Gyurkity Péter

Augusztusban csökkenhet az Xbox 360 ára

Amerikai forgalmazók által közzétett árcímkékre hivatkozva állítja néhány forrás, hogy augusztusban csökkenni fog a konzol ára. Hivatalos információ még mindig nem jelent meg erről.

A Joystiq weboldal cikkében olyan nagy forgalmazókra hivatkozik, mint a Circuit City, a Target és a Best Buy, amelyek a jelek szerint már az augusztusi akcióra készülnek. Az itt megjelent fotók szerint ugyanis a Microsoft 50 dollárral, 400-ról 350-re csökkentené az Xbox 360 árát, dacára annak, hogy korábban minden ilyen eshetőséget azonnal tagadtak.

A közeli árcsökkentésről szóló pletykák még július elején erősödtek fel. Akkor többek között arról esett szó, hogy az alap változat ára 250, a prémiumé pedig 350 dollárra csökken, míg az új elit verzió foglalja el a prémium korábbi szintjét, vagyis 400 dollárt. Ezt a hírt azonban Redmond folyamatosan cáfolta, leszögezve, hogy a közeljövőben nem terveznek semmilyen árcsökkentést. Viszont a hónap közepén a vállalat részéről elhangzott egy olyan nyilatkozat, miszerint meg kell találniuk a legmegfelelőbb árszintet a konzol számára, a részletekről azonban ezt követően sem beszéltek.

Márpedig árcsökkentésre egyre inkább szükség lenne, hiszen a Sony ezen a nyáron több alkalommal is átalakította kínálatát, és jóllehet ez kizárólag az Egyesült Államokra vonatkozott, a keresletet sikerült némileg felélénkíteni. Mindeközben pedig a Wii ellenállás nélkül nyomul tovább előre, és egyre több területen talál otthonra, messze túlszárnyalva a két nagyobb testvér eredményeit. A Microsoftnak tehát előbb-utóbb lépnie kell, ha versenyben akar maradni.

Hivatalos információ továbbra sem jelent meg az esetleges csökkentésről. A nagy forgalmazóknál látott címkék azonban arra utalnak, hogy még a nyár vége előtt meglesz a válasz a találgatásokra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #59
    Vannak már játékok, amik 2, sőt egyesek 4 magot is ki tudnak használni. Ezek mindegyike egyszerre végez a magokon főleg grafikai előkészítést, és némi fizikát. Továbbá bejelentettek már néhány játékot, amik úgy osztják fel a magokat, hogy mindegyiknek más feladatot szánnak.

    Persze, a GPU is besegíthet, de nem tud mindent, amit egy CPU, így egyedül nem boldogul.

    Egy grafika-intenzív játéknál továbbra sem nagyon fog működni a full natív 1090p, akármilyen jól optimizálnak. De nrm is ez volt a kérdés, hanem maga a támogatás, ami megvan.
  • BiroAndras #58
    "De igencsak jön befelé a fizika és az AI."

    Egyelőre még a 2 magot se használják ki, és már van 4 mag is. Meg ott a GPU, az is besegíthet.A probléma jelenleg nem a HW gyengesége, hanem az, hogy még nem tudtak túllépni az egyszálú progamozáson.

    "És állítólag néhány játék támogatja is"
    "trükköznek kicsit, pl. 960x1080p-ből húzzák szét."

    Tehát még nem igazán működik a dolog. PC-n gond nélkül megy a HD egy közepes konfigon, és már a moncsi se drága hozzá. Mire a konzolokon beérik a full HD, addigra PC-n már a felső kategória túllép rajta. Én pl. most is 1600x1200-ban játszom, ami kb. ugyanannyi pixel, mint az 1920x1080. És a vas bírna jóval többet is, csak a hozzá való monitor még kicsit drága.
  • dez #57
    "A játékoknál nem a CPU az elsődleges."
    Jelenleg. De igencsak jön befelé a fizika és az AI.

    "Elméletben annyi, de gyakorlatban még nem tudják kihasználni."
    Az Xbox360-nál kezdetben le volt tiltva az 1080p (vagy valami egyéb kavarás volt vele, állítólag nem támogatta a HW-es scaler, aztán egyszercsak varázsütésre - egy firmware frissítés hatására - már igen). És állítólag néhány játék támogatja is (natívan, nem upscale-ben) az 1080p-t!
    A PS3 meg eleve támogatta. (Az más kérdés, hogy a legtöbb játék úgy kicsit lassú lenne, ezért trükköznek kicsit, pl. 960x1080p-ből húzzák szét.)
  • BiroAndras #56
    "Esetleg az xbox360-nál, bár annak CPU-ja is elég erős SIMD-ben."

    A játékoknál nem a CPU az elsődleges.

    "Hogy fejlesztesz te játékokat konzolra, ha még azt sem tudod, hogy 1920x1080 a maximum?"

    Elméletben annyi, de gyakorlatban még nem tudják kihasználni.
  • BiroAndras #55
    "Csak PC-s mértékkel mérve. Viszont egyre jobban optimizálnak."

    Az optimalizálással egy ideig szintentartják, de csak egy ideig. És vannak olyan limitációk, amin nem segít az optimalizálás. Pl. felbontásban még most is a jobb PC-k vezetnek.
  • adam first #54
    Kedves Bertino, ha valamihez nem értesz és analfabéta vagy hozzá akkor kérlek, ne reklámozd. Másik meg, pofázik itt egy olyan ember a fórumon, akinek a nagy játékélményt egy rakás szar Driver4 nyújtja, kb. másféléves grafikával, csak elmondanám, hogy a konzolosok nagy része már 2006 februárjában hozzá juthatott az új GTA klónhoz. Te meg vered magad itt egy 1,5 éves játékra, aminek a grafikája kb. egy 3-4 éves TPS-hez hasonlítható, de azért a PC a menő. Mondom, ha valamihez hülye vagy elnézzük neked, csak kérlek ne reklámozd.
  • dez #53
    8-10
  • dez #52
    Csak épp itt nem 2 magosokról beszélünk, amiknek elég a 80-10 GB/s, hanem 8+...

    "Számítási teljesítményben meg megint csak elméletben gyorsabb :)"
    Szerencséd, hogy ott van az a ":)", mert ez egy butaság.

    "Videochipben meg jóval gyengébb a ps3, és hát manapság ez számít a legjobban."
    Jóval gyengébb? Minél? A mai átlag-PC-nél nem éppen. És itt sokkal jobban lehet optimizálni (és csinálják is), mert mindig ugyanaz a HW, nem úgy kell megírni mindent, hogy 1000-féle konfigon is elfogadhatóan fusson. És hát valójában nem ez számít a legjobban. :)
  • Sanyix #51
    "A PS3 Celljéhez matematikai számítási teljesítményben és memóriasávszélességben közel sincs egy mai 4-magos proci."

    Mit számít a memóriasávszélesség? AMD procik integrált memóriavezérlője is nagyobb memóriasávszélességet ad, mint a core2 nem integráltja, mégis a core2 vezet teljesítményben, szal a memóriasávszél nem igazán kell.
    Számítási teljesítményben meg megint csak elméletben gyorsabb :)
    Videochipben meg jóval gyengébb a ps3, és hát manapság ez számít a legjobban.
  • dez #50
    "évekig nem változik a hardver, de közben el is avul"
    Csak PC-s mértékkel mérve. Viszont egyre jobban optimizálnak.

    "Egy erősebb PC már most jobb"
    Esetleg az xbox360-nál, bár annak CPU-ja is elég erős SIMD-ben. A PS3 Celljéhez matematikai számítási teljesítményben és memóriasávszélességben közel sincs egy mai 4-magos proci. Kb. egy 16 magos fogja elérni, ami még odébb van.

    "míg konzolon az 1280x720 a maximum"
    Hogy fejlesztesz te játékokat konzolra, ha még azt sem tudod, hogy 1920x1080 a maximum?