Berta Sándor

Kérdéses a Microsoft Blu-ray támogatása

Stephen McGill brit Xbox-menedzser egy interjúban feltette azt a kérdést, hogy kinek van szüksége a Blu-rayre? Az elemzők ennek ellenére úgy vélik, a Microsoft egyelőre nem hátrál ki a szabvány mögül.

Továbbra sem igazán érdeklődik a redmondi konszern a Blu-ray formátum iránt. Ezt támasztják alá Stephen McGill brit Xbox-menedzser szavai is, aki az xbox360achievements játékportálnak úgy nyilatkozott: "Voltaképpen kinek van szüksége a Blu-rayre? Az emberek átugorják ezt a formátumot és a DVD-kről inkább közvetlenül a digitális letöltésekre és a streaming-ajánlatokra váltanak."

Az elemzőket kétségtelenül nem lepték meg a szakember szavai. Richard Cooper, a ScreenDigest munkatársa például kijelentette: "A HD-streamingek és a letöltések kétségkívül egyre népszerűbbek lesznek. Hosszú út vezet ugyanakkor a fizikai adattárolóktól a kizárólag digitális médiahasználatig. A hiányzó szélessávú infrastruktúrák mellett - amelyek komoly befektetéseket igényelnek -, sok fogyasztó csak lassan barátkozik meg az új médiahasználattal. Egy Blu-ray lemez egy nagy értékű termék. Éppen ezért sokan vásárolnak ajándékként fizikai lemezeket, mivel egyszerűen nagyobb élményt jelentenek, mint egy személytelen iTunes-ajándékutalvány."

Az elemző nem hiszi, hogy hamarosan leáldozna a Blu-ray korszaka, hiszen elég csak a 3D-s megjelenítésre gondolni, amely hatalmas adatmennyiséget képes felemészteni és ráadásul problémás a streaming-megoldások esetében. A Sony arra számít, hogy a 3D-s megjelenítés új lendületet adhat a játékiparnak. A japán óriáscég ezért is adta ki néhány nappal ezelőtt azt a szoftverfrissítést, amely 3D-s képességekkel ruházza fel a Blu-ray kompatibilis PlayStation 3 konzolját. A redmondi társaság azonban más utat választott.

"Már a HD-DVD támogatásának idején is a Microsoft inkább a tartalmakhoz való online hozzáféréseket favorizálta a HD-DVD-vel szemben. Ettől függetlenül nem lehet azt mondani, hogy a vállalat a jövőbeli konzolgenerációiban nem fog alkalmazni Blu-ray meghajtókat, de tény: eddig is jól megvoltak a HD- vagy a Blu-ray korongok nélkül. A Blu-ray még koránt sem halott, sőt, a piaci növekedés mind a meghajtók, mind a lemezek tekintetében felülmúlja az előzetes várakozásokat. Ha az ember látta a Halo 3 premierjén a boltok előtt kígyózó sorokat, akkor abból indulhatunk ki, hogy a fizikai adathordozók és a megvásárlásukhoz társuló élmények még nem mentek ki a divatból" - hangsúlyozta Jim Bottons, a Futuresource-Consulting cég igazgatója.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Szefmester #18
    Most hogy a ps3-at is sikeresen feltörték, és szép lassan azt is megoldják hogy a 4GB+ méretű fileokat tartalmazó játékok is menjenek a külső vinyóról (felmásolva a belsőre már most is megy) kezd majd jobban elterjedni, hiszen azoknak akiket eddig csak a warez vonzott a x360nál most már választhatják az "erősebb" gépet is.

    Ott a Move, azok akik csak az irányítás miatt vettek Wii-t most már áttérhetnek a PS3 HD világába. Személy szerint a Kinect-et alkalmatlannak tartom komolyabb játékok irányítására plusz vezérlő nélkül. A move féle megoldás pedig már "bizonyított" a Wii-n.

    Nekem a második lemez behelyezése is problémás, pláne annak beolvastatása.. hiszen alatta van az első lemez.. de félre a tréfát, nekem sem probléma a sokadik lemez behelyezése, ha azt nem kell csak azért cserélgetni mert egy másik pályára léptem át és vissza akarok menni az előzőre.
  • Major #17
    Az M$ azért most nem sokkal tart előrébb, mint az X-box érában.

    -Végül is egy olyan piacon van jelen, ahol a Sony azt hitte, hogy soha sem akasztják meg a bajszát.

    Japán piac továbbra is dögkút...

    -Felesleges róla beszélni, Japánok maradnak mindig a hazainál.

    Tény, hogy a multiplatformoknál viszont más a helyzet. Ott az X360 könnyebb programozhatósága

    -Végül is összekötöd a PC-vel és fejleszthetsz is. Evvel szemben PS3 fejlesztői kitet láttál már? Még egy plusz gép és nem kevés dollár hogy belekezdj, akár hobbifejlesztőként is.

    Pro: PS3-ben erősebb a vas így előbb utóbb a programozók szebb összhatást hoznak ki a történetből.
    Kontra: Xbox könnyű chippelés, a Microsoft szemet huny e felett, hiszen vegyük csak a hazai piacot kinek van pénze 20 ezer Ft-os Játékra.

    Személyes meggyőződésem, hogy a BD erőltetésébe bukott bele először Sony, én bízok a korongos tárolás lassú halálában.

    Bár ettől függetlenül nekem okoz problémát esetleg 5db duplarétegű dvd behelyezése sem.

    De, ne feledkezzünk meg mondjuk arról sem, hogy a Halo: Reach megjelenése jelentős hátszelet adott az Xbox 360-nak: gyakorlatilag megduplázódtak a konzoleladások a játék piacra dobását követően.

    És itt a Kinect...

    Én a verseny párti vagyok :) De az egyszerű szegíny parasztgyereknek drága a PS3 és főleg a hozzá vehető játékok :)
  • Szefmester #16
    Ellenben az érvei jogosak. :)
  • Major #15
    ... ezért valljuk be NEXUS6 te marhára nem vagy pártatlan
  • Sir Ny #14
    Mennyibe kerül egy 50 GB-s SD kártyát legyártani? Mert egy BD korongot adattal tele kb 30 Ft.
  • keysersoze #13
    Gyári játékokhoz meg igazán hzasználhatnának már SD kártyát. Kisebb, jobb.
  • keysersoze #12
    Nem sztríming fosra váltanak az emberek, hanem TB-os vinyókra. Mert nem hülyék.
  • NEXUS6 #11
    Hááát...

    Az M$ azért most nem sokkal tart előrébb, mint az X-box érában. Japán piac továbbra is dögkút, Európában a majdnem 1,5 évvel később kiadott PS3 mögé került. Amerikában viszont vastagon a Sony előtt van ez tény.
    Exkluzívok. Azért az trend volt eddig is, hogy generációról generációra az PS exkluzívok csúsztak át szépen multiplatformmá, Crash, Spyro, MGS...
    Azonban a Sony kénytelen volt lépést váltani, és ma már fossák a fejlesztő stúdiói a Sony exkluzív anyagokat. És bizony minőségben általában a Boxos anyagokat hasonlítják hozzájuk, és nem fordítva.

    Tény, hogy a multiplatformoknál viszont más a helyzet. Ott az X360 könnyebb programozhatósága, a PC felé átjárhatóság miatt a programok minőségében az X360 vezet.
    Azonban ennek ellenére, hogy zsákutca lenne a cell, azt megkérdőjelezném. Jelenleg a PC szinten még mindig a 2-4 magra történű többszálú programozást tanulgatják az emberek, a cell-ben ehhez képest 2X annyi mag van, aki ezt megtanulja kezelni, annak nem fog nehézséget okozni már a PC-ken is ugyan ezt megcsinálni. A cell speciális SPU-i viszont hajaznak a GPU-kra is, erre is van már példa, hogy a GPU-k bekerüljenek a CPU-k mellé. A cell megelőzte a korát a részmegoldásokban esetleg a trendek végül másfelé fordultak, vagy kénytelenek voltak olyan korlátokat a beépíteni, ami az akkori technikai fejlettségből fakadt. De aki már pár éve cell-re programozgat, az lassan már PC-ken is hasznosíthatja a tudását.

    Mi okoz nagy visszacsúszást a Sony-nak? Az Xbox előretörése? Hát nem igazán, mert erről azért nem nagyon beszélhetünk, az első generációból 3 év alatt eladtak kb 25 milkót, az x360-ból 5 év alatt kb 40 milliót, ami nem kiugróan jobb adat. A PS3 számára az a gond inkább, hogy a Nintendo ebben a generációban a mainstream, csúcstechnikát alkalmazó konzolokról leválasztotta az un casual réteget. A casual az előző generációban PS2-őzött, az X360 kiadása idején sem mozdult meg különösebben, de aztán rácuppant a Wii-re. A Sony vezetősége meg az első időkben csak nézett nagy manga szemekkel széttárt karokkal.

    A PS4-ről amit hallani, hogy nem egy amúgy zseniális ember fogja a kisujjából kiszopni, mint a PS3-at Kutaragi, hanem már vastagon folyik a tervezés a játékfejlesztők bevonásával. Nem fognak zsákbamacskát kapni, talán a hardver megtanulása sem vesz így majd annyi időt igénybe, mint a PS3 esetén.

    Ha esetleg a köv Xbox visszatér az x86 kompatibilis procik világába, akkor ugyan olyan gondban lesz, mintha a Sony elhagyja a cellt. A kompatibilitás az első években számít, talán akkor sem annyira, mint gondoljuk. A HC játékosnak, úgy is megvan az előző generációs konzolja, az új belépők sem azért döntenek az adott konzol mellett, mert az előző generációs játékokkal akarnak játszani.
  • Yv@n #10
    "Így a M$-nek van egy visszaszoruló félben levő konzolja, és kb 5 éve kűzd az online tartalomszolgáltatás elterjesztéséért, nagyjából hiába."

    Így is lehet nézni, de...
    Az ms az első generációval helyet szerzett magának a nappaliban. A második generációval már ott tart, hogy a sonynak kell kapaszkodnia hozzá.
    Eközben a sony az exklúzív címei egy részét elbukta, multiplatform lett pár korábbi méretes húzócíme.

    Ha nem csesznek el valamit nagyon durván a következő generáció váltásnál, akkor a sonynak eléggé főhet a feje. Eleve para, hogy mint kiderült a cell zsákutca, következő generációban kilőve, szóval ezzel esélyes hogy a ps4 sem lesz ps3 kompatibilis, ha msnek van egy csepp esze, ezt erősen kihasználja...aztán persze láttunk már durva bénázást ms részről, szóval még van remény :D
  • duke #9
    A blurej eddig sem volt tul nepszeru, de most, hogy mar masolhato, szerintem hivatalosan is vege.
    Másolhatóvá váltak a Blu-ray lemezek
    Azert erdekes az a szerencsetlenkedes amit evek ota csinalnak a blurejjel, kivancsi lennek a vegere.