Ötvös Tibor
Közel 10 perc Portal 2
A 2007-es év egyik legkellemesebb meglepetése mindenképpen a Portal nevezetű játék volt. Komoly agymunkát igénylő fejtörőivel, karizmatikus főellenségével és ötletes játékmenetével számos rajongót szerzett magának.
A hírek szerint magát a Valvet is meglepte a siker és szokásukhoz híven elég sokat késlekedtek a folytatással és az idei E3-ig szinte semmit nem tudhattunk meg a második részről. Az expón azonban kint volt a játék és végre mozgásban is megmutatkozott, valamint számos új információt is elárultak a fejlesztők a 2011-ben megjelenő Portal 2-ről.
Tetszett a Portal?
(Összesen 637 szavazat)
Az egyik legfontosabb amit megtudhattunk, hogy a Portal 2 az elődjénél jóval erősebb történettel rendelkezik majd. Ennek főszereplője ismét az első rész főszereplőnője lesz - azaz mi. Ellenfelünk ezúttal is GlaDOS, aki - ahogy az a fenti videóból is kiderült - nem igazán örül a viszontlátásunknak. Ennek ellenére - legalábbis a Valve szerint - kénytelen lesz velünk együtt működni, mivel szeretné újraépíteni a gyárat, felhúzni a falakat és újratelepíteni a fegyvereket és itt jövünk mi a képbe.
GlaDOS ugyanis ismét minket szemelt ki tesztalanynak, tehát a feladatunk adott: el kell szökni a már említett gyárból. Ebben segítségünkre lesz egy Mesterséges Intelligencia is, aki a Wheatley névre hallgat. Segítőnk egy amolyan mechanikus szemgolyó, amely brit akcentussal bír és elég szégyenlős, ha letöltésre kerül a sor. Ilyenkor megkér, hogy forduljunk el, mert nem szereti ha nézik közben.
A Portal 2 számos új eszközt kínál, melyeket lesz is időnk kihasználni, mivel a játék jóval nagyobb és hosszabb lesz, mint elődje volt. Az egyik ilyen az Aerial Faith Plate, melyre rálépve két platform közt tudunk átrepülni, a másik pedig a kék Repulsion Gel, melynek használatával nagyobbat tudunk ugrani.
A Portal 2 legnagyobb újítása mégis a két fős ko-op mód bevezetése lesz, mellyel új lehetőségek nyílnak meg a játékosok előtt. Az alap küldetéseken felül lesznek kifejezetten ehhez a módhoz készített missziók is, melyek jóval komolyabb kihívást jelentenek majd. A rajongók bizonyára tudják, hogy a játékban egy portál be-és kijárata eltérő színű. A második játékos azonban szintén új színeket kap és így mindenki látja, mely átjárók kihez tartoznak.
A Valve szerint azonban ettől a játékosok még használhatják egymás átjáróit, ami újabb dimenziókat nyit meg a játékmenetben. Ráadásul egy gépen, osztott képernyőn is játszhatunk, amivel jóval könnyebben nyomon követhetjük társunk mozgását. De ezt a módot akkor is behozhatjuk, ha barátunk nincs egy szobában velünk és ekkor is láthatjuk a mozgását.
A Portal első része számos ponton kapcsolódott a Half-Life 2-höz, ám a Valve a második részről még nem nyilatkozott. A Portal 2 PC és X360 mellett PS3-ra is megjelenik.
A hírek szerint magát a Valvet is meglepte a siker és szokásukhoz híven elég sokat késlekedtek a folytatással és az idei E3-ig szinte semmit nem tudhattunk meg a második részről. Az expón azonban kint volt a játék és végre mozgásban is megmutatkozott, valamint számos új információt is elárultak a fejlesztők a 2011-ben megjelenő Portal 2-ről.
(Összesen 637 szavazat)
-
Igen
75 % (480 szavazat) -
Nem
4 % (25 szavazat) -
Kimaradt az életemből
19 % (121 szavazat)
GlaDOS ugyanis ismét minket szemelt ki tesztalanynak, tehát a feladatunk adott: el kell szökni a már említett gyárból. Ebben segítségünkre lesz egy Mesterséges Intelligencia is, aki a Wheatley névre hallgat. Segítőnk egy amolyan mechanikus szemgolyó, amely brit akcentussal bír és elég szégyenlős, ha letöltésre kerül a sor. Ilyenkor megkér, hogy forduljunk el, mert nem szereti ha nézik közben.
A Portal 2 számos új eszközt kínál, melyeket lesz is időnk kihasználni, mivel a játék jóval nagyobb és hosszabb lesz, mint elődje volt. Az egyik ilyen az Aerial Faith Plate, melyre rálépve két platform közt tudunk átrepülni, a másik pedig a kék Repulsion Gel, melynek használatával nagyobbat tudunk ugrani.
A Portal 2 legnagyobb újítása mégis a két fős ko-op mód bevezetése lesz, mellyel új lehetőségek nyílnak meg a játékosok előtt. Az alap küldetéseken felül lesznek kifejezetten ehhez a módhoz készített missziók is, melyek jóval komolyabb kihívást jelentenek majd. A rajongók bizonyára tudják, hogy a játékban egy portál be-és kijárata eltérő színű. A második játékos azonban szintén új színeket kap és így mindenki látja, mely átjárók kihez tartoznak.
A Valve szerint azonban ettől a játékosok még használhatják egymás átjáróit, ami újabb dimenziókat nyit meg a játékmenetben. Ráadásul egy gépen, osztott képernyőn is játszhatunk, amivel jóval könnyebben nyomon követhetjük társunk mozgását. De ezt a módot akkor is behozhatjuk, ha barátunk nincs egy szobában velünk és ekkor is láthatjuk a mozgását.
A Portal első része számos ponton kapcsolódott a Half-Life 2-höz, ám a Valve a második részről még nem nyilatkozott. A Portal 2 PC és X360 mellett PS3-ra is megjelenik.