Specker Balázs
Az Universal az ingyenletöltésre szavaz
Az Universal Music Group bejelentette, hogy egy letöltőoldalon ingyenesen elérhetővé teszi lemezeit. A két évre szóló megállapodás óriási előrelépést jelent, hiszen végre úgy tűnik, a zeneipar nem ártó tényezőként tekint az internetre.
A New York-i SpiralFrog közleménye szerint oldaluk a letöltések alatt lejátszott reklámokból reméli bevételeit. Az Universal művészei - többek között Mariah Carey, Eminem, a U2, valamint Kanye West - mellett a SpiralFrog a Sony BMG-vel, az EMI-jal, illetve a Warner Music-kal is hasonló megállapodást tervez - írja az LA Times. "Tényleg ígéretes, hogy a lemezkiadók a méltatlankodás helyett komolyan elkezdtek gondolkodni azon, hogy a 21. században vajon honnan jutnak majd bevételhez" - ismertette a helyzetet Aram Sinnreich, a Radar Research média és technológiai tanácsadó cég munkatársa.
A világ legtöbb lemezét értékesítő Universal Music és a SpiralFrog kötetett egyezség jól tükrözi, ahogy a szórakoztatóipar új bevételi forrásokat keres, miközben az internet újraírja a terjesztés és a marketing törvényeit. "Egészen addig nincs semmi bajunk azzal, ha valaki egymillió CD vesz tőlünk, majd ingyen elosztogatja az utcasarkon amíg mi megkapjuk a pénzüket" - szemléltette a helyzetet Larry Kenswill, az Universal Music digitális-médiáért felelős vezérigazgatója a Soundgenerator oldalán.
A kiadó egyenesen a SpiralFrogtól kapja majd a számok után járó összeget, illetve a hirdetésekből befolyt bevételek bizonyos százalékát. A tervek szerint még az idén beindítanák a szolgáltatást. A felhasználók a letöltött nótákat merevlemezre vagy hordozható lejátszóikra is lementhetik, ám CD-re nem tudják kiírni őket. A letöltésekhez legalább havonta egyszer további reklámokért is fel kell majd keresniük a SpiralFrog oldalát. A SpiralFrogról átlagosan 90 másodpercbe kerül majd letölteni egy dalt, ami azért jóval tovább tart az iTunes zenebolt 15-20 másodperces "kézbesítési idejénél", igaz ez utóbbi nem mindenhol - többek között nálunk sem - elérhető még, és pénzbe is kerül.
A New York-i SpiralFrog közleménye szerint oldaluk a letöltések alatt lejátszott reklámokból reméli bevételeit. Az Universal művészei - többek között Mariah Carey, Eminem, a U2, valamint Kanye West - mellett a SpiralFrog a Sony BMG-vel, az EMI-jal, illetve a Warner Music-kal is hasonló megállapodást tervez - írja az LA Times. "Tényleg ígéretes, hogy a lemezkiadók a méltatlankodás helyett komolyan elkezdtek gondolkodni azon, hogy a 21. században vajon honnan jutnak majd bevételhez" - ismertette a helyzetet Aram Sinnreich, a Radar Research média és technológiai tanácsadó cég munkatársa.
A világ legtöbb lemezét értékesítő Universal Music és a SpiralFrog kötetett egyezség jól tükrözi, ahogy a szórakoztatóipar új bevételi forrásokat keres, miközben az internet újraírja a terjesztés és a marketing törvényeit. "Egészen addig nincs semmi bajunk azzal, ha valaki egymillió CD vesz tőlünk, majd ingyen elosztogatja az utcasarkon amíg mi megkapjuk a pénzüket" - szemléltette a helyzetet Larry Kenswill, az Universal Music digitális-médiáért felelős vezérigazgatója a Soundgenerator oldalán.
A kiadó egyenesen a SpiralFrogtól kapja majd a számok után járó összeget, illetve a hirdetésekből befolyt bevételek bizonyos százalékát. A tervek szerint még az idén beindítanák a szolgáltatást. A felhasználók a letöltött nótákat merevlemezre vagy hordozható lejátszóikra is lementhetik, ám CD-re nem tudják kiírni őket. A letöltésekhez legalább havonta egyszer további reklámokért is fel kell majd keresniük a SpiralFrog oldalát. A SpiralFrogról átlagosan 90 másodpercbe kerül majd letölteni egy dalt, ami azért jóval tovább tart az iTunes zenebolt 15-20 másodperces "kézbesítési idejénél", igaz ez utóbbi nem mindenhol - többek között nálunk sem - elérhető még, és pénzbe is kerül.