Berta Sándor

Szigorú elvárások az Apple alkalmazottakkal szemben

Az Apple-t eddig is meglehetősen sok támadás érte sajátos piaci politikája miatt, mégsem változtattak eddig azon. Most abba nyerhetünk bepillantást, hogy a cégnél dolgozóknak mikre kell ügyelniük.

A The Wall Street Journal az Apple jelenlegi és korábbi dolgozóinak véleményét és tapasztalatait gyűjtötte össze. A cikk számos területre kitér. Az Apple márkaboltjaiban dolgozók külön részleget képeznek, ezek a kiskereskedelmi üzletek tavaly október végén összesen 26 500 embert foglalkoztattak. A szabályok közül kiemelkedik, hogy szigorúan tilos az eladóknak az új termékekkel kapcsolatos különböző pletykákról beszélgetnie a vásárlókkal, illetve egyáltalán reagálni rájuk. A műszaki szakemberek, a szervizesek nem beszélhetnek az egyes termékek hibáiról, hiányosságairól. Aki bármit is megjelentet a világhálón a cégről, azt azonnal elbocsátják. Aki hat hónapon belül háromszor elkésik a munkahelyéről, az szintén számíthat arra, hogy kirúgják.

Ezek a szabályok meglehetősen, sőt mondhatni túlzottan szigorúnak tűnhetnek, azonban az éremnek, mint mindig, ezúttal is két oldala van. Az Apple nem kötelezi az eladókat megadott eladási számok teljesítésére és nincsen előírva az sem, hogy egy márkaboltnak mekkora forgalmat kell generálnia havonta. Igaz, az alkalmazottak nem kapnak jutalékot sem az eladott eszközök darabszáma után.


A The Wall Street Journal ezután a vállalatnál használt képzési kézikönyvekre és azok tartalmára tért ki. Az útmutatókból azonnal világossá válik, hogy az Apple filozófiája egyértelműen a vásárlókat állítja a középpontba. "Az ön feladata az, hogy megértse az ügyfél összes kívánságát, még azokat is, amiket a vásárló talán maga sem ismer" - olvasható például az egyik kiadványban. A könyvek leírják, hogy az eladó minden esetben köteles barátságosan üdvözölni az üzletbe belépő vásárlót, majd ki kell puhatolnia a kívánságait és egy olyan terméket kell bemutatnia, amit az illető akár azonnal hazavihet. Az eladónak végül hangsúlyoznia kell, hogy reméli, mielőbb viszontlátja a vevőt.

A dolgozóknak az egyes termékeket különböző szolgáltatáscsomagokkal együtt kell értékesíteniük. Aki nem elég sikeres, azt vagy továbbképzésre küldik, vagy más pozícióba helyezik át. Az ügyfelekkel való kapcsolattartást a legapróbb részletekig leírják. Még azt is meghatározzák, hogy az eladónak mindig pontosan kell követnie a fogyasztó kéréseit és azokra rövid válaszokkal (Uh-huh, értettem stb.) kell reagálnia. A márkaboltokban dolgozók egyébként 9 és 15 dollár közötti órabért kapnak, míg a műszaki kérdésekkel foglalkozó Genius Bar munkatársainak órabére 30 dollár.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kutanmiki #26
    a legjobb mondjuk sehonnan se késni, ha experten állsz a munkádhoz...
  • sanyicks #25
    lfsz kerül 3x annyiba... még itt mellettünk kicsit nyugatabbra is jóval olcsóbb a kaja, a benzin, minden max a lakás nem a városban. De a kiköltözöl mucsaröcsögére, akkor már minden olcsóbb.
  • narumon #24
    "Persze, hogy nem 62,000-et keresel nyugatabbra, hanem mondjuk haromszor annyit, de haromszor annyiba is kerul eleg sok minden kezdve a lakhatassal."

    Az a gond, hogy CSAK a lakás kerül 3x annyiba minden más olcsóbb. Tudod furcsa, hogy angliában (ha már ez jött fel példának), olcsóbb bevásárolnom mint itthon, furcsa, hogy olcsóbb egy TV vagy számítógép mint itthon, furcsa, hogy olcsóbb egy autó mint itthon (nem kicsivel) és tényleg 3x annyi a kereset minimum. Szóval hazugság az, hogy nyugaton drágább az élet. Csak a lakás drágább semmi más.
  • narumon #23
    Hát a multiknál márpedig jellemző! Szerintem Mekiből, Tescóból nem is kell háromszor késni ahhoz hogy kibasszanak.
  • Tetsuo #22
    Az teny, hogy ha van folyamatosan munkat, azzal tobbet tudsz felretenni, mint otthon. (En pl. otthon nem tudtam semennyit sem.)
    Ezert is vagyok itt, meg az angol nyelv miatt.

    Pont kulfoldon dobben ra az ember, hogy Magyarorszag a legtobb szempontbol az egyik legcsodalatosabb hely a Foldon, kiveve a (nagyon) elb@sz*tt gazdasagot es politikat. Dehat nem akarok offolni...
  • balage187 #21
    Haggyad mar a nominalis berosszehasonlitast, mert semmi ertelme. Persze, hogy nem 62,000-et keresel nyugatabbra, hanem mondjuk haromszor annyit, de haromszor annyiba is kerul eleg sok minden kezdve a lakhatassal.
  • egynyári üröm #20
    Pesten óránként harminc dollárért még azt is sokan elviselnék, hogy nem szabad elkésni. sok expert biorobot van, akiknek teljesen elfogadható, hogy megfelelő fizetésért olyan szinten alkalmazkodnak a cég elvárásaihoz, hogy még a hümmögést is a szájukba rágják. elég lol hogy ezen fennakad bárki.
  • JMáté #19
    Ezért nagyon fontos tanulni, hogy aztán valami valódi munkát végezhess. Vagy kamu munkát de legalább magas beosztásban. Csak akkor ne legyenek gyerekeid mert szégyellni fognak.
  • coolbboy83 #18
    Kevesebb jogod van, de ugyanannál a cégnél nem 62.000 .- HUF a fizetésed sem :-)
    Egyik multi sem leányálom.... a vedéglátás különösen... alap szabály a vendéglátásban, csak a tulajdonos keres pénzt - aki dolgozik neki az csak a morzsát :-)

    Mindenki Angliázik az ismerőseim közül, pedig itt van Ausztria ami jobb hely :-) legalábbis az én szemszögemből nézve..... de szakmailag Anglia is jó lenne... sőt más országok is.
    Ez amolyan vegyes felvágott, hogy milyen szmszögből nézzük ezeket a tényeket - és lehetőségeket..

    Holezjóóó, holamazjóó... de semmisemjóó :-)
  • Tetsuo #17
    LOL
    Itt Ángliaban azert joval kevesebb jogom van munka teren, mint otthon barmikor.
    A kesest azt toleraljak, mert a pontossag errefele ismeretlen fogalom, de amugy nem egy leanyalom, ahogy bannak az emberrel..