Berta Sándor
Elmaradnak az ultrabookok a MacBook Airtől
Az Intel által életre hívott kategória még jelentős mértékben elmarad a várakozásoktól. Ugyan már számos gyártó kínál vékony notebookokat, még mindig a MacBook Air az etalon és egy darabig még az is marad.
"Az eladási számok egyáltalán nem magasak és távol vannak az Intel által remélt szinttől" - jelentette ki Jay Chou, az IDC piackutató cég elemzője. Az idei év első felében a gyártók világszerte összesen körülbelül 500 000 ultrabookot szállítottak ki. Chou szerint ez a szám a közelében sincs az Intel elvárásainak. Még, ha abból is indulunk ki, hogy az év végére a cégek több mint egymillió készüléket dobnak piacra, akkor is nagyon messzinek és szinte teljesíthetetlennek tűnik az Intelnek az a célkitűzése, hogy 2012 végére a végfelhasználóknak ajánlott notebookok 40 százaléka ultrabook legyen. Az idén ugyanis 225 millió notebookot értékesíthetnek világszerte és ezzel összehasonlítva az egymilliós eladási adat nagyon alacsonynak tűnik.
Ezzel szemben a MacBook Air egy igazi sikertörténet. Jelenleg már a MacBook Air készülékek teszik ki az Apple notebook-eladásainak meghatározó részét. Chou úgy vélte: az ultrabookok akkor könyvelhetnének el hasonló sikert, ha még több 700 dollárosnál olcsóbb modell jelenne meg a piacon. Ráadásul fontos lenne, hogy ezek a termékek még könnyebbek legyenek és egy új operációs rendszert kapjanak. Az utóbbi kétségkívül a Windows 8 lehet.
Az elemző ugyanakkor hangsúlyozta, hogy nagyon nehéz helyzetben vannak a gyártók, hiszen gyakorlatilag az Apple találta ki ezt a piacot és a kaliforniai konszernné pontosan tisztában vannak azzal, hogy miként emeljék ki az eszközök erősségeit. A vásárlók egy részének egyáltalán nem fontos, hogy a számítógép erős legyen, ehelyett más szempontok számítanak.
"Az eladási számok egyáltalán nem magasak és távol vannak az Intel által remélt szinttől" - jelentette ki Jay Chou, az IDC piackutató cég elemzője. Az idei év első felében a gyártók világszerte összesen körülbelül 500 000 ultrabookot szállítottak ki. Chou szerint ez a szám a közelében sincs az Intel elvárásainak. Még, ha abból is indulunk ki, hogy az év végére a cégek több mint egymillió készüléket dobnak piacra, akkor is nagyon messzinek és szinte teljesíthetetlennek tűnik az Intelnek az a célkitűzése, hogy 2012 végére a végfelhasználóknak ajánlott notebookok 40 százaléka ultrabook legyen. Az idén ugyanis 225 millió notebookot értékesíthetnek világszerte és ezzel összehasonlítva az egymilliós eladási adat nagyon alacsonynak tűnik.
Ezzel szemben a MacBook Air egy igazi sikertörténet. Jelenleg már a MacBook Air készülékek teszik ki az Apple notebook-eladásainak meghatározó részét. Chou úgy vélte: az ultrabookok akkor könyvelhetnének el hasonló sikert, ha még több 700 dollárosnál olcsóbb modell jelenne meg a piacon. Ráadásul fontos lenne, hogy ezek a termékek még könnyebbek legyenek és egy új operációs rendszert kapjanak. Az utóbbi kétségkívül a Windows 8 lehet.
Az elemző ugyanakkor hangsúlyozta, hogy nagyon nehéz helyzetben vannak a gyártók, hiszen gyakorlatilag az Apple találta ki ezt a piacot és a kaliforniai konszernné pontosan tisztában vannak azzal, hogy miként emeljék ki az eszközök erősségeit. A vásárlók egy részének egyáltalán nem fontos, hogy a számítógép erős legyen, ehelyett más szempontok számítanak.