Gyurkity Péter
Vezet a Blu-ray az optikai háborúban
Az eladások tekintetében a később rajtoló Blu-ray már megelőzte riválisát, a különbség pedig tovább növekedhet. A siker kulcsa - ahogy az várható volt - a Sony és annak új konzolja a PlayStation 3.
A legutóbbi felmérések szerint a Blu-ray kiadványok jóval gyorsabban kelnek el, mint a HD DVD formátumra építő riválisaik, a különbség pedig folyamatosan növekedni látszik. Erre utal a Nielsen VideoScan tanulmánya, amely kiemeli, hogy január első hetében minden 100 eladott Blu-ray filmre mindössze 47 HD DVD kiadvány jutott, a második hét során pedig ez a szám lecsökkent 38-ra. Mindez azt jelenti, hogy a nagyobb kapacitást nyújtó szabvány csaknem háromszor népszerűbb a vásárlók körében és míg a HD DVD többnyire stagnál, illetve lassabb ütemben terjed, a kék lézerről elnevezett vetélytársa repülőrajtot vett.
A Fox saját felmérése az eladásokról
Ami a lejátszók számát illeti, a Toshiba és a Thompson összesen 175 ezer példányt szállított le a tavalyi évben. Ez nem túl nagy szám, de még mindig meghaladja a konkurens tábor eredményét, amely jóval magasabb áraival egyelőre nem tudta megmozgatni a nagy tömegek fantáziáját. Ott van azonban megerősítésként a PlayStation 3, amelyből viszont egyedül az Egyesült Államokban egymillió darabot adtak el 2006 végéig, Japánban és a Távol-Keleten általában pedig további százezrek találtak gyorsan gazdára. Így már érthető a Blu-ray előnye, hiszen ezzel még a Toshiba sem tud versenyre kelni, igaz, a Sonynak súlyos összegekbe kerül a konzol eladása.
A japán óriás ráadásul különböző kedvezményekkel igyekszik népszerűsíteni a optikai formátumot. A PS3 konzolok egy része mellé ingyen játékot, vagy kupont adnak, ez utóbbiért pedig választhatunk egy filmet a lassan bővülő kínálatból. Mindez természetesen tovább növeli az eladásokat és bár konkrét bevétel nem származik az akcióból, hosszú távon igencsak kifizetődő lehet majd.
A filmstúdiók szintén igyekeznek saját adataikkal igazolni döntésüket. Ezek közé tartozik a 20th Century Fox, amely szerint január elejére már 3,5-szeresre nőtt a Blu-ray előnye, a különbség pedig egyre nő.
A legutóbbi felmérések szerint a Blu-ray kiadványok jóval gyorsabban kelnek el, mint a HD DVD formátumra építő riválisaik, a különbség pedig folyamatosan növekedni látszik. Erre utal a Nielsen VideoScan tanulmánya, amely kiemeli, hogy január első hetében minden 100 eladott Blu-ray filmre mindössze 47 HD DVD kiadvány jutott, a második hét során pedig ez a szám lecsökkent 38-ra. Mindez azt jelenti, hogy a nagyobb kapacitást nyújtó szabvány csaknem háromszor népszerűbb a vásárlók körében és míg a HD DVD többnyire stagnál, illetve lassabb ütemben terjed, a kék lézerről elnevezett vetélytársa repülőrajtot vett.
A Fox saját felmérése az eladásokról
Ami a lejátszók számát illeti, a Toshiba és a Thompson összesen 175 ezer példányt szállított le a tavalyi évben. Ez nem túl nagy szám, de még mindig meghaladja a konkurens tábor eredményét, amely jóval magasabb áraival egyelőre nem tudta megmozgatni a nagy tömegek fantáziáját. Ott van azonban megerősítésként a PlayStation 3, amelyből viszont egyedül az Egyesült Államokban egymillió darabot adtak el 2006 végéig, Japánban és a Távol-Keleten általában pedig további százezrek találtak gyorsan gazdára. Így már érthető a Blu-ray előnye, hiszen ezzel még a Toshiba sem tud versenyre kelni, igaz, a Sonynak súlyos összegekbe kerül a konzol eladása.
A japán óriás ráadásul különböző kedvezményekkel igyekszik népszerűsíteni a optikai formátumot. A PS3 konzolok egy része mellé ingyen játékot, vagy kupont adnak, ez utóbbiért pedig választhatunk egy filmet a lassan bővülő kínálatból. Mindez természetesen tovább növeli az eladásokat és bár konkrét bevétel nem származik az akcióból, hosszú távon igencsak kifizetődő lehet majd.
A filmstúdiók szintén igyekeznek saját adataikkal igazolni döntésüket. Ezek közé tartozik a 20th Century Fox, amely szerint január elejére már 3,5-szeresre nőtt a Blu-ray előnye, a különbség pedig egyre nő.