Berta Sándor
Újabb hackertámadásoktól tart a Sony vezetője
Sir Howard Stringer, a japán cég első embere attól tart, hogy a következő években rossz világ köszönt ránk, ezért nem is tudják garantálni, hogy a felhasználók adatai biztonságban lesznek.
A szakember ezt a The Wall Street Journalnak adott interjújában annak ellenére jelentette ki, hogy a PlayStation-hálózatát ért támadás után megerősítették a biztonságot. Az csak később vált ismertté, hogy az akció több Sony-szolgáltatást is érintett. A hatékonyabb biztonsági intézkedések azonban Sir Howard Stringer szerint nem jelentenek feltétlen garanciát az újabb adatlopások elkerülésére. A biztonság javítása ugyanis gyakorlatilag egy soha véget nem érő folyamat és ő nem tudja megmondani, hogy valaha lesz-e valaki 100 százalékos biztonságban.
A Sony első embere kiemelte, hogy arra számít a jövőben is sor kerül hackertámadásokra, amelyek akár a globális pénzügyi rendszerek vagy az áramhálózatok ellen irányulnak majd. "Ez a mostani nem egy szép, új világ, hanem egy ronda, új világ" - nyilatkozta. Kazuo Hirai, a Sony menedzsere azért igyekezett tompítani a nyilatkozatot: "Minden lehetséges és ésszerű dolgot elkövettünk azért, hogy biztosítsuk a rendszer védelmét egy esetleges támadással szemben. Még ha egy támadó képes is lenne megkerülni a biztonsági falat, akkor is további védelmi mechanizmusokkal találná szembe magát, amelyek megakadályozzák, hogy a cég adataihoz hozzáférjen."
Howard Stringer
Stringer leszögezte, hogy még túl korai lenne megbecsülni a rendszerüket ért támadás pénzügyi hatásait, elemzők ugyanakkor 1 milliárd dolláros kárral, illetve költségekkel számolnak. Az Egyesült Államokban több ember is beperelte a konszernt, az érintett felhasználók esetében azonban van egy bökkenő: senki nem tudja bebizonyítani, hogy az eset miatt komoly anyagi kár érte őket. (A bankkártyák cseréjének költségét a cég már most is átvállalta, ráadásul a hatalmas médiavisszhang miatt az elkövetők amúgy sem tudtak volna túladni a több tizmilliós adatbázison.) Hirai azt állította, hogy eddig alig került sor a szolgáltatás visszamondására.
Sir Howard Stringer a Reutersnek adott interjújában megvédte a cég támadás utáni reakcióit: "A legtöbb biztonsági esetet a vállalatok nem is jelentik be. A társaságok 43 százaléka csak egy hónap múlva értesíti a történtekről az érintetteket. Mi ezzel szemben egy héten belül jeleztük a dolgot. S Önök még ezután azt mondják nekem, hogy nem voltunk elég gyorsak?" (Abban, hogy a cégek szinte egyáltalán nem számolnak be az adatvesztésekről egy minapi tanulmány szerint valóban igaza van.)
A vállalat a PlayStationNetwork és a Qriocity szolgáltatások helyreállítását 15-én kezdte meg, és várhatóan a hónap végére fejezik be. A fokozatos helyreállítás országonként történik, kárpótlásul “Welcome Back" csomagokat ajánlanak majd fel.
A szakember ezt a The Wall Street Journalnak adott interjújában annak ellenére jelentette ki, hogy a PlayStation-hálózatát ért támadás után megerősítették a biztonságot. Az csak később vált ismertté, hogy az akció több Sony-szolgáltatást is érintett. A hatékonyabb biztonsági intézkedések azonban Sir Howard Stringer szerint nem jelentenek feltétlen garanciát az újabb adatlopások elkerülésére. A biztonság javítása ugyanis gyakorlatilag egy soha véget nem érő folyamat és ő nem tudja megmondani, hogy valaha lesz-e valaki 100 százalékos biztonságban.
A Sony első embere kiemelte, hogy arra számít a jövőben is sor kerül hackertámadásokra, amelyek akár a globális pénzügyi rendszerek vagy az áramhálózatok ellen irányulnak majd. "Ez a mostani nem egy szép, új világ, hanem egy ronda, új világ" - nyilatkozta. Kazuo Hirai, a Sony menedzsere azért igyekezett tompítani a nyilatkozatot: "Minden lehetséges és ésszerű dolgot elkövettünk azért, hogy biztosítsuk a rendszer védelmét egy esetleges támadással szemben. Még ha egy támadó képes is lenne megkerülni a biztonsági falat, akkor is további védelmi mechanizmusokkal találná szembe magát, amelyek megakadályozzák, hogy a cég adataihoz hozzáférjen."
Howard Stringer
Stringer leszögezte, hogy még túl korai lenne megbecsülni a rendszerüket ért támadás pénzügyi hatásait, elemzők ugyanakkor 1 milliárd dolláros kárral, illetve költségekkel számolnak. Az Egyesült Államokban több ember is beperelte a konszernt, az érintett felhasználók esetében azonban van egy bökkenő: senki nem tudja bebizonyítani, hogy az eset miatt komoly anyagi kár érte őket. (A bankkártyák cseréjének költségét a cég már most is átvállalta, ráadásul a hatalmas médiavisszhang miatt az elkövetők amúgy sem tudtak volna túladni a több tizmilliós adatbázison.) Hirai azt állította, hogy eddig alig került sor a szolgáltatás visszamondására.
Sir Howard Stringer a Reutersnek adott interjújában megvédte a cég támadás utáni reakcióit: "A legtöbb biztonsági esetet a vállalatok nem is jelentik be. A társaságok 43 százaléka csak egy hónap múlva értesíti a történtekről az érintetteket. Mi ezzel szemben egy héten belül jeleztük a dolgot. S Önök még ezután azt mondják nekem, hogy nem voltunk elég gyorsak?" (Abban, hogy a cégek szinte egyáltalán nem számolnak be az adatvesztésekről egy minapi tanulmány szerint valóban igaza van.)
A vállalat a PlayStationNetwork és a Qriocity szolgáltatások helyreállítását 15-én kezdte meg, és várhatóan a hónap végére fejezik be. A fokozatos helyreállítás országonként történik, kárpótlásul “Welcome Back" csomagokat ajánlanak majd fel.