Gyurkity Péter

AMD: Socket AM3 tervek

Megjelentek az első információk az AMD következő asztali tokozásáról: a jelenlegi Socket AM2 alaplapok is befogadják majd az új chipeket, míg a gyártók választhatnak a DDR2 és DDR3 memóriák között.

A meglehetősen korai hírre a DigiTimes csapott le, a szokásos forrásra, vagyis a tajvani alaplapgyártókra hivatkozva. Korai, hiszen a Socket AM2 processzorok és a velük együtt megjelent alaplapok nemrég mutatkoztak be és szép lassan érkeznek a boltok polcaira. Amennyiben igaz a hír, az AMD ismét a kompatibilitásra helyezi a hangsúlyt.

A gyártóktól kiszivárgott hírek alapján ugyanis a vállalat úgy döntött, hogy megőrzi a kompatibilitást a most debütáló alaplapok és a Socket AM3 foglalatba illeszkedő processzorok között. A K8L architektúra részeként megjelenő chipeket tehát a most megvásárolható alaplapokban is használhatjuk majd, míg az új foglalattal érkező lapoknál nagy eséllyel a DDR2 és a DDR3 memóriákat támogató változatok közül is válogathatunk.


2006 kipipálva

Az integrált memóriavezérlő ugyanis mindkét szabványt kezelni fogja, így egyedül az alaplapgyártókon múlik, hogy milyen változatokat dobnak piacra termékeikből. Két megszorítás lesz: a két eltérő szabványt nem alkalmazhatjuk egyetlen alaplapon, illetve a Socket AM3 alaplapok nem kezelik majd a régebbi, AM2-es chipeket, tehát a kompatibilitás csak egyirányú.

A 2007 végén bemutatkozó K8L architektúra egy ikermagos chip formájában debütál majd, amelynek egyelőre kódnevét sem ismerjük. Az azonban tudjuk, hogy ezt követi majd a Greyhound névre hallgató 65 nanométeres négymagos változat - valószínűleg Athlon 64 X4 jelzéssel, valamint az új FX, amely a Cadiz kódnevet kapta.

Az új foglalat a HyperTransport 3.0 érkezését is jelenti, amely a sávszélesség megugrását jelenti majd - kivéve a jelenlegi alaplapoknál, hiszen itt meg kell elégednünk a jelenlegi változattal. Aki tehát teljes mértékben ki szeretné használni a K8L és a négymagos chipek nyújtotta előnyöket, az minden bizonnyal új alaplapot is vásárol majd.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • BiroAndras #100
    "Csak kíváncsi vagyok, miért elkerülhetetlen a projekt elejétől a végéig állandóan naponta együtt lenni."

    A legfontosabb, hogy oda tudjunk menni a másik gépéhez (főleg teszterek), és meg tudjuk nézni a problémát. Ez naponta többször is előfordul. ÉS ettől függetlenül is folyamatos kommunikációra van szükség, ami sokkal könnyebb személyesen.
  • BiroAndras #99
    "Képtelenség, hogy a kód és a grafika nagy része naponta többször változzon."

    Nem kell teljesen megváltoznia, elég 1 paramétert vagy valamit átírni. Nem tudom mint csinálnak a grafikusaink, de amikor frissítek, mindíg egy jó nagy halom Gfx file lejön. A kód nem változik annyit, és egyébként is kisebb.

    "otthonról dolgoztunk, csak heti 1-2 alkalommal mentünk be."

    A feladattól függ, meg a rendszer felépítésétől. Minél kevesebb a függőség, annál jobban lehet otthon dolgozni. Nálunk tipikusan nagyon nagy a függőség.

    "Ezen kívül tudok példákat, hogy játékot hasonló módon nagyrészt otthon fejlesztettek (mármint az utóbbi években is), és csak a vége felé jártak össze gyakrabban."

    Kisebb projekteknél lehet, hogy működik. Nálunk garantáltan nem, és a többi nagyobb cégnél se.

    "Csak net kell hozzá."

    És D3D képet hogy viszek át neten értelmes sebességgel?

    "És hányszor kell egy nap az egészet újrafordítani?"

    Van amikor nem kell, és van amikor akár 10x is. És persze nem lehet előre tudni.
  • dez #98
    Egyébként nem azt mondom, hogy minden körülmények között felesleges naponta bemenni. Csak kíváncsi vagyok, miért elkerülhetetlen a projekt elejétől a végéig állandóan naponta együtt lenni. Csak mert vannak, akik otthon jobban tudnak dolgozni.
  • dez #97
    "Elég sok dolog szokott változni."

    Képtelenség, hogy a kód és a grafika nagy része naponta többször változzon. :)

    "Lehet, hogy ez neked új, de ha hiba van, az bárkinél előjöhet. És milliószor könnyebb helyben megnézni és javítani a bugot, mint a saját gépeden előidézni. Arról nem is beszélve, hogy amíg nem javítod ki, a másik esetleg nem is tud dolgozni.
    Felesleges ezen vitatkoznod. Sokéves tapasztalat, hogy ezt a munkát nem lehet otthonról végezni."

    Ez azért többmindentől függ. Én az utóbbi években játékokkal nem foglalkoztam, de más hasonlóan csapatmunkás projektben voltam: otthonról dolgoztunk, csak heti 1-2 alkalommal mentünk be. Ezen kívül tudok példákat, hogy játékot hasonló módon nagyrészt otthon fejlesztettek (mármint az utóbbi években is), és csak a vége felé jártak össze gyakrabban.

    "Meg most pl. 4 gépes multit tesztelek. Ezt elég nehéz lenne otthon 1 gépen..."

    Csak net kell hozzá. :)

    "És még mindíg ott van a fordítás. 1 géppel rettenetesen lassú."

    És hányszor kell egy nap az egészet újrafordítani?
  • BiroAndras #96
    "Na, és naponta többször átírjátok az összes kódot, lecserélitek az összes grafikát, stb.?"

    Elég sok dolog szokott változni.

    "Hát nem mindenki a saját dolgával foglalkozik? Egymás kódjában keresitek a hibát?"

    Lehet, hogy ez neked új, de ha hiba van, az bárkinél előjöhet. És milliószor könnyebb helyben megnézni és javítani a bugot, mint a saját gépeden előidézni. Arról nem is beszélve, hogy amíg nem javítod ki, a másik esetleg nem is tud dolgozni.
    És még mindíg ott van a fordítás. 1 géppel rettenetesen lassú.
    Meg most pl. 4 gépes multit tesztelek. Ezt elég nehéz lenne otthon 1 gépen...
    Felesleges ezen vitatkoznod. Sokéves tapasztalat, hogy ezt a munkát nem lehet otthonról végezni.
  • dez #95
    "Nem lakok túl közel, cask találtam egy remek kis utat, ami majdnem egyenesen a céghez visz, és nem túl forgalmas."

    Ez is benne van a szerencsés esetben.

    "Ki mondta, hogy óránként?"

    Akkor legyen 2-3 óránként, tök mindegy. Lényeg, hogy rendszeresen, és viszonylag sűrűn. Különben nem lenne gond a full frissítés. Ha egyátalán kellene.

    "Persze."

    Na, és naponta többször átírjátok az összes kódot, lecserélitek az összes grafikát, stb.?

    "De mint már mondtam, nem ezek a lényeges szempontok. A legfontosabb az, hogy bármikor szükség lehet arra, hogy a másik gépéhez odaüljek hibát keresni. Ezt pedig nem lehet otthonról."

    Hát nem mindenki a saját dolgával foglalkozik? Egymás kódjában keresitek a hibát?
  • BiroAndras #94
    "Tehát negyed órányira laksz? Szerencsés eset."

    Nem lakok túl közel, cask találtam egy remek kis utat, ami majdnem egyenesen a céghez visz, és nem túl forgalmas.

    "Na ne... Óránként full frissítés!?"

    Ki mondta, hogy óránként?

    "Használtok ti egyátalán automatikus verziókövetést?"

    Persze.

    De mint már mondtam, nem ezek a lényeges szempontok. A legfontosabb az, hogy bármikor szükség lehet arra, hogy a másik gépéhez odaüljek hibát keresni. Ezt pedig nem lehet otthonról.
  • dez #93
    "Fél órát. Kocsival járok, nem túl forgalmas útvonalon."

    Tehát negyed órányira laksz? Szerencsés eset.

    "Nem én írom. A grafikusok meg dizájnerek csinálnak nekem sok frissítenivalót.
    A kölönféle ügyes függőségek miatt meg sose lehet megúszni a full frissítést."

    Na ne... Óránként full frissítés!? Használtok ti egyátalán automatikus verziókövetést?
  • BiroAndras #92
    "Oké, de ezért minden nap 2 órát utazni..."

    Fél órát. Kocsival járok, nem túl forgalmas útvonalon.

    "De, az volt. Te egyszerre több gigát írsz? Mert csak azt kell frissíteni, ami új kód."

    Nem én írom. A grafikusok meg dizájnerek csinálnak nekem sok frissítenivalót.
    A kölönféle ügyes függőségek miatt meg sose lehet megúszni a full frissítést.

    "Ez ilyen órabér alapú szemlélet. Én jobb szeretem, ha az eredmények alapján ítélnek."

    Én is, de mint már írtam, az eredményt nem könnyű megítélni.

    A lényeg az, hogy ezt a munkát képtelenség otthonról hatékonyan csinálni. Ezzel nagyjából mindenki egyetért itt.
  • dez #91
    "És vannak még emberek, akik jobban szeretnek személyesen beszélni (pl. én is)."

    Oké, de ezért minden nap 2 órát utazni...

    "Aha. Jó lenne. Még LAN-on is percekig tart a frissítés. Nyílván nálatok nem több gigás projekt volt."

    De, az volt. Te egyszerre több gigát írsz? Mert csak azt kell frissíteni, ami új kód.

    "Persze, csakhogy azt nehéz lemérni. Az viszont jól látszik, hogy dolgozom, vagy nem."

    Ez ilyen órabér alapú szemlélet. Én jobb szeretem, ha az eredmények alapján ítélnek.

    "Vagy másképp fogalmazva : Ha otthon túlórázom, hogy elkészüljön időre a cuccos, akkor senki se fogja tudni, hogy én túlóráztam. Ha viszont bent csinálom, akkor látják, és megjegyzik, hogy én jó munkaerő vagyok."

    Hát, ez is egy módszer...