Specker Balázs
Saját médialejátszó a Microsofttól?
A szoftveróriás olyan saját hordozható eszköz piacra dobását fontolgatja, amely a zene és videó lejátszása mellett játékokat is kínál majd. A jelek szerint a Microsoft így próbálja meg felvenni a versenyt az iPoddal szemben.
Miután az Apple-nek sikerült az elmúlt négy évben a digitális zeneipar élére állnia, a Microsoft úgy tűnik, most végre megelégelte, hogy beérje a morzsákkal. A Business Week arról értesült, hogy a szoftveróriás komolyan fontolóra vette egy saját hordozható lejátszó kifejlesztését, melyet az iPod konkurensének szán. Igaz, végleges döntés még nem született, ám belső források szerint a cég már felállított egy csapatot, amely a kezdeményezés üzleti lehetőségeit igyekszik feltérképezni.
A Microsoft azonban ezzel a lépéssel beismerné, hogy jelenlegi stratégiája nem életképes. Bill Gates ugyanis eddig úgy gondolta, hogy a vásárlók nem köteleznék el magukat egyetlen lejátszóhoz, amikor a piacon annyi ilyen jellegű eszköz megtalálható. Éppen ezért elsősorban a zenei letöltő szolgáltatások szoftveres hátterére koncentrált a cég. Mára viszont kiderült, a nagyfőnök tévedett - az iPod lett az első számú hordozható lejátszó. Ráadásul az Apple minden évben megerősíti vezető szerepét a digitális zeneipar élén. 2005-ben a tengerentúlon eladott hordozható médialejátszók 67%-a Apple-termék volt; ez a szám 2004-ben még "csak" 52%-on állt - állítja az NDP Group piackutató cég.
A napnál is világosabb - ha Microsoft életben akar maradni ezen a piacon -, csak egy saját lejátszó lehet a megoldás. Persze egyből felmerül a kérdés, hogyan nézzen ki a termék. Peter Moore Xbox főnök szerint cége jövőbeli eszközei fő erősségükre, a videojátékokra koncentrálnak majd. "Nem egy saját iPod-verzióról van szó" - szögezte le Moore a Newswireless.net oldalán. Majd hozzátette, az sem elképzelhetetlen, hogy az Xbox márkanév alatt jön ki a termék.
Az elképzelésben rejlő lehetőségek tagadhatatlanok, ám fennáll annak a veszélye, hogy a vásárlók nagy része a Sony PSP-vel egy kalap alá veszi az eszközt és nem az iPod lesz a vetélytárs. Ebben az esetben a lejátszó biztosan veszít életképességéből, mivel a hordozható konzolok piaca sokkal kisebb, mint a digitális médiáé.
Miután az Apple-nek sikerült az elmúlt négy évben a digitális zeneipar élére állnia, a Microsoft úgy tűnik, most végre megelégelte, hogy beérje a morzsákkal. A Business Week arról értesült, hogy a szoftveróriás komolyan fontolóra vette egy saját hordozható lejátszó kifejlesztését, melyet az iPod konkurensének szán. Igaz, végleges döntés még nem született, ám belső források szerint a cég már felállított egy csapatot, amely a kezdeményezés üzleti lehetőségeit igyekszik feltérképezni.
A Microsoft azonban ezzel a lépéssel beismerné, hogy jelenlegi stratégiája nem életképes. Bill Gates ugyanis eddig úgy gondolta, hogy a vásárlók nem köteleznék el magukat egyetlen lejátszóhoz, amikor a piacon annyi ilyen jellegű eszköz megtalálható. Éppen ezért elsősorban a zenei letöltő szolgáltatások szoftveres hátterére koncentrált a cég. Mára viszont kiderült, a nagyfőnök tévedett - az iPod lett az első számú hordozható lejátszó. Ráadásul az Apple minden évben megerősíti vezető szerepét a digitális zeneipar élén. 2005-ben a tengerentúlon eladott hordozható médialejátszók 67%-a Apple-termék volt; ez a szám 2004-ben még "csak" 52%-on állt - állítja az NDP Group piackutató cég.
A napnál is világosabb - ha Microsoft életben akar maradni ezen a piacon -, csak egy saját lejátszó lehet a megoldás. Persze egyből felmerül a kérdés, hogyan nézzen ki a termék. Peter Moore Xbox főnök szerint cége jövőbeli eszközei fő erősségükre, a videojátékokra koncentrálnak majd. "Nem egy saját iPod-verzióról van szó" - szögezte le Moore a Newswireless.net oldalán. Majd hozzátette, az sem elképzelhetetlen, hogy az Xbox márkanév alatt jön ki a termék.
Az elképzelésben rejlő lehetőségek tagadhatatlanok, ám fennáll annak a veszélye, hogy a vásárlók nagy része a Sony PSP-vel egy kalap alá veszi az eszközt és nem az iPod lesz a vetélytárs. Ebben az esetben a lejátszó biztosan veszít életképességéből, mivel a hordozható konzolok piaca sokkal kisebb, mint a digitális médiáé.