Specker Balázs
8 millióan a WoW-on
A World of Warcraft multiplayer játék-közösség már több mint 8 millió előfizetőt tudhat magáénak.
A franchise hét különböző nyelven érhető el, a játékot pedig négy földrészen játsszák. 2004-es amerikai indulása óta a legnépszerűbb MMORPG-vé nőtte ki magát. Az előfizetés-alapú videójáték-üzlet életképességét mi sem példázza jobban, minthogy a Blizzard Entertainment bejelentette, a World of Warcraft előfizetőinek száma átlépte a 8 milliós határt. A fejlesztő szerint terméküknek már több mint 2 millióan hódolnak az USA-ban, Európából pedig legalább 1,5 millió játékos vesz részt a küzdelmekben. A ranglistát azonban toronymagasan Kína vezeti a maga 3,5 millió felhasználójával.
"Örömmel tölt el minket, hogy a World of Warcraft közössége a játék indulása óta folyamatosan emelkedik. A World of Warcraft: The Burning Crusade kiegészítés révén alig várjuk, hogy újabb játékosokat üdvözölhessünk Azerothban, és hogy még több minőségi tartalmat biztosítsunk közösségünk legnagyobb megelégedésére" - mondta Mike Morhaime, a Blizzard Entertainment elnöke és társalapítója. A Morhaime által említett kiegészítőcsomag egy teljesen új kontinenssel bővíti majd a WoW térképét. A nagyobb terület mellett új játszható fajok, küldetések, tehetségek, képességek, foglalkozások, útvesztők illetve teremtmények is elérhetőek lesznek.
Michael Cai, a Park Associates vezetője elemzője szerint ugyan a játékosállomány folyamatos bővítése továbbra is fontos lesz a Blizzard számára, ám a jelenlegi 8 milliós bázis megtartása is igazi kihívást jelenthet majd nekik. "Rengeteg vállalat - még ha pillanatnyilag nem is érdekelt a játékiparban - szemtanúja a WoW sikerének, és azon tűnődik, vajon milyen hasznot húzhat a formátum iránt támadt keresletből. Azt elemzik, miként ültethetik át saját üzletükbe a WoW sikerét, melyet az oldal a kiskereskedelmi út helyett saját előfizetős szolgáltatásával ért el" - vázolta föl a helyzetet Cai a TechNewsWorld oldalán.
A franchise hét különböző nyelven érhető el, a játékot pedig négy földrészen játsszák. 2004-es amerikai indulása óta a legnépszerűbb MMORPG-vé nőtte ki magát. Az előfizetés-alapú videójáték-üzlet életképességét mi sem példázza jobban, minthogy a Blizzard Entertainment bejelentette, a World of Warcraft előfizetőinek száma átlépte a 8 milliós határt. A fejlesztő szerint terméküknek már több mint 2 millióan hódolnak az USA-ban, Európából pedig legalább 1,5 millió játékos vesz részt a küzdelmekben. A ranglistát azonban toronymagasan Kína vezeti a maga 3,5 millió felhasználójával.
"Örömmel tölt el minket, hogy a World of Warcraft közössége a játék indulása óta folyamatosan emelkedik. A World of Warcraft: The Burning Crusade kiegészítés révén alig várjuk, hogy újabb játékosokat üdvözölhessünk Azerothban, és hogy még több minőségi tartalmat biztosítsunk közösségünk legnagyobb megelégedésére" - mondta Mike Morhaime, a Blizzard Entertainment elnöke és társalapítója. A Morhaime által említett kiegészítőcsomag egy teljesen új kontinenssel bővíti majd a WoW térképét. A nagyobb terület mellett új játszható fajok, küldetések, tehetségek, képességek, foglalkozások, útvesztők illetve teremtmények is elérhetőek lesznek.
Michael Cai, a Park Associates vezetője elemzője szerint ugyan a játékosállomány folyamatos bővítése továbbra is fontos lesz a Blizzard számára, ám a jelenlegi 8 milliós bázis megtartása is igazi kihívást jelenthet majd nekik. "Rengeteg vállalat - még ha pillanatnyilag nem is érdekelt a játékiparban - szemtanúja a WoW sikerének, és azon tűnődik, vajon milyen hasznot húzhat a formátum iránt támadt keresletből. Azt elemzik, miként ültethetik át saját üzletükbe a WoW sikerét, melyet az oldal a kiskereskedelmi út helyett saját előfizetős szolgáltatásával ért el" - vázolta föl a helyzetet Cai a TechNewsWorld oldalán.