Berta Sándor
A Lufthansa földön álló repülőgépein már lehet telefonálni
A német légitársaság engedélyezte utasai számára, hogy a földön álló repülőgépein annyit telefonáljanak mobil készülékeiken, amennyit kedvük tartja.
A repülőgépeken nem lehet használni mobiltelefont, jelenleg ez az elfogadott gyakorlat világszerte. Mikor évekkel ezelőtt el kezdtek felbukkanni az első hírek azokról a lehetőségekről, amelyek szerint hamarosan már telefonálni és internetezni lehet majd a repülőgépek fedélzetén, az emberek megnyugodtak, mondván már csak néhány hónapot vagy évet kell kibírniuk. Azóta azonban csak telnek-múlnak az évek, az új szolgáltatás még nem elérhető, hiába érkeznek szinte havonta az újabb és újabb hírek a nevesebbnél nevesebb légitársaságok sikeres tesztjeiről.
A Lufthansa elsőként lépett s bár nem sikerült tökéletesen átvágnia a gordiuszi-csomót, már ez is több, mint a semmi. Internetszolgáltatás ugyan még nincs, de az eddigi mobiltelefonálási tilalmat részben már feloldották a német légitársaságnál. Mindezt megerősítette Michael Lamberty, a Lufthansa szóvivője is, aki elmondta azt is, hogy a telefonálás csak addig engedélyezett, amíg be nem zárták a repülőgép utolsó ajtaját is. Utána viszont minden mobiltelefont ki kell kapcsolni.
Michael Lamberty közölte, hogy a Lufthansa közleményétől függetlenül a repülőgép kapitányára van bízva, miszerint engedélyezi-e egyáltalán a talajon tartózkodás ideje alatt a mobil készülékek használatát. Mivel a mobiltelefonok elméletileg zavarhatják a repülőgépek fedélzeti elektronikáját, ezért használatuk repülés közben továbbra is tilos.
A Capital magazin információi szerint az intézkedéssel párhuzamosan a Lufthansa tovább teszteli a repülés közbeni telefonálás lehetőségét. A szóvivő ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a tesztek során egy átlagos mobiltelefon sugárzási teljesítménye huszonötszörösének megfelelő energiának tették ki egy átlagos repülőgép fedélzeti elektronikai rendszereit. A kísérlet eredménye: a műszerek megvadultak és rendkívül kiszámíthatatlan módon reagáltak az elektromágneses hullámokra.
A német szövetségi közlekedési minisztérium szóvivője, Felix Stenschke szerint éppen a tesztek végeredménye miatt nincsenek teljesen meggyőződve arról, hogy teljesen veszélytelen lenne a fedélzeti műszerekre a mobiltelefonok sugárzása. Amennyiben a későbbi tesztek ezt bebizonyítják, úgy természetesen a jövőben majd bárki használhatja majd a mobiltelefonját - nemcsak a földön tartózkodás során, de akár repülés közben is.
A repülőgépeken nem lehet használni mobiltelefont, jelenleg ez az elfogadott gyakorlat világszerte. Mikor évekkel ezelőtt el kezdtek felbukkanni az első hírek azokról a lehetőségekről, amelyek szerint hamarosan már telefonálni és internetezni lehet majd a repülőgépek fedélzetén, az emberek megnyugodtak, mondván már csak néhány hónapot vagy évet kell kibírniuk. Azóta azonban csak telnek-múlnak az évek, az új szolgáltatás még nem elérhető, hiába érkeznek szinte havonta az újabb és újabb hírek a nevesebbnél nevesebb légitársaságok sikeres tesztjeiről.
A Lufthansa elsőként lépett s bár nem sikerült tökéletesen átvágnia a gordiuszi-csomót, már ez is több, mint a semmi. Internetszolgáltatás ugyan még nincs, de az eddigi mobiltelefonálási tilalmat részben már feloldották a német légitársaságnál. Mindezt megerősítette Michael Lamberty, a Lufthansa szóvivője is, aki elmondta azt is, hogy a telefonálás csak addig engedélyezett, amíg be nem zárták a repülőgép utolsó ajtaját is. Utána viszont minden mobiltelefont ki kell kapcsolni.
Michael Lamberty közölte, hogy a Lufthansa közleményétől függetlenül a repülőgép kapitányára van bízva, miszerint engedélyezi-e egyáltalán a talajon tartózkodás ideje alatt a mobil készülékek használatát. Mivel a mobiltelefonok elméletileg zavarhatják a repülőgépek fedélzeti elektronikáját, ezért használatuk repülés közben továbbra is tilos.
A Capital magazin információi szerint az intézkedéssel párhuzamosan a Lufthansa tovább teszteli a repülés közbeni telefonálás lehetőségét. A szóvivő ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a tesztek során egy átlagos mobiltelefon sugárzási teljesítménye huszonötszörösének megfelelő energiának tették ki egy átlagos repülőgép fedélzeti elektronikai rendszereit. A kísérlet eredménye: a műszerek megvadultak és rendkívül kiszámíthatatlan módon reagáltak az elektromágneses hullámokra.
A német szövetségi közlekedési minisztérium szóvivője, Felix Stenschke szerint éppen a tesztek végeredménye miatt nincsenek teljesen meggyőződve arról, hogy teljesen veszélytelen lenne a fedélzeti műszerekre a mobiltelefonok sugárzása. Amennyiben a későbbi tesztek ezt bebizonyítják, úgy természetesen a jövőben majd bárki használhatja majd a mobiltelefonját - nemcsak a földön tartózkodás során, de akár repülés közben is.