Berta Sándor
Hamarosan a televízióadók konkurense lesz a YouTube
Egyre több információ szivárog ki a videomegosztó platform televíziós terveiből. Amennyiben az elképzelések megvalósulnak, úgy a YouTube a televízióadók komoly vetélytársává válhat.
A The Wall Street Journal cikke szerint a felhasználóknak hamarosan lehetőségük lesz arra, hogy a YouTube rendszerében olyan műsorokat és felvételeket tekintsenek meg, amilyeneket szeretnének. Hosszú távon pedig elvileg arra is lehetőség nyílhat, hogy az őket érdeklő anyagokból külön műsorprogramot állítsanak össze. A Google tulajdonában lévő platform képviselői tárgyalásokat folytatnak több tartalomszolgáltatóval is, így már csak idő kérdése, hogy az új funkciók mikor lesznek elérhetők a YouTube rendszerében. Az egyeztetéseken megállapodás született arról, hogy az első tematikus felvételek már a következő 60 napban megjelenhetnek a videomegosztó portálon. Az új szolgáltatás hivatalosan a jövő év elején indul majd el.
A különböző YouTube-csatornák gyakorlatilag úgy fognak működni, mint a tematikus televízióadók és ezáltal közvetlen konkurenciát jelenthetnek majd a televíziós társaságoknak. Az már korábban ismertté vált, hogy a YouTube összesen 20 tematikus csatornát akar indítani és az egyes csatornák többek között a divattal, a sporttal, a művészettel, az egészséggel és a számítógépes játékokkal fognak foglalkozni. Ezek népszerűsítésére a YouTube hollywoodi sztárokat kérne fel reklámarcnak.
A szerzői jogi vitákat úgy előznék meg, hogy korlátozásokat alkalmaznának. Ezek egyike az lenne, hogy a megjelentetett tartalmakat csak egy bizonyos ideig lehetne megtekinteni ingyenesen, sőt, a szolgáltatók megszabhatnák azt is, hogy mikortól meddig elérhetők a felhasználók számára. Mindez azonban bizonyos műsorok esetében, főleg a gyorsan érvényüket vesztő, vagy bizonyos ideig érdekes tartalmaknál kifejezetten hasznos is lenne, hiszen például az időjárási információk gyorsan elavulnak. Emellett lehetőség lenne élő közvetítésekre és reklámok elhelyezésére is. Utóbbiaknál a tartalomszolgáltatók eldönthetnék, hogy a hirdetéseket a műsorok között, vagy a felvételek közben, reklámblokkokban helyezik el. Az így befolyó bevételeken a YouTube üzemeltetői és a tartalomszolgáltatók megosztoznának.
A The Wall Street Journal cikke szerint a felhasználóknak hamarosan lehetőségük lesz arra, hogy a YouTube rendszerében olyan műsorokat és felvételeket tekintsenek meg, amilyeneket szeretnének. Hosszú távon pedig elvileg arra is lehetőség nyílhat, hogy az őket érdeklő anyagokból külön műsorprogramot állítsanak össze. A Google tulajdonában lévő platform képviselői tárgyalásokat folytatnak több tartalomszolgáltatóval is, így már csak idő kérdése, hogy az új funkciók mikor lesznek elérhetők a YouTube rendszerében. Az egyeztetéseken megállapodás született arról, hogy az első tematikus felvételek már a következő 60 napban megjelenhetnek a videomegosztó portálon. Az új szolgáltatás hivatalosan a jövő év elején indul majd el.
A különböző YouTube-csatornák gyakorlatilag úgy fognak működni, mint a tematikus televízióadók és ezáltal közvetlen konkurenciát jelenthetnek majd a televíziós társaságoknak. Az már korábban ismertté vált, hogy a YouTube összesen 20 tematikus csatornát akar indítani és az egyes csatornák többek között a divattal, a sporttal, a művészettel, az egészséggel és a számítógépes játékokkal fognak foglalkozni. Ezek népszerűsítésére a YouTube hollywoodi sztárokat kérne fel reklámarcnak.
A szerzői jogi vitákat úgy előznék meg, hogy korlátozásokat alkalmaznának. Ezek egyike az lenne, hogy a megjelentetett tartalmakat csak egy bizonyos ideig lehetne megtekinteni ingyenesen, sőt, a szolgáltatók megszabhatnák azt is, hogy mikortól meddig elérhetők a felhasználók számára. Mindez azonban bizonyos műsorok esetében, főleg a gyorsan érvényüket vesztő, vagy bizonyos ideig érdekes tartalmaknál kifejezetten hasznos is lenne, hiszen például az időjárási információk gyorsan elavulnak. Emellett lehetőség lenne élő közvetítésekre és reklámok elhelyezésére is. Utóbbiaknál a tartalomszolgáltatók eldönthetnék, hogy a hirdetéseket a műsorok között, vagy a felvételek közben, reklámblokkokban helyezik el. Az így befolyó bevételeken a YouTube üzemeltetői és a tartalomszolgáltatók megosztoznának.