardnak, amely azonban most joggal tarthat attól, hogy a GM közeljövőben búcsút inthet az együttműködésnek.< Az autógyártó vezetői ugyanis elhatározták, hogy a jövőben saját szakértőkkel végeztetik el az IT-munkák jelentős részét, így megtakaríthatják a HP-nek évente fizetett 600 millió dollár nagy részét. A hírt egyelőre egyik fél sem erősítette meg, igaz, nem is cáfolta. A General Motors mindenesetre jelezte, hogy a következő hónapokban több ezer programozót akar felvenni és az IT-feladatok elvégzését 3-5 éven belül saját szakembereire szeretné bízni. A stratégia mögött Randy Mott, a GM technológiai ügyekért felelős vezetője áll, aki korábban a Hewlett-Packardnál dolgozott.

A HP számára jelenleg az egyik legnagyobb bevételi forrást jelentik az IT-szolgáltatások, e területről évente 36 milliárd dollár folyik be a céghez. Ez különösen annak tükrében szép eredmény, hogy a vállalatnak olyan konkurensei vannak, mint a Dell és az IBM. Bár a GM lépése nem rendítené meg a céget, de egyrészt jelzés értékű lenne, másrészt okkal tarthatna attól, hogy más partnerek is követik az autógyártó példáját, ami azért aggasztó, mert Volker Smid, a HP Németország első embere idén februárban azt mondta, hogy a szervizszolgáltatások egyre fontosabbak lesznek a számukra. A költségcsökkentés okán a társaság összevonja a nyomtató- és a PC-részlegét, májusban pedig ismertté vált, hogy a HP egy éven belül akár 25 000-30 000 munkatársától is megválna.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Magiszter #3
    Ahol most én dolgozom ott az IT ki van adva egy külső cégnek, aki kiadta egy másiknak, így lényegében az IT 2 cégen keresztül dolgozik. Ez azért jó mert így a munkaszerződésekkel lehet szemétkedni. Hiszen vagy egy szerződés az 1-2 cég között, meg egy a 2-3 cég között meg a 3-dolgozó között. Így hiába írod alá hogy pl "csak ezt-meg-azt kell csinálni" ha az 1-2 szerződésben benne van még valami, vagy ha a 2-3 szerződésben, a dolgozónak azt is meg kell csinálnia. Ha meg nem akarja akkor jön az ultimate magyar válasz "ha nem tetszik mehetsz máshova".

    Sokszor persze jobban járna az anyacég, ha közvetlen alkalmazná a dolgozót, hiszen mire eljut a fizetés hozzá addigra a 2 (és 3...stb) cég is lefölözi a maga sápját, a dolgozó meg kap egy kb 1/5-öd pénzt. Tehát ha az anyacég mondaná hogy nincs outsourceing hanem közvetlenbe alkalmazok valakit az eddigi összeg 1/3-ért már jobban jár a dolgozó és az anyavállalat is.

    Persze idehaza főleg azért van ez mert az anyacég és a megbízott baráti/rokoni kapcsolatban vannak és lényegében csak a saját zsebüket töltögetik az adott vezetők. Tudom tudom egy cég azért vagy hogy nyeresége legyen. Csakhogy itt nem a cég nyerészkedik, hanem XY személy... a cég meg rohadjon meg...
  • lordsithlord #2
    Na igen, ez jellemző. odakint a cégek inkább saját IT csoportot hoznak létre, itthon meg a nagyobb vállalatok (poénos módon még az informatikával foglalkozóak is) egyre inkább megszüntetik a belső IT csoportokat és kiadják külsősöknek a rendszereik üzemeltetését.

    Kíváncsi vagyok, mikor jönnek arra rá, hogy nem is olcsóbb a kiszervezés, mert bár az az elszámolásban költségként jelenik meg, nem munkabérként, de nem mindig olyan hatékony egy külsős cég, mint egy belső csapat, akik töviről hegyire ismerik a saját hálózatukat.
  • TARTYOM #1
    Cöhh