SG.hu
Synergon - Oracle együttműködés
A Synergon Informatika Rt. és az Oracle Hungary Kft. együttműködési megállapodást írt alá, melynek keretében közös ajánlatot nyújtanak be egészségügyi intézmények közötti informatikai fejlesztésre, implementációra.
A közeljövőben induló informatikai programok meghatározó lépést tehetnek a hazai egészségügy modernizációja érdekében. A betegadatok biztonságos elérhetősége, az intézmények, az orvosok, illetve a beteg és az orvosai közötti kommunikáció mind a hatékonyabb és jobb egészségügyi rendszer kialakítását segítik elő. Más, fejlett országok egészségügyi modernizációs példái is azt mutatják, hogy csakis az informatika értelmes és megfelelően irányzott csatasorba állítása lehet a megoldás az egészségügyi rendszer megújításra, a folyamatos minőségi működés biztosítására.
Már létezik olyan információ technológiai rendszer, amely lehetővé teszi a betegadatok biztonságos tárolását és kezelését úgy, hogy egyszerre érvényesül a gyógyítás hatékonyságának növelése, az orvosok bizalmának és munkafeltételeinek javítása és a betegjogok garanciális érvényesülése. Nemzetközi példákon keresztül látszik, hogy az egészségügyi szolgáltatókat összekötő intézményközi rendszerek elsődleges haszna a különböző helyen és időben keletkezett adatok közös elérhetőségében rejlik.
Anglia (National Spine), Svédország (Stockholm megye Önkormányzata), Franciaország (Le Havre 8 kórház), Spanyolország (Son Llatzer regionális klinikai adatbázis), Németország (elektronikus betegkártyaprogram) és még sorolhatnánk azokat az Uniós projekteket, ahol mind a társadalom, mind a vezetés felismerte, hogy a fenti célok megvalósítása jobban szervezetté teheti az ellátást, jelentős megtakarításokat eszközölhet, miközben javítja az ellátás minőségét.
2003. során itthon is, a Nemzeti Fejlesztési Terv részeként, kezdeményezés indult az infokommunikációs technológia vívmányainak hasznosítására az egészségügyben. E program mára a Humán Erőforrás Operatív Program (HEFOP) 4.4. Európai Regionális fejlesztési Alap (ERFA) finanszírozású regionális intézményközi pályázatban ért be és került kiírásra. A HEFOP 4. 4. program célja, hogy Magyarország három elmaradottabb régiójában olyan informatikai rendszert alakítson ki, amely képes a különböző egészségügyi intézmények közötti szabványos és biztonságos kommunikációra, a betegadatok elemzésére, ez által az ellátás minőségének és hatékonyságának növelésére. A program célja Észak-Magyarország, Észak-Alföld és Dél-Dunántúl régió lakosainak egészségügyi ellátásnak minőségi javítása, ezáltal a munkába-állás esélyeinek támogatása.
Annak érdekében, hogy tapasztalt, ütőképes és minőségi munkacsapat tudjon ezen a pályázaton elindulni, és remélhetőleg ezt az igen nagy szakmai kihívást teljesíteni, a Synergon Informatika Rt. és az Oracle Hungary Kft. 2005. áprilisában nyitott partnerségre lépett. Az Oracle nemzetközi és hazai egészségügyi fejlesztési munkacsapatát, nemzetközi hasonló, intézményközi országos, regionális, megyei szintű rendszerek kiépítésével, megvalósításával szerzett tapasztalatát és az adott feladat teljesítésére alkalmas kész software portfolióját biztosítja a projekt számára.
A Synergon Rt. feladata a program menedzselése, a hazai egészségügyi informatikai életben szerzett tudás és tapasztalat továbbvitele. A Synergon a feladat által igényelt - az infrastruktúra tervezéstől, az alkalmazás fejlesztésen át az üzemeltetésig terjedő - gazdag tapasztalatával és rendszerintegrációs képességével erősíti a két fél együttműködését. A konzorcium 5 alapelve a következőkben foglalható össze: egyszerűsítés, szabványosítás, innováció, automatizálás és globalizált alkalmazások - helyi megoldások. A partnerek nyitottak az Oracle egészségügyi informatikai megoldására épülő együttműködésük kiterjesztésére a jobb, minőségi betegellátás iránt elkötelezett szakértői csoportokkal.
A közeljövőben induló informatikai programok meghatározó lépést tehetnek a hazai egészségügy modernizációja érdekében. A betegadatok biztonságos elérhetősége, az intézmények, az orvosok, illetve a beteg és az orvosai közötti kommunikáció mind a hatékonyabb és jobb egészségügyi rendszer kialakítását segítik elő. Más, fejlett országok egészségügyi modernizációs példái is azt mutatják, hogy csakis az informatika értelmes és megfelelően irányzott csatasorba állítása lehet a megoldás az egészségügyi rendszer megújításra, a folyamatos minőségi működés biztosítására.
Már létezik olyan információ technológiai rendszer, amely lehetővé teszi a betegadatok biztonságos tárolását és kezelését úgy, hogy egyszerre érvényesül a gyógyítás hatékonyságának növelése, az orvosok bizalmának és munkafeltételeinek javítása és a betegjogok garanciális érvényesülése. Nemzetközi példákon keresztül látszik, hogy az egészségügyi szolgáltatókat összekötő intézményközi rendszerek elsődleges haszna a különböző helyen és időben keletkezett adatok közös elérhetőségében rejlik.
Anglia (National Spine), Svédország (Stockholm megye Önkormányzata), Franciaország (Le Havre 8 kórház), Spanyolország (Son Llatzer regionális klinikai adatbázis), Németország (elektronikus betegkártyaprogram) és még sorolhatnánk azokat az Uniós projekteket, ahol mind a társadalom, mind a vezetés felismerte, hogy a fenti célok megvalósítása jobban szervezetté teheti az ellátást, jelentős megtakarításokat eszközölhet, miközben javítja az ellátás minőségét.
2003. során itthon is, a Nemzeti Fejlesztési Terv részeként, kezdeményezés indult az infokommunikációs technológia vívmányainak hasznosítására az egészségügyben. E program mára a Humán Erőforrás Operatív Program (HEFOP) 4.4. Európai Regionális fejlesztési Alap (ERFA) finanszírozású regionális intézményközi pályázatban ért be és került kiírásra. A HEFOP 4. 4. program célja, hogy Magyarország három elmaradottabb régiójában olyan informatikai rendszert alakítson ki, amely képes a különböző egészségügyi intézmények közötti szabványos és biztonságos kommunikációra, a betegadatok elemzésére, ez által az ellátás minőségének és hatékonyságának növelésére. A program célja Észak-Magyarország, Észak-Alföld és Dél-Dunántúl régió lakosainak egészségügyi ellátásnak minőségi javítása, ezáltal a munkába-állás esélyeinek támogatása.
Annak érdekében, hogy tapasztalt, ütőképes és minőségi munkacsapat tudjon ezen a pályázaton elindulni, és remélhetőleg ezt az igen nagy szakmai kihívást teljesíteni, a Synergon Informatika Rt. és az Oracle Hungary Kft. 2005. áprilisában nyitott partnerségre lépett. Az Oracle nemzetközi és hazai egészségügyi fejlesztési munkacsapatát, nemzetközi hasonló, intézményközi országos, regionális, megyei szintű rendszerek kiépítésével, megvalósításával szerzett tapasztalatát és az adott feladat teljesítésére alkalmas kész software portfolióját biztosítja a projekt számára.
A Synergon Rt. feladata a program menedzselése, a hazai egészségügyi informatikai életben szerzett tudás és tapasztalat továbbvitele. A Synergon a feladat által igényelt - az infrastruktúra tervezéstől, az alkalmazás fejlesztésen át az üzemeltetésig terjedő - gazdag tapasztalatával és rendszerintegrációs képességével erősíti a két fél együttműködését. A konzorcium 5 alapelve a következőkben foglalható össze: egyszerűsítés, szabványosítás, innováció, automatizálás és globalizált alkalmazások - helyi megoldások. A partnerek nyitottak az Oracle egészségügyi informatikai megoldására épülő együttműködésük kiterjesztésére a jobb, minőségi betegellátás iránt elkötelezett szakértői csoportokkal.