Gyurkity Péter
A mobilos játékok felé fordul az EA
Ebben látják a jövőt, a lépés pedig egy sikeres fejlesztő felvásárlását eredményezi.
Az Electronic Arts neve gyakorlatilag minden, a videójátékok iránt érdeklődő felhasználó számára ismerős, a céget nagyon nem kell bemutatni, hiszen olyan sorozatok fűződnek hozzájuk, mint a FIFA, a Battlefield, vagy akár a Madden NFL. A cég most egy másik stúdió felvásárlását jelentette be, ezzel pedig jóval erősebben fordulnak a mobilos játékok szegmense felé.
A hivatalos bejelentésben arról olvashatunk, hogy a GLU Mobile megszerzéséről döntöttek a közelmúltban, ennek eredményeként pedig a céget egy méretes, 2,1 milliárd dollárra rúgó tranzakció keretében szerzik meg, ami azért is érdekes, mert ez az összeg csaknem egyharmaddal nagyobb, mint a célpont néhány nappal korábbi piaci kapitalizációja. A hírre mindkét részvény árfolyama növekedést mutatott, ennél azonban számunkra fontosabb, hogy egy olyan sikeres szereplőt integrálnának a cégbe, amely hozzájuk hasonlóan szép számokat tud felmutatni.
Az EA saját pénzügyi jelentésében nemrég 1,67 milliárdos bevételről és 346 milliós profitról számolt be, a GLU ehhez képest jóval kisebb adatokat közölt, viszont ezek is szép trendet vázolnak fel, hiszen a 141 milliós bevétel 32 százalékos, a 20,4 milliós profit pedig 129 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi állapothoz képest. Az EA számára elsősorban a népszerű címek birtoklása számít a legfontosabb fejleménynek, ezzel kapcsolatban kiemelik a mobilos szegmensben elért gyors növekedési rátát, valamint a 300 GLU-alkalmazott átemelését, amivel az erre a területre koncentráló divízió már 500 fejlesztőre támaszkodhat majd.
A jövőben tehát a Design Home, a Covet Fashion, illetve az MLB Tap Sports Baseball az EA fejlesztéseként lesz jelen a piacon, ezekhez további alkotások sorakoznak majd fel, amint lezárul a tranzakció.
Az Electronic Arts neve gyakorlatilag minden, a videójátékok iránt érdeklődő felhasználó számára ismerős, a céget nagyon nem kell bemutatni, hiszen olyan sorozatok fűződnek hozzájuk, mint a FIFA, a Battlefield, vagy akár a Madden NFL. A cég most egy másik stúdió felvásárlását jelentette be, ezzel pedig jóval erősebben fordulnak a mobilos játékok szegmense felé.
A hivatalos bejelentésben arról olvashatunk, hogy a GLU Mobile megszerzéséről döntöttek a közelmúltban, ennek eredményeként pedig a céget egy méretes, 2,1 milliárd dollárra rúgó tranzakció keretében szerzik meg, ami azért is érdekes, mert ez az összeg csaknem egyharmaddal nagyobb, mint a célpont néhány nappal korábbi piaci kapitalizációja. A hírre mindkét részvény árfolyama növekedést mutatott, ennél azonban számunkra fontosabb, hogy egy olyan sikeres szereplőt integrálnának a cégbe, amely hozzájuk hasonlóan szép számokat tud felmutatni.
Az EA saját pénzügyi jelentésében nemrég 1,67 milliárdos bevételről és 346 milliós profitról számolt be, a GLU ehhez képest jóval kisebb adatokat közölt, viszont ezek is szép trendet vázolnak fel, hiszen a 141 milliós bevétel 32 százalékos, a 20,4 milliós profit pedig 129 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi állapothoz képest. Az EA számára elsősorban a népszerű címek birtoklása számít a legfontosabb fejleménynek, ezzel kapcsolatban kiemelik a mobilos szegmensben elért gyors növekedési rátát, valamint a 300 GLU-alkalmazott átemelését, amivel az erre a területre koncentráló divízió már 500 fejlesztőre támaszkodhat majd.
A jövőben tehát a Design Home, a Covet Fashion, illetve az MLB Tap Sports Baseball az EA fejlesztéseként lesz jelen a piacon, ezekhez további alkotások sorakoznak majd fel, amint lezárul a tranzakció.