Berta Sándor
Negyedmilliárd kamerás telefon kelt el tavaly
A kamerás mobil készülékek fokozatosan meghódítják a világot.
A Strategy Analytics és az IDC piackutató vállalatok most elkészített felmérésből kiderül, hogy egyre növekvő népszerűség övezi a kamerás mobiltelefonokat. Mindez azért is meglepő, mert korábban a szakemberek visszafogottan nyilatkoztak és megoszlott a véleményük arról, hogy az ilyen készülékek mennyire lesznek majd vonzóak az emberek számára.
A pesszimista becslésekkel szemben csak tavaly körülbelül 257 millió kamerás mobiltelefont értékesítettek világszerte. 2003-ban az ilyen mobil készülékekből ugyanakkor még csak 84 milliót adtak el. Napjainkban a világon forgalmazott mobiltelefonok 38 százalékában már van beépített kamera. Ezen a területen a Nokia finn mobiltelefon-gyártó a piacvezető 18 százalékos piaci részesedéssel, őt követi a Motorola 17 és a Samsung 13 százalékkal.
A kamerás mobiltelefonok piaca időközben már jelentősebbnek számít, mint a hagyományos digitális fényképezőgépek és kamerák piaca. Az előbbiekből 257, az utóbbiakból azonban "csak" 70 milliót adtak el szerte a világon. A digitális kamerák és fényképezőgépek területén a Canon a piacvezető 17,1 százalékos piaci részesedéssel, a vállalat összesen 12,63 millió készüléket adott el 2004-ben. A Sony 16,7 százalékos részesedése 12,32 millió értékesített digitális kamerát jelent, míg a Kodak 8,71 millió ilyen készüléket adott el, így szert téve a 11,8 százalékos piaci részesedésre.
A Strategy Analytics előrejelzése szerint idén összesen 350 millió kamerás mobiltelefon fog gazdára találni, tehát a növekedés ezen a területen folytatódik. Ezzel szemben Chris Chute, az IDC elemzője úgy véli, hogy a digitális fényképezőgépek és kamerák piaca meglehetősen telített, és azok, akiknek már van például egy 2 megapixeles készülékük, nem szívesen fogják lecserélni azt. A piaci harc tehát itt egyre kiélezettebb lesz. A minőség, az ár és a kínált funkciók döntenek majd az egyes gyártók modelljei között.
A Strategy Analytics és az IDC piackutató vállalatok most elkészített felmérésből kiderül, hogy egyre növekvő népszerűség övezi a kamerás mobiltelefonokat. Mindez azért is meglepő, mert korábban a szakemberek visszafogottan nyilatkoztak és megoszlott a véleményük arról, hogy az ilyen készülékek mennyire lesznek majd vonzóak az emberek számára.
A pesszimista becslésekkel szemben csak tavaly körülbelül 257 millió kamerás mobiltelefont értékesítettek világszerte. 2003-ban az ilyen mobil készülékekből ugyanakkor még csak 84 milliót adtak el. Napjainkban a világon forgalmazott mobiltelefonok 38 százalékában már van beépített kamera. Ezen a területen a Nokia finn mobiltelefon-gyártó a piacvezető 18 százalékos piaci részesedéssel, őt követi a Motorola 17 és a Samsung 13 százalékkal.
A kamerás mobiltelefonok piaca időközben már jelentősebbnek számít, mint a hagyományos digitális fényképezőgépek és kamerák piaca. Az előbbiekből 257, az utóbbiakból azonban "csak" 70 milliót adtak el szerte a világon. A digitális kamerák és fényképezőgépek területén a Canon a piacvezető 17,1 százalékos piaci részesedéssel, a vállalat összesen 12,63 millió készüléket adott el 2004-ben. A Sony 16,7 százalékos részesedése 12,32 millió értékesített digitális kamerát jelent, míg a Kodak 8,71 millió ilyen készüléket adott el, így szert téve a 11,8 százalékos piaci részesedésre.
A Strategy Analytics előrejelzése szerint idén összesen 350 millió kamerás mobiltelefon fog gazdára találni, tehát a növekedés ezen a területen folytatódik. Ezzel szemben Chris Chute, az IDC elemzője úgy véli, hogy a digitális fényképezőgépek és kamerák piaca meglehetősen telített, és azok, akiknek már van például egy 2 megapixeles készülékük, nem szívesen fogják lecserélni azt. A piaci harc tehát itt egyre kiélezettebb lesz. A minőség, az ár és a kínált funkciók döntenek majd az egyes gyártók modelljei között.