Gyurkity Péter
Intel: hivatalos a márkaváltás
Az Intel - megerősítve a korábbi híreszteléseket - hivatalosan is bemutatta az új márkaneveket és logót, lerántva a leplet a vállalat új stratégájáról, amely a processzorok helyett a platformokat helyezi előtérbe.
A processzorgyártó közleményben adta hírül a változást, amelynek igen nagy jelentőséget tulajdonítanak. Nem kétséges, hogy meglehetősen ritka eseményről van szó: ahogy arról legutóbb beszámoltunk, a vállalat 14 év után szabadul meg az Intel Inside logótól és elnevezéstől, míg az alsó indexbe rakott, süllyesztett "e" betűről ismert Intel logó 37 év után módosul. Önmagában ez legfeljebb jelképes mozdulat lenne, ám ennél jóval fontosabb, hogy a marketing és a megjelenés megújulása az üzleti stratégia változását jelzi.
A közlemény szerint a vállalat a jövőben négy fő területre koncentrál: a digitális otthon, a mobil megoldások, a vállalati szféra, illetve az egészségügy. Ezzel egy időben az egyes processzorcsaládok már nem örvendenek kiemelt szerepnek, hanem a lapkakészletekkel és a megfelelő szoftverrel kiegészülve hajtják végre feladatukat. Ez pedig nem más, mint a különböző területekre szánt, az eltérő igények kielégítésére szolgáló platformok, megoldások kiszolgálása, teljessé tétele. A főszerepet itt jelenleg két platform tölti be: a Centrino a mobil szférában, a ViiV pedig a digitális otthon területén hódít, igaz, kettejük közül ez inkább a Centrinóról mondható el. A ViiV még kissé képlékeny, és nem igazán megfogható az átlagvásárló számára, hiszen a legtöbben még mindig a hagyományos PC-ben és szórakoztató-elektronikai eszközökben gondolkodnak. Eddigi legfontosabb hatása talán az volt, hogy az AMD is gyorsan elkészítette saját megoldását, hamarosan piacra dobja Live! márkanévvel ellátott asztali számítógépeit és noteszgépeit.
A vállalat új marketingje hármas felosztáson alapul. Legfelül az "Intel Leap Ahead" kifejezés foglal helyet, középen helyezkedik el a három platform, míg legalul a processzorokat találjuk. Már ez is egyértelműen jelzi a fontossági sorrendet, előrébb helyezve a ViiV és Centrino platformokat. A Leap Ahead a korábbi Intel Inside logóval ellentétes mottót sugároz: a vásárlónak nem az lesz a fontos, hogy az adott terméken belül Intel processzor van, sokkal inkább az a tény, hogy a cég fejlesztései révén mindenütt ott van, és jelentős szerepet tölt be a technológiai fejlődésben. Ez magyarul annyit tesz, hogy a vállalat jóval szélesebb látókört tulajdonít saját magának, és több területen igyekszik előrenyomulni.
Természetesen ezt is többféleképpen értelmezhetjük: lehet az AMD processzorainak jelenlegi technológia fölényének hallgatólagos elismerése, vagy éppen annak kihangsúlyozása, hogy jóval több szegmensben, területen jelen vannak vetélytársuknál, és már csak emiatt is jobb választás.
A processzorgyártó közleményben adta hírül a változást, amelynek igen nagy jelentőséget tulajdonítanak. Nem kétséges, hogy meglehetősen ritka eseményről van szó: ahogy arról legutóbb beszámoltunk, a vállalat 14 év után szabadul meg az Intel Inside logótól és elnevezéstől, míg az alsó indexbe rakott, süllyesztett "e" betűről ismert Intel logó 37 év után módosul. Önmagában ez legfeljebb jelképes mozdulat lenne, ám ennél jóval fontosabb, hogy a marketing és a megjelenés megújulása az üzleti stratégia változását jelzi.
A közlemény szerint a vállalat a jövőben négy fő területre koncentrál: a digitális otthon, a mobil megoldások, a vállalati szféra, illetve az egészségügy. Ezzel egy időben az egyes processzorcsaládok már nem örvendenek kiemelt szerepnek, hanem a lapkakészletekkel és a megfelelő szoftverrel kiegészülve hajtják végre feladatukat. Ez pedig nem más, mint a különböző területekre szánt, az eltérő igények kielégítésére szolgáló platformok, megoldások kiszolgálása, teljessé tétele. A főszerepet itt jelenleg két platform tölti be: a Centrino a mobil szférában, a ViiV pedig a digitális otthon területén hódít, igaz, kettejük közül ez inkább a Centrinóról mondható el. A ViiV még kissé képlékeny, és nem igazán megfogható az átlagvásárló számára, hiszen a legtöbben még mindig a hagyományos PC-ben és szórakoztató-elektronikai eszközökben gondolkodnak. Eddigi legfontosabb hatása talán az volt, hogy az AMD is gyorsan elkészítette saját megoldását, hamarosan piacra dobja Live! márkanévvel ellátott asztali számítógépeit és noteszgépeit.
A vállalat új marketingje hármas felosztáson alapul. Legfelül az "Intel Leap Ahead" kifejezés foglal helyet, középen helyezkedik el a három platform, míg legalul a processzorokat találjuk. Már ez is egyértelműen jelzi a fontossági sorrendet, előrébb helyezve a ViiV és Centrino platformokat. A Leap Ahead a korábbi Intel Inside logóval ellentétes mottót sugároz: a vásárlónak nem az lesz a fontos, hogy az adott terméken belül Intel processzor van, sokkal inkább az a tény, hogy a cég fejlesztései révén mindenütt ott van, és jelentős szerepet tölt be a technológiai fejlődésben. Ez magyarul annyit tesz, hogy a vállalat jóval szélesebb látókört tulajdonít saját magának, és több területen igyekszik előrenyomulni.
Természetesen ezt is többféleképpen értelmezhetjük: lehet az AMD processzorainak jelenlegi technológia fölényének hallgatólagos elismerése, vagy éppen annak kihangsúlyozása, hogy jóval több szegmensben, területen jelen vannak vetélytársuknál, és már csak emiatt is jobb választás.