MTI
Az Android megfosztotta trónjától a Nokiát
Megfosztotta trónjától a Nokiát a Google: tavaly év végén több olyan okosotelefont vásároltak, amely az internetes óriás Android alapú operációs rendszerével van ellátva.
A Canalys piackutató tanulmánya szerint 2010 utolsó negyedévében 32,9 millió Android alapú telefon kelt el, míg a Nokia Symbian alapú készülékeiből 31 millió fogyott. A szállítási adatok alapján a Google részesedése az okostelefonok piacán a 2009-es 8,7 százalékról 32,5 százalékra nőtt, míg a Nokiáé 44-ről 30,6 százalékra csökkent. A finn vállalat ennek ellenére 28 százalékos részesedéssel megtartotta globális vezető helyét a gyártók között - derült ki a Canalys jelentéséből.
A Nokia piaci helyzetét az utóbbi két évben aláaknázta az Apple iPhone készülékének óriási sikere, illetve az RIM Blackberryje és az Androidot használó telefonok, többek közt a Samsung és a HTC gyártmányok iránti kereslet. Az okostelefonok piaca tavaly 89 százalékos növekedést ért el, összességében 101,2 millió darabot adtak el. "2010 fantasztikus év volt, de a gyártók nem engedhetik meg maguknak, hogy elégedettek legyenek" - magyarázta a Canalys alelnöke és vezető elemzője.
Chris Jones szerint idén különösen nagy verseny lesz, a gyártók új technológiákat keresnek, hogy megkülönböztessék áruikat, és megőrizzék értéküket.
A Canalys piackutató tanulmánya szerint 2010 utolsó negyedévében 32,9 millió Android alapú telefon kelt el, míg a Nokia Symbian alapú készülékeiből 31 millió fogyott. A szállítási adatok alapján a Google részesedése az okostelefonok piacán a 2009-es 8,7 százalékról 32,5 százalékra nőtt, míg a Nokiáé 44-ről 30,6 százalékra csökkent. A finn vállalat ennek ellenére 28 százalékos részesedéssel megtartotta globális vezető helyét a gyártók között - derült ki a Canalys jelentéséből.
A Nokia piaci helyzetét az utóbbi két évben aláaknázta az Apple iPhone készülékének óriási sikere, illetve az RIM Blackberryje és az Androidot használó telefonok, többek közt a Samsung és a HTC gyártmányok iránti kereslet. Az okostelefonok piaca tavaly 89 százalékos növekedést ért el, összességében 101,2 millió darabot adtak el. "2010 fantasztikus év volt, de a gyártók nem engedhetik meg maguknak, hogy elégedettek legyenek" - magyarázta a Canalys alelnöke és vezető elemzője.
Chris Jones szerint idén különösen nagy verseny lesz, a gyártók új technológiákat keresnek, hogy megkülönböztessék áruikat, és megőrizzék értéküket.