Gyurkity Péter
Dupla jutalékot kínál az Amazon az e-könyvek után
A Kindle e-olvasó készülékeket kínáló Amazon a korábbi változatok árának csökkentése után most a kiadóknak, forgalmazóknak, és jogtulajdonosoknak kedvez, hogy saját platformját válasszák.
Arról mi is beszámoltunk a múlt hónap folyamán, hogy a cég mérsékelte meglévő Kindle olvasóinak árát. Ezt az olyan új riválisok felbukkanása tette szükségessé, mint az iPad vagy amilyen a Kobo e-paper olvasója, amely kedvező árával jelentős arányban hódíthatja meg a felhasználók szívét. Ezt persze az Amazon és a Barnes & Noble nem hagyhatta, így mindkét cég meglépte a csökkentést, illetve az egymás olvasóin is ugyanúgy futó szoftverekkel lépett a színpadra.
Az online könyvboltot üzemeltető cég most továbbmegy, július 7-én pedig megkezdi a legújabb Kindle forgalmazását (Graphite néven), amely szinte minden tekintetben megegyezik az eddig is kapható DX-változattal, kivéve, hogy 50 százalékkal nagyobb kontrasztot kínál. Ez az illetékesek szerint elegendő lesz ahhoz, hogy a jelenlegi tulajdonosok váltsanak, illetve további vásárlókat bírjanak rá a beruházásra. A készülék külső formája változatlan (264 x 182,8 x 9,6 mm, 9,7 hüvelykes kijelző, a szürke 16 árnyalatával, 4 GB belső tárolókapacitás, 3G-elérés, valamint 3,5 mm audio jack és USB csatlakozóval kiegészítve). Az ár ezúttal 379 dollár, amely a cég reményei szerint megfelelő lesz az érdeklődők számára.
Ezzel egy időben a forgalmazóknak és a jogtulajdonosoknak is kedveznek, hogy a lehető legtöbben válasszák az Amazon Digital Text Platform (DTP) ajánlatát. Eddig minden egyes értékesített e-book után 35 százalékot kaptak a tulajdonosok, a listaár pedig 3 és 10 MB közötti fájlméret esetében 2 dollár, 10 MB felett pedig 3 dollár volt (a végső kereskedelmi árat azonban az Amazon határozta meg). Az új ajánlat értelmében ennek dupláját, vagyis 70 százalékot kínálnak, amennyiben a DTP rendszerén keresztül értékesített e-book 20 százalékkal olcsóbb, mint a nyomtatásban megjelent változat (a listaár 3 és 10 dollár közötti lehet, a kiadványnak pedig támogatnia kell a korábban vitát kavaró text-to-speech funkciót).
Meglátjuk, hogy mindez mennyiben lesz elég a forgalmazók és a vásárlói közönség megtartásához - az biztos, hogy az új riválisok felbukkanásával az Amazonnak az eddiginél nehezebb dolga lesz.
Az új Amazon Kindle DX-et bemutató videó
Arról mi is beszámoltunk a múlt hónap folyamán, hogy a cég mérsékelte meglévő Kindle olvasóinak árát. Ezt az olyan új riválisok felbukkanása tette szükségessé, mint az iPad vagy amilyen a Kobo e-paper olvasója, amely kedvező árával jelentős arányban hódíthatja meg a felhasználók szívét. Ezt persze az Amazon és a Barnes & Noble nem hagyhatta, így mindkét cég meglépte a csökkentést, illetve az egymás olvasóin is ugyanúgy futó szoftverekkel lépett a színpadra.
Az online könyvboltot üzemeltető cég most továbbmegy, július 7-én pedig megkezdi a legújabb Kindle forgalmazását (Graphite néven), amely szinte minden tekintetben megegyezik az eddig is kapható DX-változattal, kivéve, hogy 50 százalékkal nagyobb kontrasztot kínál. Ez az illetékesek szerint elegendő lesz ahhoz, hogy a jelenlegi tulajdonosok váltsanak, illetve további vásárlókat bírjanak rá a beruházásra. A készülék külső formája változatlan (264 x 182,8 x 9,6 mm, 9,7 hüvelykes kijelző, a szürke 16 árnyalatával, 4 GB belső tárolókapacitás, 3G-elérés, valamint 3,5 mm audio jack és USB csatlakozóval kiegészítve). Az ár ezúttal 379 dollár, amely a cég reményei szerint megfelelő lesz az érdeklődők számára.
Ezzel egy időben a forgalmazóknak és a jogtulajdonosoknak is kedveznek, hogy a lehető legtöbben válasszák az Amazon Digital Text Platform (DTP) ajánlatát. Eddig minden egyes értékesített e-book után 35 százalékot kaptak a tulajdonosok, a listaár pedig 3 és 10 MB közötti fájlméret esetében 2 dollár, 10 MB felett pedig 3 dollár volt (a végső kereskedelmi árat azonban az Amazon határozta meg). Az új ajánlat értelmében ennek dupláját, vagyis 70 százalékot kínálnak, amennyiben a DTP rendszerén keresztül értékesített e-book 20 százalékkal olcsóbb, mint a nyomtatásban megjelent változat (a listaár 3 és 10 dollár közötti lehet, a kiadványnak pedig támogatnia kell a korábban vitát kavaró text-to-speech funkciót).
Meglátjuk, hogy mindez mennyiben lesz elég a forgalmazók és a vásárlói közönség megtartásához - az biztos, hogy az új riválisok felbukkanásával az Amazonnak az eddiginél nehezebb dolga lesz.
Az új Amazon Kindle DX-et bemutató videó