Alex
A mozi terén látja a kiutat a Ubisoft
A Ubisoft vezetője, Yves Guillemot cége nagyszabású terveiről, a 3D játékok megjelenéséről és filmpiacra belépésről beszélt.
Mint arról beszámoltunk, a Ubisoft a múlt héten tartotta meg a Ubidays eseményt Párizsban, ahol bemutatták az év során megjelenő termékeiket. A GamesIndustry.biz ennek kapcsán készített interjút a cég vezérigazgatójával, Yves Guillemottal, aki igen elégedetten nyilatkozott jelenlegi helyzetükről. Az új eszközök és lehetőségek által, mint például a hangirányítás fényes jövőt lát a videójátékok előtt, azok végre szélesebb közönséghez juthatnak el. Legfőbb feladatnak a kezelhetőség javítását és az újgenerációs konzolok képességeinek teljes kihasználását tartja.
A Ubidays legérdekesebb bejelentéseinek egyike egy 3D sztereoszkópikus játék terve, melyet a vállalat James Cameron készülő, korszakalkotónak tartott filmje, az Avatár technológiáinak felhasználásával fog elkészíteni. Mivel elképzeléseik megegyeznek, közlése szerint a lehető legtöbb mozis elemet szeretnék felhasználni. Yves Guillemot szerint a végeredmény csodálatos, azonban gyakorlati szempontból sokat levon ebből, hogy csak speciális tévén, szemüveggel élvezhető, hagyományos tévén nem.
A vezérigazgatót azonban ez sem riasztja vissza, véleménye szerint így sem drága, és a technológiaváltás mindenképp költségekkel jár. Nagyon fontosnak tartja a 3D technika tesztelését, és nagyon bízik abban, hogy a három dimenziós Avatár film sikere magával vonzza a fogyasztók igényét is egy hasonló otthoni szórakozásra. Ezt követően kifejtette, hogy a Gyűrűk Ura film jeleneteit készítő Weta studió babérjaira is törnek, már képzik és keresik jövendő munkatársaikat. Ezzel együtt egy sima árukapcsolással jövőbeli játékaik minőségét is drasztikusan emelni kivánják: Guillemot szerint a jövőben drasztikusan nőni fog a játékok költségvetése, amiből szebb háttereket, animációkat, karaktereket és forgatókönyvet lehet csinálni, azonban ehhez megfelelő szaktudás is kell majd. Leszögezte, hogy a mozi felé nyitással együtt külső cégeket is bevonnak, céljuk tehát nem a forgalmazóvá válás, hanem a játékosok jobb kiszolgálása.
Ezzel együtt egészpályás letámadást indítanak: a számítógépjátékokkal együtt fog megjelenni termékeik könyv és moziváltozata is. Az eltérő nézőpontokkal mélyebb karakterformálást, gazdagabb élményeket szeretnének nyújtani. E tervek első tagjai, a könyvek már készülnek, de egy kisebb, játékon alapuló tévésorozaton is dolgoznak.
Ugyan az eseményen nem jelentettek be teljesen új márkanevet, de a vezérigazgató szerint több, nagy piaci lehetőségekkel bíró ötletük van, azonban ezeket visszatartják, mert olyan kemény a konkurencia, hogy csak erős támogatással, jól menedzselve tudják valóra váltani a bennük rejlő potenciált. A Beyond Good & Evil második részéről szólva elismerte, hogy az első rész nem hozta a várt eladási adatokat, azonban kiemelte, hogy aki megvette - és ezek közül jóval több lány volt, mint az szokásos -, az olyannyira elégedett volt vele, hogy mégis a folytatás mellett döntöttek. Úgy véli, a piac némileg változott, nagyobb az igény az ilyen játékokra. A játékosok összetétele is kedvezőbbre fordult, azaz a kezelhetőség még egyszerübb lesz.
Yves Guillemot közölte, hogy piacukat az EA és a Take-Two által uralt sportjáték szegmensre is ki akarják terjeszteni, melyet a snowboard bajnok Shaun White leszerződtetésével remélnek megvalósítani. Az újgenerációs konzolokról szólva kiemelte, hogy a helyzetet hasonlónak látja, mint korábban az Xbox - PS2 harcot, azaz ma is mindkét konzolra (Xbox 360, PS3) fejlesztenek. Jövőre 900 új munkatársat szerződtetnek, és az állások egy részét kisebb cégek felvásárlásával tervezik betölteni.
A világpiacot nézve Yves Guillemot cégét harmadiknak tartja, forgalmuk 5 százaléka jön Japánból és Ázsiából, fele Európából, 45 százaléka pedig az Egyesült Államokból. A terjeszkedéshez véleménye szerint csak jó minőségű játékokra van szükség: egy 10-15 millió példányban elkelő termék ugyanannyit hoz, mint egy 1-2 milliárd dollárt érő vállalat teljes nyeresége. Éppen ezért koncentrálják erőforrásaikat, vágnak bele a mozistudió létrehozásába és egyéb dolgokba. Guillemot több időt és pénzt akar játékaikra fordítani, mint a konkurencia, és mindent meg kíván tenni annak érdekében, hogy biztosítsa a fejlesztőknek a megfelelő erőforrásokat, hogy eséllyel szállhassanak harcba versenytársaikkal.
Mint arról beszámoltunk, a Ubisoft a múlt héten tartotta meg a Ubidays eseményt Párizsban, ahol bemutatták az év során megjelenő termékeiket. A GamesIndustry.biz ennek kapcsán készített interjút a cég vezérigazgatójával, Yves Guillemottal, aki igen elégedetten nyilatkozott jelenlegi helyzetükről. Az új eszközök és lehetőségek által, mint például a hangirányítás fényes jövőt lát a videójátékok előtt, azok végre szélesebb közönséghez juthatnak el. Legfőbb feladatnak a kezelhetőség javítását és az újgenerációs konzolok képességeinek teljes kihasználását tartja.
A Ubidays legérdekesebb bejelentéseinek egyike egy 3D sztereoszkópikus játék terve, melyet a vállalat James Cameron készülő, korszakalkotónak tartott filmje, az Avatár technológiáinak felhasználásával fog elkészíteni. Mivel elképzeléseik megegyeznek, közlése szerint a lehető legtöbb mozis elemet szeretnék felhasználni. Yves Guillemot szerint a végeredmény csodálatos, azonban gyakorlati szempontból sokat levon ebből, hogy csak speciális tévén, szemüveggel élvezhető, hagyományos tévén nem.
A vezérigazgatót azonban ez sem riasztja vissza, véleménye szerint így sem drága, és a technológiaváltás mindenképp költségekkel jár. Nagyon fontosnak tartja a 3D technika tesztelését, és nagyon bízik abban, hogy a három dimenziós Avatár film sikere magával vonzza a fogyasztók igényét is egy hasonló otthoni szórakozásra. Ezt követően kifejtette, hogy a Gyűrűk Ura film jeleneteit készítő Weta studió babérjaira is törnek, már képzik és keresik jövendő munkatársaikat. Ezzel együtt egy sima árukapcsolással jövőbeli játékaik minőségét is drasztikusan emelni kivánják: Guillemot szerint a jövőben drasztikusan nőni fog a játékok költségvetése, amiből szebb háttereket, animációkat, karaktereket és forgatókönyvet lehet csinálni, azonban ehhez megfelelő szaktudás is kell majd. Leszögezte, hogy a mozi felé nyitással együtt külső cégeket is bevonnak, céljuk tehát nem a forgalmazóvá válás, hanem a játékosok jobb kiszolgálása.
Ezzel együtt egészpályás letámadást indítanak: a számítógépjátékokkal együtt fog megjelenni termékeik könyv és moziváltozata is. Az eltérő nézőpontokkal mélyebb karakterformálást, gazdagabb élményeket szeretnének nyújtani. E tervek első tagjai, a könyvek már készülnek, de egy kisebb, játékon alapuló tévésorozaton is dolgoznak.
Ugyan az eseményen nem jelentettek be teljesen új márkanevet, de a vezérigazgató szerint több, nagy piaci lehetőségekkel bíró ötletük van, azonban ezeket visszatartják, mert olyan kemény a konkurencia, hogy csak erős támogatással, jól menedzselve tudják valóra váltani a bennük rejlő potenciált. A Beyond Good & Evil második részéről szólva elismerte, hogy az első rész nem hozta a várt eladási adatokat, azonban kiemelte, hogy aki megvette - és ezek közül jóval több lány volt, mint az szokásos -, az olyannyira elégedett volt vele, hogy mégis a folytatás mellett döntöttek. Úgy véli, a piac némileg változott, nagyobb az igény az ilyen játékokra. A játékosok összetétele is kedvezőbbre fordult, azaz a kezelhetőség még egyszerübb lesz.
Yves Guillemot közölte, hogy piacukat az EA és a Take-Two által uralt sportjáték szegmensre is ki akarják terjeszteni, melyet a snowboard bajnok Shaun White leszerződtetésével remélnek megvalósítani. Az újgenerációs konzolokról szólva kiemelte, hogy a helyzetet hasonlónak látja, mint korábban az Xbox - PS2 harcot, azaz ma is mindkét konzolra (Xbox 360, PS3) fejlesztenek. Jövőre 900 új munkatársat szerződtetnek, és az állások egy részét kisebb cégek felvásárlásával tervezik betölteni.
A világpiacot nézve Yves Guillemot cégét harmadiknak tartja, forgalmuk 5 százaléka jön Japánból és Ázsiából, fele Európából, 45 százaléka pedig az Egyesült Államokból. A terjeszkedéshez véleménye szerint csak jó minőségű játékokra van szükség: egy 10-15 millió példányban elkelő termék ugyanannyit hoz, mint egy 1-2 milliárd dollárt érő vállalat teljes nyeresége. Éppen ezért koncentrálják erőforrásaikat, vágnak bele a mozistudió létrehozásába és egyéb dolgokba. Guillemot több időt és pénzt akar játékaikra fordítani, mint a konkurencia, és mindent meg kíván tenni annak érdekében, hogy biztosítsa a fejlesztőknek a megfelelő erőforrásokat, hogy eséllyel szállhassanak harcba versenytársaikkal.