Rónai György
Csúcstechnológiájú IBM processzor lesz az XBOX2-ben
Az IBM Microsoft szövetségről már október elején felröppentek bizonyos pletykák, azonban akkor még egyik cég sem erősítette meg az együttműködésről szóló híreket.
Mint ahogy arról a korábbiakban már beszámoltunk, a szoftveróriás már az ATI-val is hasonló szerződést kötött, amelyben biztosítja az új konzolja számára a grafikus processzort. "A Microsoft már tervezi azokat a szoftvereket, amelyek meghatározzák az elkövetkezendő digitális évtizedet." mondta el Robbie Bach, a cég otthoni szórakoztató elektronikai részlegének elnöke. "Kombinálva az elképzeléseinket, és a szoftverfejlesztési tapasztalatainkat az IBM chipgyártási technológiájával, új távlatokat nyitunk meg a szórakoztató elektronikai iparágban."
Bernie Meyerson elmondása szerint az IBM a legújabb processzorcsaládjára alapozza az XBOX2-be szánt megoldást is. A high-end szerver megoldásokon kívül erre a Power architektúrára épül például az Apple gépek, és a Nintendo GAMECUBE processzora is. Ezek a chipek tisztán 64bitesek, és semmilyen formában nem támogatják az x86-ot, ennek megfelelően az XBOX2 nem is lesz kompatibilis elődjével. Mindemellett ez azt is jelenti, hogy a megjelenésig a Microsoft ki kell fejlessze teljesen a 64bites operációs rendszerét, valamint az ahhoz tartozó drivereit.
A Nintendónak és az IBM-nek anno 3-4 évébe került, mire a PowerPC mikroarchitektúrát sikeresen integrálta a GAMECUBE-ba, azonban a cégek elmondása szerint az XBOX2 esetében ez kevesebb, mint 3 év alatt megoldható lesz.
Mint ahogy arról a korábbiakban már beszámoltunk, a szoftveróriás már az ATI-val is hasonló szerződést kötött, amelyben biztosítja az új konzolja számára a grafikus processzort. "A Microsoft már tervezi azokat a szoftvereket, amelyek meghatározzák az elkövetkezendő digitális évtizedet." mondta el Robbie Bach, a cég otthoni szórakoztató elektronikai részlegének elnöke. "Kombinálva az elképzeléseinket, és a szoftverfejlesztési tapasztalatainkat az IBM chipgyártási technológiájával, új távlatokat nyitunk meg a szórakoztató elektronikai iparágban."
Bernie Meyerson elmondása szerint az IBM a legújabb processzorcsaládjára alapozza az XBOX2-be szánt megoldást is. A high-end szerver megoldásokon kívül erre a Power architektúrára épül például az Apple gépek, és a Nintendo GAMECUBE processzora is. Ezek a chipek tisztán 64bitesek, és semmilyen formában nem támogatják az x86-ot, ennek megfelelően az XBOX2 nem is lesz kompatibilis elődjével. Mindemellett ez azt is jelenti, hogy a megjelenésig a Microsoft ki kell fejlessze teljesen a 64bites operációs rendszerét, valamint az ahhoz tartozó drivereit.
A Nintendónak és az IBM-nek anno 3-4 évébe került, mire a PowerPC mikroarchitektúrát sikeresen integrálta a GAMECUBE-ba, azonban a cégek elmondása szerint az XBOX2 esetében ez kevesebb, mint 3 év alatt megoldható lesz.