Gyurkity Péter
Nagyot csökkent a PC-k piaca
A tengerentúlon jól látszik a visszaesés, bár az egyes kategóriák eltérő képet mutatnak.
Az elmúlt hetekben több alkalommal írtunk a globális piac helyzetének romlásáról, legutóbb például az derült ki, hogy bezuhant a teljes GPU-piac. Ezután arról olvashattunk, hogy stabilizálódik a laptopok területe, viszont a friss amerikai számok már ismét komoly visszaesést mutatnak.
A hónap legelején a Canalys tette közzé a harmadik negyedévre vonatkozó összefoglalóját, amelyben ezúttal az amerikai PC-piac főbb fejleményeit sorolják fel. Ebben azt emelik ki, hogy a tavaly év hasonló időszakához képest 12 százalékkal kevesebb konfigurációt szállítottak le, ami önmagában nem meglepő, hiszen a pandémia visszaszorulása egyben az eladások mérséklődését eredményezte, viszont a számok még így is csúnyák. Összesen 17,8 millió PC-t adtak el a szeptemberben lezárult időszakban, ami ugyan jobb volt, mint az első vagy második negyedév eredménye, viszont a tavalyi állapothoz képest az üzleti szegmens is visszaesett, ami komoly figyelmeztető jel.
Számunkra talán érdekesebb, hogy a végfelhasználóknak szánt megoldások családján belül miként alakultak a főbb számok. Mindenképpen fontos részlet, hogy az asztali gépek 1 százalékkal jobban álltak, mint egy évvel korábban, eközben viszont a laptopok már 12 százalékkal zuhantak be, míg a tábláknál 1 százalékos csökkenést látunk. Az Ukrajnában dúló háború odaát is komoly hatással volt a vásárlói hangulatra és a pénztárcák vastagságára, bár az alaposan megugró inflációt nem lehet pusztán a konfliktusra fogni, ebben ugyanis vastagon benne van az azt megelőző évtizedben folytatott monetáris és fiskális politika is.
A mostani ünnepi időszakban a piackutató cég egyelőre nem lát gyors javulást, a vásárlók minden bizonnyal takarékoskodnak. A gyártók versenyében eközben pusztán az Apple és az Acer tudott javítani, a két első helyezett (Dell és HP), valamint a negyedik helyen álló Lenovo egyaránt rontott saját korábbi eredményén.
Az elmúlt hetekben több alkalommal írtunk a globális piac helyzetének romlásáról, legutóbb például az derült ki, hogy bezuhant a teljes GPU-piac. Ezután arról olvashattunk, hogy stabilizálódik a laptopok területe, viszont a friss amerikai számok már ismét komoly visszaesést mutatnak.
A hónap legelején a Canalys tette közzé a harmadik negyedévre vonatkozó összefoglalóját, amelyben ezúttal az amerikai PC-piac főbb fejleményeit sorolják fel. Ebben azt emelik ki, hogy a tavaly év hasonló időszakához képest 12 százalékkal kevesebb konfigurációt szállítottak le, ami önmagában nem meglepő, hiszen a pandémia visszaszorulása egyben az eladások mérséklődését eredményezte, viszont a számok még így is csúnyák. Összesen 17,8 millió PC-t adtak el a szeptemberben lezárult időszakban, ami ugyan jobb volt, mint az első vagy második negyedév eredménye, viszont a tavalyi állapothoz képest az üzleti szegmens is visszaesett, ami komoly figyelmeztető jel.
Számunkra talán érdekesebb, hogy a végfelhasználóknak szánt megoldások családján belül miként alakultak a főbb számok. Mindenképpen fontos részlet, hogy az asztali gépek 1 százalékkal jobban álltak, mint egy évvel korábban, eközben viszont a laptopok már 12 százalékkal zuhantak be, míg a tábláknál 1 százalékos csökkenést látunk. Az Ukrajnában dúló háború odaát is komoly hatással volt a vásárlói hangulatra és a pénztárcák vastagságára, bár az alaposan megugró inflációt nem lehet pusztán a konfliktusra fogni, ebben ugyanis vastagon benne van az azt megelőző évtizedben folytatott monetáris és fiskális politika is.
A mostani ünnepi időszakban a piackutató cég egyelőre nem lát gyors javulást, a vásárlók minden bizonnyal takarékoskodnak. A gyártók versenyében eközben pusztán az Apple és az Acer tudott javítani, a két első helyezett (Dell és HP), valamint a negyedik helyen álló Lenovo egyaránt rontott saját korábbi eredményén.