Berta Sándor
Teljes játékfilmek a YouTube-on
A népszerű videomegosztón 3000 új film érhető el az amerikai felhasználók számára, míg a világ más részein élőknek egyelőre be kell érniük néhány régebbi alkotással.
Az amerikai internetezők többek között olyan klasszikus és új műveket tekinthetnek meg a YouTube-on, mint a Taxisofőr, a Nagymenők, A Sebhelyesarcú vagy az Eredet, A király beszéde és A Zöld Darázs. A látogatók minden egyes film esetében láthatják a kritikákat. az előzeteseket, s a különböző kiegészítő és bónuszanyagokat is. Minden egyes új alkotás átlagosan 2,99 dollárért tekinthető meg, a legalacsonyabb ár 99 cent, míg a legmagasabb 3,99 dollár.
A világ más részein élőknek egyelőre meg kell elégedniük régebbi filmekkel, viszont cserébe azokat ingyen tekinthetik meg. A felhasználóknak a filmek kikölcsönzése után 30 napjuk van a megtekintésre, de ha egyszer már elindították az alkotást, utána már csak 24 órán keresztül férhetnek hozzá. "Jövőre még több tartalmat teszünk elérhetővé a YouTube-on" - ígérte Salar Kamangar, a videomegosztó vezetője a hivatalos blogban.
A mostani bejelentés azt jelenti, hogy helyesnek bizonyultak a The Wrap nevű portál április végén közölt információi, miszerint a YouTube rövid időn belül egy video-on-demand (VOD) ajánlattal rukkol elő, amelynek keretében hollywoodi filmek lesznek elérhetők. A cél egyértelmű: a portál szeretne a televízióadók konkurensévé válni, ezt Kamangar is megerősítette. Jelenleg egy felhasználó átlagosan naponta 15 percet tölt az oldalon és 5 órát a televízió előtt. "Most, amikor a határok az online és az offline között egyre inkább elmosódnak, hisszük, hogy mindez meg fog változni" - tette hozzá a szakember.
A YouTube az amatőrök által készített filmeknek köszönheti a népszerűségét és a sikerét, azonban most úgy döntött, hogy ideje új szintre lépni. Ezzel a lépéssel a videomegosztó többek között a Netflix és az Amazon közvetlen konkurensévé válik. A portál egyúttal azt is bejelentette, hogy a YouTube Partner Grants és a YouTube NextUP programokon keresztül még több pénzt akar befektetni a professzionális videokészítésbe. A munka keretében a YouTube együttműködik ismert producerekkel is, akik korábban televíziós sorozatok és mozifilmek elkészítésében vettek részt. Hogy kikről van szó, azt egy hónap múlva hozzák nyilvánosságra.
Az új szolgáltatást a Time Warner Inc, a Warner Bros., a Sony és a Sony Pictures, a Comcast, a Universal Pictures és a Lions Gate Entertainment egyaránt támogatja. A YouTube egyébként a szovjet filmklasszikusokat is elérhetővé tette, miután erről megállapodást írt alá a Moszfilm nevű vállalattal. Az első szakaszban ötven legendás film kerül fel az oldalra. A produkciók felirattal láthatók a YouTube-on, és a Moszfilm arra is ígéretet tett, hogy hetente öt újabb címmel bővíti a kínálatot, így év végére kétszáz műből álló katalógus áll a portál látogatóinak rendelkezésére.
Az amerikai internetezők többek között olyan klasszikus és új műveket tekinthetnek meg a YouTube-on, mint a Taxisofőr, a Nagymenők, A Sebhelyesarcú vagy az Eredet, A király beszéde és A Zöld Darázs. A látogatók minden egyes film esetében láthatják a kritikákat. az előzeteseket, s a különböző kiegészítő és bónuszanyagokat is. Minden egyes új alkotás átlagosan 2,99 dollárért tekinthető meg, a legalacsonyabb ár 99 cent, míg a legmagasabb 3,99 dollár.
A világ más részein élőknek egyelőre meg kell elégedniük régebbi filmekkel, viszont cserébe azokat ingyen tekinthetik meg. A felhasználóknak a filmek kikölcsönzése után 30 napjuk van a megtekintésre, de ha egyszer már elindították az alkotást, utána már csak 24 órán keresztül férhetnek hozzá. "Jövőre még több tartalmat teszünk elérhetővé a YouTube-on" - ígérte Salar Kamangar, a videomegosztó vezetője a hivatalos blogban.
A mostani bejelentés azt jelenti, hogy helyesnek bizonyultak a The Wrap nevű portál április végén közölt információi, miszerint a YouTube rövid időn belül egy video-on-demand (VOD) ajánlattal rukkol elő, amelynek keretében hollywoodi filmek lesznek elérhetők. A cél egyértelmű: a portál szeretne a televízióadók konkurensévé válni, ezt Kamangar is megerősítette. Jelenleg egy felhasználó átlagosan naponta 15 percet tölt az oldalon és 5 órát a televízió előtt. "Most, amikor a határok az online és az offline között egyre inkább elmosódnak, hisszük, hogy mindez meg fog változni" - tette hozzá a szakember.
A YouTube az amatőrök által készített filmeknek köszönheti a népszerűségét és a sikerét, azonban most úgy döntött, hogy ideje új szintre lépni. Ezzel a lépéssel a videomegosztó többek között a Netflix és az Amazon közvetlen konkurensévé válik. A portál egyúttal azt is bejelentette, hogy a YouTube Partner Grants és a YouTube NextUP programokon keresztül még több pénzt akar befektetni a professzionális videokészítésbe. A munka keretében a YouTube együttműködik ismert producerekkel is, akik korábban televíziós sorozatok és mozifilmek elkészítésében vettek részt. Hogy kikről van szó, azt egy hónap múlva hozzák nyilvánosságra.
Az új szolgáltatást a Time Warner Inc, a Warner Bros., a Sony és a Sony Pictures, a Comcast, a Universal Pictures és a Lions Gate Entertainment egyaránt támogatja. A YouTube egyébként a szovjet filmklasszikusokat is elérhetővé tette, miután erről megállapodást írt alá a Moszfilm nevű vállalattal. Az első szakaszban ötven legendás film kerül fel az oldalra. A produkciók felirattal láthatók a YouTube-on, és a Moszfilm arra is ígéretet tett, hogy hetente öt újabb címmel bővíti a kínálatot, így év végére kétszáz műből álló katalógus áll a portál látogatóinak rendelkezésére.