Berta Sándor
A mobil számítástechnikára koncentrál a Motorola
Az amerikai technológiai cég a Google Android operációs rendszere segítségével próbál meg változtatni a jelenlegi helyzetén, emellett a cég elsősorban Európára fókuszál.
A Motorola a Razr nevű mobiltelefonja óta nem igazán tudta felkelteni az európai felhasználók érdeklődését. Sanjay Jha, a Motorola Mobility első embere ezen szeretne mindenképpen változtatni. A szakember elmondta, hogy kontinensünkön szerepel a leggyengébben a vállalat, itt képviseltetik magukat termékeikkel a legkevésbé. Kétségtelen, hogy az eddiginél jóval több munkára lesz szükségük ahhoz, hogy a Motorola jobb helyzetbe kerüljön.
Jha azt szeretné, ha a cég a közvélemény szemében nem csak mobiltelefon-gyártóként jelenne meg, hanem egyre inkább innovatív szoftverműhelyként is. A társaság több változtatást is tervez, az egyik például az, hogy az Illinois állambeli Schaumburg városából a Szilícium-völgybe teszi át a székhelyét. Emellett az Atrix okostelefon és a legújabb Android 3.0-s verziót (Honeycomb) futtató, Európába is megérkező Xoom tábla PC tudatosíthatja a vásárlókban azt, hogy a társaság a jövőben sokkal inkább a mobil számítógépekkel akar foglalkozni, mint az egyszerű mobiltelefonokkal.
A cég vezérigazgatója, Sanjay Jha a Xoom tablettel
A Motorola az utolsó nagy sikerét közel hét esztendővel ezelőtt, a Razr nevű modellje piacra dobásakor ünnepelte. Azóta egyetlen termékével sem tudta még csak megközelíteni sem a Razr eladási számait. 2007-ben a vállalat gyakorlatilag semmilyen választ nem tudott adni az Apple iPhone készülékének a megjelenésére. A Gartner piackutató cég adatai szerint a Motorola piaci részesedése a 2006-os 21,1 százalékról drasztikus mértékben lecsökkent, tavaly már csak 2,4 százalékot tett ki.
A Motorola az év elején két tőzsdén bejegyzett vállalatra vált szét. A Motorola Solutions olyan eszközök kifejlesztésére összpontosít, mint az üzleti ügyfeleknek szánt vonalkód-leolvasók és a híradástechnikai készülékek. A Jha által vezetett Motorola Mobility pedig a fogyasztóknak készít mobil termékeket. A menedzser feladata a Motorola Mobility-t nyereségessé tenni, ezenkívül természetesen növelni akarja a cég piaci részesedését is.
"A Motorola technológiai vezetőként kéredzkedett vissza és sikerült nekik ismét érdekes termékeket piacra dobniuk" - jelentette ki Carolina Milanesi, a Gartner elemzője. Milanesi ugyanakkor kétségbe vonta, hogy a Motorolának sikerül majd erősítenie európai piaci jelenlétét, ugyanis az európai távközlési konszerneknek jóval nagyobb kínálatuk van, mint az amerikai konkurenseiknek. Jha ez utóbbival egyetért és arra számít, hogy elsősorban nem az embereket kell majd meggyőzniük, hanem a szolgáltatókat és a kereskedőket.
A Motorola Mobility vezetője realista, tisztában van vele, hogy nem érhetnek el akkora piaci részesedést, mint öt évvel ezelőtt, de szerinte ez már nem is annyira fontos. A nagyság és a jövedelmezőség közötti összefüggés ugyanis koránt sem olyan mértékű, mint azt sokan hiszik.
A Motorola a Razr nevű mobiltelefonja óta nem igazán tudta felkelteni az európai felhasználók érdeklődését. Sanjay Jha, a Motorola Mobility első embere ezen szeretne mindenképpen változtatni. A szakember elmondta, hogy kontinensünkön szerepel a leggyengébben a vállalat, itt képviseltetik magukat termékeikkel a legkevésbé. Kétségtelen, hogy az eddiginél jóval több munkára lesz szükségük ahhoz, hogy a Motorola jobb helyzetbe kerüljön.
Jha azt szeretné, ha a cég a közvélemény szemében nem csak mobiltelefon-gyártóként jelenne meg, hanem egyre inkább innovatív szoftverműhelyként is. A társaság több változtatást is tervez, az egyik például az, hogy az Illinois állambeli Schaumburg városából a Szilícium-völgybe teszi át a székhelyét. Emellett az Atrix okostelefon és a legújabb Android 3.0-s verziót (Honeycomb) futtató, Európába is megérkező Xoom tábla PC tudatosíthatja a vásárlókban azt, hogy a társaság a jövőben sokkal inkább a mobil számítógépekkel akar foglalkozni, mint az egyszerű mobiltelefonokkal.
A cég vezérigazgatója, Sanjay Jha a Xoom tablettel
A Motorola az utolsó nagy sikerét közel hét esztendővel ezelőtt, a Razr nevű modellje piacra dobásakor ünnepelte. Azóta egyetlen termékével sem tudta még csak megközelíteni sem a Razr eladási számait. 2007-ben a vállalat gyakorlatilag semmilyen választ nem tudott adni az Apple iPhone készülékének a megjelenésére. A Gartner piackutató cég adatai szerint a Motorola piaci részesedése a 2006-os 21,1 százalékról drasztikus mértékben lecsökkent, tavaly már csak 2,4 százalékot tett ki.
A Motorola az év elején két tőzsdén bejegyzett vállalatra vált szét. A Motorola Solutions olyan eszközök kifejlesztésére összpontosít, mint az üzleti ügyfeleknek szánt vonalkód-leolvasók és a híradástechnikai készülékek. A Jha által vezetett Motorola Mobility pedig a fogyasztóknak készít mobil termékeket. A menedzser feladata a Motorola Mobility-t nyereségessé tenni, ezenkívül természetesen növelni akarja a cég piaci részesedését is.
"A Motorola technológiai vezetőként kéredzkedett vissza és sikerült nekik ismét érdekes termékeket piacra dobniuk" - jelentette ki Carolina Milanesi, a Gartner elemzője. Milanesi ugyanakkor kétségbe vonta, hogy a Motorolának sikerül majd erősítenie európai piaci jelenlétét, ugyanis az európai távközlési konszerneknek jóval nagyobb kínálatuk van, mint az amerikai konkurenseiknek. Jha ez utóbbival egyetért és arra számít, hogy elsősorban nem az embereket kell majd meggyőzniük, hanem a szolgáltatókat és a kereskedőket.
A Motorola Mobility vezetője realista, tisztában van vele, hogy nem érhetnek el akkora piaci részesedést, mint öt évvel ezelőtt, de szerinte ez már nem is annyira fontos. A nagyság és a jövedelmezőség közötti összefüggés ugyanis koránt sem olyan mértékű, mint azt sokan hiszik.