Gyurkity Péter
Megeszi az eladások egy részét a Game Pass
A szolgáltatás mérsékli a fizikai eladásokat, bár a cég korábban ennek ellenkezőjét állította.
A Microsoft platformja nemrég jelezte a közelgő leépítést és spórolást, amelyhez nyilván a jelenlegi gazdasági helyzethez igazodnak, követve számos rivális példáját. Most szintén ők ismerték el, hogy az Xbox Game Pass nem feltétlenül kedvező hatást gyakorol az eladásokra, bár ezt csak közvetett úton tették meg.
Jelenleg is zajlik az Activision-Blizzard felvásárlása körüli mizéria, az érintett felek között pedig a brit versenyügyi hatóság is megjelenik, hiszen korábban ők is aggodalmukat fejezték ki a tranzakcióval, annak várható hatásaival kapcsolatban. Most ugyanezen szervezet, a Competition and Markets Authority (CMA) tette közzé saját részletes anyagát, amelyben beszámolnak a redmondi cég által hozzájuk eljuttatott dokumentum fontosabb részleteiről. A pontos számokat ugyan (érthető módon) eltávolították, viszont azt megtudjuk ebből, hogy az Xbox Game Pass némileg mérsékli a fizikai eladásokat, hiszen az online katalógusban való megjelenést követő 12 hónapban a szóban forgó számok csökkenését látják, ezt pedig gyakorlatilag minden ilyen játék esetében megfigyelték.
A fenti kitétel mindenképpen érdekes újdonságot jelent, hiszen maga Phil Spencer, a részleg első embere, is arról beszélt, hogy a Game Pass hozzájárul a nagyobb vásárlói tábor eléréséhez, ezzel pedig az eladások növeléséhez. A jelek szerint a valós kép ettől némileg eltérő, a digitális bevétel növekedése mellett ugyanis a fizikai eladások mérséklődéséről beszélhetünk, bár az is igaz, hogy az előfizetések lejártát követően a játékosok nagy része ismét visszatér a dobozos játékok beszerzéséhez, vagyis az eredeti, digitális előfizetésre való váltás önmagában még nem jelent egyirányú utcát.
A CMA eközben arra kéri a Microsoft illetékeseit, hogy még februárban válaszoljanak a jelentésre, ezt követően legkorábban áprilisban bólinthatnak rá a felvásárlásra.
A Microsoft platformja nemrég jelezte a közelgő leépítést és spórolást, amelyhez nyilván a jelenlegi gazdasági helyzethez igazodnak, követve számos rivális példáját. Most szintén ők ismerték el, hogy az Xbox Game Pass nem feltétlenül kedvező hatást gyakorol az eladásokra, bár ezt csak közvetett úton tették meg.
Jelenleg is zajlik az Activision-Blizzard felvásárlása körüli mizéria, az érintett felek között pedig a brit versenyügyi hatóság is megjelenik, hiszen korábban ők is aggodalmukat fejezték ki a tranzakcióval, annak várható hatásaival kapcsolatban. Most ugyanezen szervezet, a Competition and Markets Authority (CMA) tette közzé saját részletes anyagát, amelyben beszámolnak a redmondi cég által hozzájuk eljuttatott dokumentum fontosabb részleteiről. A pontos számokat ugyan (érthető módon) eltávolították, viszont azt megtudjuk ebből, hogy az Xbox Game Pass némileg mérsékli a fizikai eladásokat, hiszen az online katalógusban való megjelenést követő 12 hónapban a szóban forgó számok csökkenését látják, ezt pedig gyakorlatilag minden ilyen játék esetében megfigyelték.
A fenti kitétel mindenképpen érdekes újdonságot jelent, hiszen maga Phil Spencer, a részleg első embere, is arról beszélt, hogy a Game Pass hozzájárul a nagyobb vásárlói tábor eléréséhez, ezzel pedig az eladások növeléséhez. A jelek szerint a valós kép ettől némileg eltérő, a digitális bevétel növekedése mellett ugyanis a fizikai eladások mérséklődéséről beszélhetünk, bár az is igaz, hogy az előfizetések lejártát követően a játékosok nagy része ismét visszatér a dobozos játékok beszerzéséhez, vagyis az eredeti, digitális előfizetésre való váltás önmagában még nem jelent egyirányú utcát.
A CMA eközben arra kéri a Microsoft illetékeseit, hogy még februárban válaszoljanak a jelentésre, ezt követően legkorábban áprilisban bólinthatnak rá a felvásárlásra.