SG.hu
Érdeklődnek a magyarok az online hirdetések iránt
A Magyarországon elkészített tanulmány megmutatta, hogy a magyar felhasználók 84% bevallottan ráklikkel az online hirdetésekre.
A Gemius SA nemzetközi Internet kutatóintézet kutatást végzett a magyar piacon az internet-felhasználók online hirdetésekkel kapcsolatos attitűdjéről. A kutatást a Gemius és partnerei folytatták hét különböző európai országban: Csehországban, Lengyelországban, Litvániában, Magyarországon, Romániában, Szlovákiában és Ukrajnában. Magyarországon a Gemius az AdHoc tanulmányt a Sanoma Budapesttel együttműködve készítette el.
A tanulmány bebizonyította, hogy Magyarországon az internetfelhasználóknak többnyire pozitív a véleményük az Interneten megjelenő hirdetésekkel kapcsolatban. A kutatás folyamán sikerült megfigyelni, hogy hogyan reagálnak a felhasználók az online reklámokra, illetve, hogy milyennek tartják azokat a cégeket, amelyek az interneten hirdetnek. A válaszadók a kutatás során értékelték a különböző kreatív formátumokat, és kiválasztották azokat, amelyeket a legjobban ismernek, kedvelnek.
A válaszadók 67%-a elfogadja az online hirdetéseket, amelynek köszönhetően ingyenesen hozzáférhetnek a weboldalakhoz. Mindössze 4%-uk fizetne inkább, hogy olyan oldalakhoz férjen hozzá, ahol nem találkozik reklámokkal.
Melyik alábbi állítással ért egyet?
Az internet-felhasználók 84%-a bevallottan ráklikkel az online hirdetésekre, mi több, a válaszadók 39%-a időnként - miután találkozott a hirdetéssel az Interneten - további információt keres a hirdetett termékkel/szolgáltatással kapcsolatban. 14%-uk gyakran, 3%-uk pedig mindig eszerint cselekszik. A kutatásban résztvevő felhasználók 31%-a örülne annak, ha lehetősége lenne megvásárolni a terméket egy online áruház weboldalán a hirdetésre való klikkelést követően, amely egy igen jelentős érték.
Szeretné, ha lehetősége lenne megvásárolni a hirdetett terméket egy Internetes áruház oldalán miután rákattintott a hirdetésre?
Az online kampányokkal kapcsolatos pozitív attitűd hatással van a hirdető cégek megítélésére is. A válaszadók 53%-ának véleménye szerint azok a vállalatok, amelyek az interneten hirdetnek modernek. Nem kevesebb, mint 27%-uk szerint ezek a vállalatok innovatívak, technológiailag fejlettek és dinamikusak. Ez az eredmény mutatja az internet erejét, mint brand építő medium.
Mi a véleménye azokról a vállalatokról, amelyek az Interneten hirdetnek?
A válaszadók körében a legismertebb kreatívnak a pop-up, és a szponzorált link bizonyult, melyeket a felhasználók több mint 60%-a választotta. Ezzel szemben az interstitial és a boksz típus bizonyult a legkevésbé ismertnek. A bemutatott kreatív típusok közül a válaszadók a bannert, a skyscrapert, illetve a szponzorált linket kedvelték leginkább, míg a pop-undert, a pop-upot, valamint a toplayert legkevésbé. Tehát a kevésbé "tolakodó" típusok nyerték el leginkább a felhasználók tetszését.
A tanulmány szerint az online hirdetési kampányok hatékonysága leginkább magától a hirdetett terméktől/szolgáltatástól függ, de ugyanakkor a hirdetés egyedisége is igen meghatározó (47,6%, illetve 41% válaszolt így).
A kutatás 2006. májusában folyt az interneten pop-up kérdőívek segítségével (véletlenszerű kiválasztás alapján).
A Gemius SA nemzetközi Internet kutatóintézet kutatást végzett a magyar piacon az internet-felhasználók online hirdetésekkel kapcsolatos attitűdjéről. A kutatást a Gemius és partnerei folytatták hét különböző európai országban: Csehországban, Lengyelországban, Litvániában, Magyarországon, Romániában, Szlovákiában és Ukrajnában. Magyarországon a Gemius az AdHoc tanulmányt a Sanoma Budapesttel együttműködve készítette el.
A tanulmány bebizonyította, hogy Magyarországon az internetfelhasználóknak többnyire pozitív a véleményük az Interneten megjelenő hirdetésekkel kapcsolatban. A kutatás folyamán sikerült megfigyelni, hogy hogyan reagálnak a felhasználók az online reklámokra, illetve, hogy milyennek tartják azokat a cégeket, amelyek az interneten hirdetnek. A válaszadók a kutatás során értékelték a különböző kreatív formátumokat, és kiválasztották azokat, amelyeket a legjobban ismernek, kedvelnek.
A válaszadók 67%-a elfogadja az online hirdetéseket, amelynek köszönhetően ingyenesen hozzáférhetnek a weboldalakhoz. Mindössze 4%-uk fizetne inkább, hogy olyan oldalakhoz férjen hozzá, ahol nem találkozik reklámokkal.
Melyik alábbi állítással ért egyet?
Az internet-felhasználók 84%-a bevallottan ráklikkel az online hirdetésekre, mi több, a válaszadók 39%-a időnként - miután találkozott a hirdetéssel az Interneten - további információt keres a hirdetett termékkel/szolgáltatással kapcsolatban. 14%-uk gyakran, 3%-uk pedig mindig eszerint cselekszik. A kutatásban résztvevő felhasználók 31%-a örülne annak, ha lehetősége lenne megvásárolni a terméket egy online áruház weboldalán a hirdetésre való klikkelést követően, amely egy igen jelentős érték.
Szeretné, ha lehetősége lenne megvásárolni a hirdetett terméket egy Internetes áruház oldalán miután rákattintott a hirdetésre?
Az online kampányokkal kapcsolatos pozitív attitűd hatással van a hirdető cégek megítélésére is. A válaszadók 53%-ának véleménye szerint azok a vállalatok, amelyek az interneten hirdetnek modernek. Nem kevesebb, mint 27%-uk szerint ezek a vállalatok innovatívak, technológiailag fejlettek és dinamikusak. Ez az eredmény mutatja az internet erejét, mint brand építő medium.
Mi a véleménye azokról a vállalatokról, amelyek az Interneten hirdetnek?
A válaszadók körében a legismertebb kreatívnak a pop-up, és a szponzorált link bizonyult, melyeket a felhasználók több mint 60%-a választotta. Ezzel szemben az interstitial és a boksz típus bizonyult a legkevésbé ismertnek. A bemutatott kreatív típusok közül a válaszadók a bannert, a skyscrapert, illetve a szponzorált linket kedvelték leginkább, míg a pop-undert, a pop-upot, valamint a toplayert legkevésbé. Tehát a kevésbé "tolakodó" típusok nyerték el leginkább a felhasználók tetszését.
A tanulmány szerint az online hirdetési kampányok hatékonysága leginkább magától a hirdetett terméktől/szolgáltatástól függ, de ugyanakkor a hirdetés egyedisége is igen meghatározó (47,6%, illetve 41% válaszolt így).
A kutatás 2006. májusában folyt az interneten pop-up kérdőívek segítségével (véletlenszerű kiválasztás alapján).